„Žemynos“ mokytojai įsitikino: integruotos pamokos turi daug privalumų

Integruotas ugdymas- tai skirtingų mokomųjų dalykų jungimas. Integracija- vienas iš svarbiausių šiuolaikinio ugdymo proceso bruožų. Tai kvietimas pažvelgti į mokinį ir į jį supantį pasaulį kaip į nedalomą visumą.

Lapkričio- gruodžio mėnesiais „Žemynos mokytojai vedė atviras integruotas pamokas. Pedagogai integravo iš pirmo žvilgsnio mažai suderinamus dalykus, pavyzdžiui, istoriją ir matematiką, rusų kalbą ir technologijas, muziką ir kūno kultūrą, anglų kalbą ir etnokultūrą, informacines technologijas ir sveiką gyvenseną, ir kitus. Susidomėję kolegų išradingais pasiūlymais net po kelias atviras integruotas pamokas stebėjo įvairių dėstomų dalykų mokytojai. Ir nenusivylė: visos stebėtos pamokos buvo įdomios, žaismingos, darbingos, informatyvios, įtraukiančios į pamokos veiklą visus klasės mokinius.

Po šv. Kalėdų švenčių visi „Žemynos“ pedagogai susirinko pasidžiaugti nuveiktais darbais, pasidalinti savo įspūdžiais, patirtais vedant atviras integruotas pamokas ir jas stebint. Atskirose grupelėse mokytojai aptarė tai, kas pamokose nustebino, ką iš jų bandys pritaikyti savo darbe, ką patartų tobulinti, ir, apibendrinę visos grupės mintis, išsakė jas visiems susirinkusiems. Mokytojai ir mokyklos administracija dėkojo mokytojams už puikias pamokas, kvietė kolegas savo gerąja patirtimi dalintis su visais šalies mokytojais. Buvo gera girdėti, kiek daug gerų žodžių mokytojai gali pasakyti vieni kitiems apie jų kūrybiškumą, išradingumą, darbštumą, gerus santykius su mokiniais.

Apibendrindami integruotų pamokų „Mokyti ir mokytis iš kitų“ ciklo pamokas „Žemynos“ mokytojai vieningai sutarė, kad integracija pagilina, išplečia ir susieja mokinių žinias bei gebėjimus. Integruoto mokymo pamokose mokiniai įgyja įvairios patirties: kūrybinių ieškojimų, veiklos, bendradarbiavimo, savarankiškumo, geriau įsimena reikiamą informaciją. Tokių pamokų metu didėja mokinių mokymosi motyvacija, mokymas ir mokymasis tampa efektyvesnis, įdomesnis. Integruotos pamokos skatina skirtingų dalykų mokytojų bendradarbiavimą, verčia mokytojus kelti savo kompetenciją, nuolat atnaujinti ir tobulinti mokymo turinį. Ieškodami naujų mokymo formų ir metodų mokytojai susiduria su sėkmėmis ir nesėkmėmis, tačiau ir sėkmės, ir nesėkmės veda į tobulėjimą, todėl naujovių mokymo procese ieškoti verta.
Aušra Vaitkienė,
Panevėžio „Žemynos“ progimnazijos
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė,
atstovė ryšiams su visuomene


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: