Nuotr. freepik.com

Ar verta pirkti naudotą automobilį be autoserviso patikros? Rizikos, kurios gali kainuoti brangiai

Automobilio pirkimas – tai ne tik jaudulys dėl naujo pirkinio, bet ir potencialus finansinis iššūkis. Daugelis vairuotojų, ieškodami naudoto automobilio, vadovaujasi emocijomis arba pasitiki pardavėjo pateikta informacija. Vis dėlto, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip puikus sandoris, gali greitai virsti didelėmis išlaidomis, jei automobilis turi paslėptų defektų.

Nors kai kurie pirkėjai renkasi patikimą automobilį iš pažįstamų ar didesnių prekybos aikštelių, realybė tokia, kad net patikimiausi pardavėjai gali nežinoti apie tam tikras automobilio problemas. Tai ypač pasakytina apie techninius gedimus, kurie nėra lengvai pastebimi per trumpą bandomąjį važiavimą.

Kodėl naudotas automobilis gali slėpti rimtas problemas?

Iš pirmo žvilgsnio transporto priemonė gali atrodyti ideali: blizgantis kėbulas, tvarkingas salonas, o variklis dirba tyliai. Tačiau yra nemažai defektų, kurių nesimatys be profesionalios apžiūros.

Dažniausiai pasitaikančios problemos:

  • Paslėpti kėbulo pažeidimai – daugelis pardavėjų sugeba taip kokybiškai perdažyti ir sutvarkyti smulkius įlenkimus ar rūdžių židinius, kad jie tampa nematomi plika akimi.
  • Atsukta rida – viena didžiausių naudotų automobilių rinkos problemų. Kuo mažesnė rida, tuo didesnė transporto priemonės vertė, todėl net 30% parduodamų automobilių rida būna pakoreguota.
  • Neaptikti variklio ir pavarų dėžės defektai – šie gedimai gali būti nepastebimi per trumpą bandomąjį važiavimą, tačiau vos po kelių mėnesių eksploatacijos jie gali tapti rimta problema.
  • Neveikianti ar netinkamai veikianti elektronika – šiuolaikiniai automobiliai turi sudėtingas elektronines sistemas, kurios gali būti brangiai remontuojamos.
  • Slapti avarijų pėdsakai – kai kurie automobiliai būna patekę į rimtas avarijas, po kurių remontas atliktas skubotai ir su neoriginaliomis dalimis.

Jeigu pirkėjas neturi reikiamų žinių, kad galėtų patikrinti šiuos aspektus pats, geriausias sprendimas – atlikti profesionalią automobilio patikrą autoservise.

Kaip pardavėjai slepia automobilio trūkumus?

Automobilių prekyboje naudojama daugybė gudrybių, siekiant paslėpti realią transporto priemonės būklę. Vienas dažniausių triukų – pardavimas prieš pat rimtesnių gedimų pasireiškimą.

Populiariausi būdai suklaidinti pirkėją:

  • Parduoti iškart po alyvos keitimo, kad variklis veiktų sklandžiau per bandomąjį važiavimą.
  • Prieš pardavimą naudoti specialius priedus į variklio alyvą, kurie laikinai slopina garsus, rodančius rimtus variklio gedimus.
  • Elektroninių klaidų išvalymas, kad perkant automobilį prietaisų skydelyje nebūtų įspėjamųjų signalų.
  • Automobilio pardavimas be techninės apžiūros, kad pirkėjas pats turėtų ją atlikti ir sužinotų apie problemas tik po sandorio sudarymo.

Šios gudrybės rodo, kad tik pardavėjo žodžių nepakanka – būtina objektyvi profesionalų nuomonė.

Ką būtina patikrinti prieš perkant naudotą automobilį?

Nepriklausomai nuo to, ar automobilį perkate iš privataus asmens, ar iš prekybos aikštelės, yra keli būtini aspektai, kuriuos būtina patikrinti prieš galutinį sprendimą.

  1. Variklis ir pavarų dėžė – galimi alyvos nutekėjimai, keisti garsai, užsikertantys pavarų perjungimai.
  2. Važiuoklė – ar nėra per didelio nusidėvėjimo, pašalinių garsų važiuojant nelygiu keliu.
  3. Elektronika – ar visos sistemos veikia tinkamai (jutikliai, klimato kontrolė, šviesos, langų valdymas).
  4. Kėbulas – ar nėra paslėptų pažeidimų, nelygaus dažymo, rūdžių požymių.
  5. Stabdžių sistema – stabdžių kaladėlių, diskų būklė, stabdymo efektyvumas.

Būtent šiuos aspektus profesionaliai patikrina patyrę mechanikai, naudojantys modernią diagnostikos įrangą.

Bamservisas rekomenduoja

Jei norite išvengti nemalonių staigmenų ir nereikalingų išlaidų, prieš perkant naudotą automobilį būtina atlikti išsamią diagnostiką. Pasirinkę profesionalų autoservisą, gausite objektyvią techninę išvadą, kuri padės išvengti tūkstančius kainuojančių remontų ateityje. Dažnai vien tik vizuali apžiūra neparodo visų galimų problemų, todėl investicija į patikrą gali apsaugoti jūsų finansus ilgam laikui.

Kiek gali kainuoti klaidingas sprendimas?

Kai kurie pirkėjai vengia papildomų išlaidų ir mano, kad automobilio tikrinimas yra nereikalingas. Tačiau ši nedidelė investicija gali išgelbėti nuo daug didesnių išlaidų.

Štai keli pavyzdžiai, kiek gali kainuoti dažniausi paslėpti defektai:

  • variklio kapitalinis remontas – nuo 1000 iki 5000 eurų,
  • automatinės pavarų dėžės keitimas – 2000–4000 eurų,
  • elektronikos sistemos gedimai – 500–1500 eurų,
  • važiuoklės remontas – 500–2000 eurų.

Lyginant su automobilio patikros kaina autoservise, kuri dažniausiai siekia 50–150 eurų, aišku, kad profesionali diagnostika yra gerokai ekonomiškesnis sprendimas nei vėliau susidurti su netikėtomis remonto išlaidomis.

Pirkdami naudotą automobilį, daugelis vadovaujasi emocijomis ir nori sutaupyti. Tačiau automobilio patikra prieš pirkimą yra protingas žingsnis, leidžiantis išvengti rizikos ir priimti finansiškai atsakingą sprendimą. Kai investicija yra tokia didelė, nepatikrinti automobilio būtų didžiausia klaida.

Parengė autoservisas Bamservisas.lt


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: