Circle K nuotr.

Apklausa: 9 iš 10 darbo ieškantiems jauniems žmonėms svarbu, kad įmonė būtų socialiai atsakinga

Jei ieškotų darbo ar svarstytų apie darbo keitimą, didžiajai daugumai, arba 85 proc., jaunimo būtų svarbu įmonės socialinė atsakomybė, rodo degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ apklausa.

Iš 85 proc. jaunosios kartos darbuotojų, kuriems yra svarbi įmonės socialinė atsakomybė, 45 proc. ateityje planuoja dažniau atkreipti į tai dėmesį, priimant sprendimą įsidarbinti, o 40 proc. jau dabar visada patikrina informaciją apie įmonės socialinės atsakomybės veiksmus ir įsipareigojimus. Tuo tarpu vos 15 proc. apklausoje dalyvavusių jaunų žmonių socialinė atsakomybė nėra reikšmingas veiksnys renkantis darbovietę.

Toks respondentų atsakymų pasiskirstymas atitinka ir globalias tendencijas – remiantis „Deloitte“ 2022 m. atlikta tarptautine „Z ir Y kartų“ apklausa, net 2 iš 5 darbuotojų atsisakytų dirbti įmonėje, kurios veikla nesutampa su jų vertybėmis.

„Džiugu matyti, kad šalies jaunimas tampa vis sąmoningesnis ir kritiškesnis, o tai, žinoma, neaplenkia ir karjeros srities. Tačiau tai tuo pačiu reiškia ir didesnius iššūkius darbdaviams, kurie turi keistis su besikeičiančia jaunųjų darbuotojų karta – nebeužtenka galvoti tik apie atlyginimą ir kitas motyvacines priemones. Socialinė atsakomybė tampa ne tik skambūs žodžiai, o realūs ir svarbūs darbai, kurie yra vertinami jaunosios kartos. Dėmesys darbuotojų fizinei ir emocinei gerovei itin svarbu, tačiau nebeužtenka orientuotis tik į vieną sritį“, – sako „Circle K Lietuva“ Žmogiškųjų išteklių departamento vadovė Margarita Plešakienė.

„Circle K Lietuva“ prioritetą teikia įvairioms socialinėms iniciatyvoms: ilgą laiką bendradarbiauja su organizacija „Gelbėkite vaikus“, aukoja Ukrainai tiek viduje, tiek inicijuodami įvairias paramos ir pagalbos akcijas, vykdo tęstinę emocinės gerovės kampaniją.

Tyrimo duomenimis, 89 proc. 18-24 metų amžiaus žmonių svarbiausia galimos darbovietės socialinės atsakomybės sritis – dėmesys darbuotojams ir jų fizinei bei emocinei sveikatai. Antroje vietoje liko gamtos apsauga ir atsinaujinančių energetinių išteklių naudojimas, pvz., saulės ar vėjo energijos – ši socialinės atsakomybės sritis rūpi 41 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu 37 proc. respondentų svarbiausi yra tvarumą skatinantys veiksmai, tokie kaip plastiko mažinimas, automobilių e. krovimo stotelių įrengimas. Paramą Ukrainai ir skurstantiems išskyrė 30 proc. apklaustųjų.

„Nors kiekviena socialinės atsakomybės sritis yra svarbi ir atlieka savo funkciją, jaunimui labiausiai aktualu tai, kad jo ateities darbovietė rūpintųsi savo darbuotojais ir visapusiška jų sveikata. Tai visiškai natūralus noras, nes laikai, kuomet darbuotojas buvo matomas tik kaip įrankis užduočiai atlikti, jau seniai praeityje. Šiandieninis darbdavys privalo darbuotoją matyti kaip individualų žmogų – su savo rūpesčiais ir problemomis, kurias reikia atliepti. Tokios pačios strategijos laikomės ir mes – visomis įmanomomis priemonėmis siekiame užtikrinti savo darbuotojų emocinę sveikatą“, – komentuoja M. Plešakienė.

Priimdami sprendimą dėl įsidarbinimo respondentai labiausiai atsižvelgia į asmeninę patirtį prekybos vietoje, stebint kitus dirbančiuosius – taip elgiasi 67 proc. Artimųjų ir draugų atsiliepimai įtaką daro 31 proc., o reklama – vos 2-iems proc. apklausos dalyvių.

„Šie apklausos rezultatai dar kartą įrodo, kad geriausi darbovietės ambasadoriai yra patys jos darbuotojai. Jie yra geriau negu bet kokia reklama televizijoje ar reklaminis plakatas lauko stende, ypač norint pritraukti naujų darbuotojų. Tikro kasdienio darbo ir emocijų jame nesuvaidinsi, todėl labai svarbu rūpintis savo darbuotojais“, – tvirtina žmogiškųjų išteklių ekspertė.

18-24 metų asmenų apklausa atlikta apklausus lojalumo programos „Circle K Extra“ narius balandžio 10-16 dienomis. Jos metu iš viso apklausti 352 respondentai, gyvenantys Lietuvoje.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: