Apie savivaldybės administracijos restruktūrizaciją

Šio mėnesio Panevėžio miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus teikiamas projektas dėl administracijos struktūros pertvarkos. Apie pokyčius kalbame su administracijos direktoriumi TOMU JUKNA.

Kokie motyvai paskatino imtis administracijos restruktūrizacijos?

Dauguma miestiečių turbūt nesunkiai rastų, ką pasakyti Panevėžio miesto administracijos teikiamų paslaugų kokybės, kainos, o ypač – paslaugų suteikimo trukmės temomis. Pavadinkime visus šiuos darbo vertinimo kriterijus vienu vardu – efektyvumas. Dar gerokai iki pačiam pradedant dirbti Savivaldybės administracijoje ne kartą teko nusivilti darbuotojų požiūriu į pačius svarbiausius miestui klausimus.

Akivaizdu, kad Savivaldybės administracijoje susiklosčiusios tam tikros santykių tarp skyrių darbuotojų, jų tiesioginių vadovų ir Savivaldybės vadovų tradicijos, sąlygojančios administracijos darbo neefektyvumą, o tai savaime yra pakankamas motyvas struktūrinei pertvarkai.

Žinoma, opi problema yra atsakomybės už konkrečią funkciją išskaidymas keliuose skyriuose. Todėl sprendimų priėmimas, derinimas ir vykdymas labai pailgėja, nes tam sukuriami biurokratiniai barjerai. Šią situaciją būtina keisti.

Ar Tarybai teikiama struktūra prisidės prie efektyvumo gerinimo?

Be jokios abejonės. Struktūrinės pertvarkos koncepcija būtent ir remiasi funkcinio specialistų grupavimo į skyrius principu. Pavyzdžiui, gyventojai po pertvarkos turėtų pajusti žymų miesto infrastruktūros tvarkymo pagerėjimą, nes į vieną, Miesto infrastruktūros, bus sujungti Miesto ūkio, Statybos ir statinių priežiūros, Ekologijos skyriai bei dalis Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus. Šiuo jie vykdo funkcijas, kurios reikalauja glaudaus bendradarbiavimo, bet šis nėra užtikrinamas. Sutelkus atsakomybę už miesto infrastruktūrą vieno skyriaus vadovo rankose, galima tikėtis optimalaus rezultato. Be to, sutrumpės sprendimų priėmimo laikas, sumažės derinimo procedūrų trukmė.

Restruktūrizuojant ne tik jungiami skyriai – atsiranda ir naujas darinys. Darbą su privačiais investuotojais iš esmės turėtų pagerinti steigiamas Verslo plėtros skyrius, kurio vadovas bus atsakingas už privačių investicijų pritraukimą į miestą, verslumo skatinimą, viešąją ir privačią partnerystę. Skyriui taip pat bus deleguotos dabar Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vykdomos paslaugų verslui funkcijos – licencijų, leidimų išdavimas ir kt. Kitaip tariant, šis skyrius įgyvendins vieno langelio principą verslui.

Tai tik keli pavyzdžiai, tačiau restruktūrizacijos tikslas – efektyvumas, ir mes jo pasieksime, jei tik gausime Tarybos pritarimą.

Taigi kokius esminius pokyčius galima išskirti?

Apibendrintai žiūrint į parengtą struktūrinės pertvarkos planą, matosi, kad žymiai sumažės skyrių vedėjų, atsakomybė už konkrečias funkcijas bus labiau sukoncentruota, todėl bus galima pasiekti greitesnių ir optimalesnių rezultatų. Negana to, sumažės našta miesto biudžetui. Vis dėlto labiausiai akcentuojame pagrindinį administracijos pertvarkos motyvą – atliekamų funkcijų efektyvumo didinimą. Tai reiškia, kad po pertvarkos administracija savo funkcijas atliks greičiau, kokybiškiau ir pigiau. Šito labai ilgai laukė visi miestiečiai.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: