Lietuvos pašto nuotr.

4 metai su mobiliaisiais laiškininkais. Kaip pasikeitė kaimo veidas?

Balandį sueina lygiai 4 metai, kai Lietuvos paštas pradėjo aktyviai įgyvendinti mobiliojo laiškininko projektą. Per šiuos metus daugelyje kaimiškųjų vietovių pašto paslaugos pasikeitė kardinaliai – mažus, prastos būklės patalpose buvusius pašto skyrius pakeitė mobilieji laiškininkai, kurie tokias pačias pašto paslaugas, tik kur kas šiuolaikiškiau ir užtikrinant jų prieinamumą ir atokių vietovių gyventojams, suteikia kliento namuose. Šiuo metu mobilieji laiškininkai aptarnauja 81 proc. Lietuvos kaimiškų vietovių.

„Mobilusis laiškininkas – vienas tų projektų, kuriuo labai didžiuojamės. Gyventojų poreikiai per paskutinius metus itin pasikeitė, todėl norėdami patenkinti klientų lūkesčius keičiamės ir mes. Paštas jau seniai nebėra tik pastatas, kokybiškas paslaugas galime teikti kitais būdais. Būtent šią galimybę kaimiškosiose vietovėse ir suteikia mobilieji laiškininkai“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Unikali paslauga

Jau 2017 m., kai gimė mobiliojo laiškininko idėja, kaimiškosiose vietovėse esančiuose skyriuose klientų skaičius vis mažėjo. Dabar, per karantiną siuntų kiekiams išaugus keliais kartais, ši tendencija dar ryškesnė – daugelyje kaimiškųjų teritorijų net 80 proc. paslaugų suteikia laiškininkai, t. y. pristato siuntas bei laiškus į namus, tik labai maža dalis paslaugų teikiama pašto skyriuje, o ir jos dažniausiai tiesiogiai nesusijusios su pašto veikla.

Kaimuose pašto skyriui, kaip fizinei paslaugų teikimo vietai, prarandant prasmę, Lietuvos paštas pradėjo ieškoti alternatyvių paslaugų teikimo būdų. Taip kilo mobilaus laiškininko, paslaugos idėja. Nors pradžioje kaimo bendruomenės nerimaudavo, praėjus kiek laiko, klientai pašto paslaugomis buvo labiau patenkinti nei prieš tai. Praėjus metams nuo pirmųjų mobiliųjų laiškininkų įvedimo 12-oje rajonų, įmonė inicijavo klientų apklausą. Ji parodė, kad net 7 iš 10 žmonių, kurių apylinkėje dirba mobilus laiškininkas, tokią paslaugą rekomenduotų kitų regionų gyventojams, kur tokios paslaugos nėra. Ne kartą Lietuvos pašto atstovai šį unikalų projektą, kaip gerąją patirtį, pristatinėjo tarptautinėse parodose, svečiuodamiesi pas kitų šalių paštų operatorius.

Paslaugos tiesiai į namus

Mobilųjį laiškininką galima vadinti „paštu ant ratų“. Išsikviestus mobilųjį laiškininką, pas klientą į namus jis atvyksta kitą dieną. Kliento namuose laiškininkas nemokamai suteikia visas įprastas pašto paslaugas: priima išsiuntimui siuntas ir laiškus, prenumeratos užsakymus, įmokas, pristato ir išmoka vietines pinigų perlaidas. Kaip ir įprastas laiškininkas, mobilusis pristato gautas siuntas ar laiškus, spaudą – dėl šių paslaugų laiškininko išsikviesti nereikia. Visi mobilieji laiškininkai klientus aptarnauja naudodamiesi moderniomis priemonėmis – važinėja naujais tarnybiniais automobiliais, užsakymus priima ir tvirtina planšetiniais kompiuteriais, turi nešiojamus spausdintuvus.

Mobilieji laiškininkai yra bene geriausiai klientų vertinama Lietuvos pašto paslauga. 2021 m. lapkritį atlikta Lietuvos pašto klientų apklausa parodė, kad 78 proc. klientų mobilaus laiškininko paslaugą vertina pozityviai. Kaip didžiausius šios paslaugos pliusus klientai išskiria patogumą bei greitą laiškininko atvykimą.

Projektas tęsiamas

Per 4 projekto įgyvendinimo metus iš viso mobiliųjų laiškininkų skaičius išaugo iki 440. Šiuo metu klientus šie laiškininkai aptarnauja beveik 7 tūkst. Lietuvos kaimiškųjų vietovių. Paskutinis projekto plėtros etapas buvo paskelbtas 2020 m. vasarį, tačiau atsižvelgiant į sėkmingą patirtį, Lietuvos paštas planuoja šį projektą tęsti ir taip šiuolaikiškas pašto paslaugas užtikrinti dar daugiau kaimiškųjų vietovių gyventojų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: