Studentų praktikų organizavimo aktualijos ir perspektyvos

Praėjusią savaitę Panevėžio kolegijos Vadybos ir verslo katedra iniciavo susitikimą-apskrito stalo diskusiją su socialiniais partneriais. Pagrindinė diskusijos tema – Vadybos ir verslo katedros studentų profesinės veiklos praktikų planavimo, organizavimo ir vykdymo kokybės tobulinimas, bendradarbiaujant su socialiniais partneriais.

Vadybos ir verslo katedra – viena stambiausių Panevėžio kolegijoje, tiek studentų ir dėstytojų skaičiumi, tiek ir administruojamomis studijų programomis. Kasmet du kartus į mokslo metus, katedros praktinio mokymo vadovas Juozas Bečelis pasirūpina praktikos vietomis Verslo, Reklamos , Turizmo ir laisvalaikio, Logistikos vadybos, Finansų, Buhalterinės apskaitos ir Teisės studijų programų studentams. Kad šis procesas būtų sėkmingas, būtinas gausus socialinių partnerių tinklas. Vadybos ir verslo katedra turi per 250 bendradarbiavimo sutarčių, o tai reiškia ir potencialių praktikos vietų bei darbdavių.

Studentų praktikos yra viena iš kertinių verslo ir aukštojo mokslo tarpinstitucinių bendradarbiavimo formų. Praktika – iš vienos pusės, studento pasiruošimo darbinei veiklai dalis ir jo įgytų žinių pasitikrinimas, o iš kitos pusės – darbdavio naujų darbuotojų žvalgyba bei potencialių kandidatų rezervo formavimas. Kita vertus, verslo atstovai priimdami į savo organizacijas studentus-praktikantus turi galimybę priartėti prie studijų proceso bei jo tobulinimo, siekiant, kad aukštųjų mokyklų absolventų įgytos žinios ir gebėjimai atitiktų verslo įmonių poreikius. Tačiau pastebima, kad nei darbdaviai, nei aukštosios mokyklos nėra pilnai patenkinti dabartine studentų praktikos organizavimo ir atlikimo kokybe. Diskusijoje stengtasi atsakyti į klausimą „Kokie veiksniai lemia studentų praktikos atlikimo kokybę?“. Anot darbdavių yra keletas faktorių, lemiančių praktikos kokybę, bet svarbiausias iš jų – studento motyvacija ir noras įgyti profesinės patirties. Verslo atstovai pripažino, kad maloniausia dirbti ir dalintis
gerąją patirtimi su studentu, kurio akys „dega“, yra žingeidus, nebijo klausti, komunikuoti bei stengiasi įsiklausyti ir išgirsti, kas jam patariama. Darbdaviai sutiko, kad praktikos sėkmę lemia ir jų, kaip praktikos vadovų įmonėje, požiūris į studentą, į užduotis, kurias jis turi atlikti praktikos metu. Verslo atstovai sutiko, kad ne visada gali skirti įmonės darbuotoją-mentorių, kuris globotų studentą praktikos metu. Svarstytas praktikos pradžios ir trukmės klausimas, parodė, kad daugelis darbdavių norėtų, jog praktikantas į įmonę ateitų jau užbaigęs pirmą kursą. Nepaisant išsakytų praktikos organizavimo ir vykdymo problemų, diskusijos metu buvo išgirstas ir pasitenkinimas Panevėžio kolegijos studentais. Nemažą dalį jų, po praktikų, darbdaviai jau yra pakvietę įsilieti į jų organizacijų kolektyvą.

Apskrito stalo diskusijoje dalyvavo 12 įvairių organizacijų atstovų. Teisės studijų programos studentams praktikos vietas suteikiantis Panevėžio apygardos probacijos tarnybos vadovas Edmundas Toliušis bei Panevėžio apskrities VPK skyriaus viršininkė Elona Kelerienė. Buhalterinės apskaitos ir Finansų studijų programų studentų praktikos organizavimo klausimus aptarė AB „Panevėžio energija“ finansų direktorė Rita Marozienė ir UAB „Apskaita“ direktorė Rima Pelikšienė. UAB „Biuro verslas“ direktorė Gražina Želionienė ir Akvilė Žiaunienė, vadovaujanti verslo informaciniam centrui džiaugėsi Verslo vadybos studijų programos studentais. Vertingų pastabų dėl Reklamos vadybos studijų programos tobulinimo pateikė UAB „Reklamos forma“ atstovas Arvydas Šeikas ir UAB „Panreklama“ direktorius Vytautas Šiupšinskas. Patarimus Logistikos vadybos studentams dalino personalo vadybininkės iš UAB „AQ Wiring Systems“ ir UAB „Palink“. Kelionių agentūros „Sandėjas“ projektų vadovė Jūratė Steponavičienė pateikė pasiūlymus dėl naujų stu
dijų dalykų įvedimo į Turizmo ir laisvalaikio vadybos studijų programą, o UAB „Baltic Clipper“ Panevėžio filialo direktorė Lina Pakarklienė akcentavo studentų motyvacijos stiprinimo problemą. Aktualius studentų praktikos organizavimo klausimus analizavo ir Vadybos ir verslo katedros dėstytojai bei administracijos atstovai: Alma Skujienė, Ana Samuilova, Ermina Čižienė, Zita Gebiežienė, Laima Unterhauser, Juozas Bečelis, dr. Elvyra Juzėnienė, dr. Ričardas Kliminskas, Aušra Gudgalienė. Pasiūlymus, kaip tobulinti profesines veiklos praktikas taip pat pateikė ir studentai.

Šį birželį Vadybos ir verslo katedra išleidžia 125 absolventus. Gausiausios grupės – 41 Buhalterinės apskaitos ir 32 Verslo vadybos studentai. Turizmo ir laisvalaikio vadybos studijas baigs 11, Kultūrinės veiklos – 5. Šiais metais bus išleista antroji Finansų studijų programos absolventų laida. Šią studijų programą baigs 15 studentų, o 17 Logistikos vadybos studijų programos studentų bus pirmoji laida, kuri įsilies į darbo rinką. Mažiausia, Reklamos vadybos studijų programos studentų grupė taip pat tikisi sėkmingai įsidarbinti.

Šiais metais, nuo birželio 1 d. prasidės priėmimas į aukštąsias mokyklas. Vadybos ir verslo katedra tikisi sulaukti norinčiųjų studijuoti Teisę, Turizmo ir laisvalaikio, Verslo, Reklamos, Logistikos vadybą bei Buhalterinės apskaitos ir Finansų studijų programas. Apie priėmimą konsultuoja Studijų ir karjeros centro specialistės Jovita Černienė ir Aušra Eismontienė, 8 45 467787, 8 645 04866, stojimas@panko.lt, www.panko.lt, studijos.panko.lt.

 

Aušra Gudgalienė

 

 


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: