Panevėžio lopšelis-darželis „Žibutė“ nuotr.
Aštuntoji Tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija
Panevėžio lopšelio-darželio „Žibutė“ direktorė Loreta Simanavičienė kartu su kolektyvu organizavo Tarptautinę mokslinę-praktinę konferenciją „Šiuolaikinio ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaiko ugdymo(si) iššūkiai VIII“, kuri 2025 m. spalio 22 d. Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre įvyko aštuntą kartą. Konferencijoje dalyvavo 19 Panevėžio miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų: „Draugystė“, Kastyčio Ramanausko, „Žilvitis“, „Nykštukas“, „Rūta“, „Rūgelis“, VŠĮ „Šermukšniukas“, „Riešutėlis“, „Voveraitė“, „Vaikystė“, „Puriena“, „Diemedis“, „Jūratė“, „Vyturėlis“, „Varpelis“, „Pasaka“, „Gintarėlis“, „Pušynėlis“, „Žibutė“. Konferencijoje dalyvavo atstovai dalyvavo iš Panevėžio rajono: Krekenavos, Piniavos, Raguvos švietimo įstaigų. Į konferenciją įsijungė Respublikos švietimo įstaigos: iš Vilniaus raj. Riešės, Mickūnų, Kėdainių, Jonavos raj.; miestų – Šiaulių, Ukmergės, Kauno, Akmenės, Biržų, Jonavos, Kretingos, Utenos, Anykščių, Kėdainių, Pasvalio, Kupiškio. Iš viso konferencijoje dalyvavo 18 įstaigų iš įvairių Lietuvos vietovių. Konferencijoje dalyvavo svečiai iš Latvijos Jelgavos ikimokyklinio ugdymo įstaigų: „Ziluks“, „Zemenite“, „Rotala“.
Konferencijos dalyvius pasveikino Panevėžio miesto savivaldybės vicemeras Deividas Labanavičius, Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro vadovė Sandra Vilimienė. Renginio dalyvius pasveikino Panevėžio lopšelio-darželio „Žibutė“ priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai lietuvių liaudies šokiu, kuriuos paruošė meninio ugdymo mokytoja Daiva Andriūnienė.
Pirmoje konferencijos dalyje moksliniais-teoriniais pranešimais dalinosi:
VDU, Švietimo akademijos prof. Ona Monkevičienė – „Vaiko mokymosi būdai: kaip prie jų prisiderinti?“ Profesorė kalbėjo, kodėl svarbu suprasti ir atpažinti vaikų mokymosi būdus, koks yra kokybiškas ikimokyklinis ugdymas(is); išskyrė vaikų patirtinio mokymosi būdus, lygmenis ir mokytojo vaidmenį juose.
Vytauto didžiojo universiteto, Švietimo akademijos doc. Milda Brėdikytė pristatė pranešimą „Vaiko diena neįsivaizduojama be žaidimo“. Docentė kalbėjo, kokios sąlygos būtinos vaikų žaidimams, kokie kriterijai apibrėžia žaidybinę veiklą, kaip auginti gebėjimą žaisti?, kokios yra žaidimo raidos stadijos, ko vaikai mokosi žaisdami?, koks mokytojo/suaugusiojo vaidmuo žaidime, kokios taikomos pedagoginės strategijos?
Vytauto didžiojo universiteto, Švietimo akademijos doc. Agnė Brandišauskienė pristatė pranešimą „Vaiko žaidimas: mokytojui įsitraukti ar atsitraukti?“. Docentė pristatė mokytojo vaidmens kitimą vaiko žaidime, žaidimo erdves, jose reikalingas priemones ir atributus, išskyrė pagrindinius mokytojo žingsnius vaikų žaidime, gero žaidimo kriterijus.
Jelgavos lopšelio-darželio „Ziluks“ direktoriaus pavaduotoja Liudmila Kudrenitska, mokytojos Irina Barkowska, Gunita Fedorjaka pristatė pranešimą „Ekomokyklos programos temų integracija į ugdymo(si) procesą“. Pedagogai pristatė savo 10-ies metų Ekomokyklos veiklą, kaip ugdytiniai ugdosi ekologinę savimonę ugdymo(si) procese, šviečiant ir įtraukiant jų tėvus.
Panevėžio kolegijos lektorė Lilija Kryževičienė pristatė pranešimą „Interaktyvios priemonės vaikų įtraukiam ugdymui“. Lektorė pristatė teorinius/metodinius principus, tyrimo išvadas, interaktyvių priemonių panaudojimo galimybes ugdymo(si) procese.
Panevėžio kolegijos lektorė, Panevėžio lopšelio-darželio „Žibutė“ direktorė Loreta Simanavičienė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Vaitiekaitė pristatė tyrimą „Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas patyčių prevencijai“. Pranešėjos atskleidė tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo naudą, vaidmenį, patyčių prevencijai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Antroje konferencijos dalyje Lietuvos ir Latvijos Jelgavos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai dalinosi idėjomis, sukurtais ugdymo(si) kontekstais. Konferencijos dalyviai ugdymo(si) kontekstuose išbandė priemonių veikimo būdus; kaip vaikai žaisdami tobulina savo galias, įvairiose pasiekimų srityse: „Cukraus kiekis įvairiuose, dažniausiai vartojamuose vaikų skanėstuose“ – Jelgavos lopšelis-darželis „Ziluks“; „Pratimai dėmesio lavinimui ir bendradarbiavimui stiprinti“ – Jelgavos lopšelis-darželis „Rotala“; „Jūros dovanos“ – Kretingos mokykla-darželis „Žibutė“; „Raštai“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Voveraitė“; „Paslaptinga kriauklės gyventoja“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Pasaka“; „Spalvų pasaulis: atradimų džiaugsmas kasdieninėje aplinkoje“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Vyturėlis“; „Miško pasaka“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Taika“; „Raidės šviesoje“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Gintarėlis“; „Miško paslaptys“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Aušra“; „UDM „Su gimimo diena“: galia – lanksčiai mąstantis“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Draugystė“; „Kas slypi vandenyje?“, „Raidžių, žodžių lagaminas“ – Panevėžio lopšelis-darželis „Žibutė“.
Konferencijos pabaigoje pedagogai reflektavo, atskleisdami ugdymo(si) kontekstų aktualumą, jų pritaikymą skirtingų gebėjimų vaikams, galimybe žaidžiant mokytis.
Anot, O. Monkevičienės, galimybės žaisti turėtų būti sudarytos net ir vykstant kitoms ugdymo(si) veikloms.
Dėkojame Panevėžio miesto savivaldybės vicemerui Deividui Labanavičiui už aštuntą kartą organizuotos konferencijos palaikymą, Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro vadovei Sandrai Vilimienei už suteiktas patalpas, konferencijos lektoriams Vytauto didžiojo universiteto, Švietimo akademijos prof. O. Monkevičienei, doc. M. Brėdikytei, doc. A. Brandišauskienei, Panevėžio kolegijos lektorei L. Kryževičienei už suteiktas žinias, svečiams iš Latvijos Jelgavos ikimokyklinių įstaigų: „Ziluks“, „Zemenite“, „Rotala“ pedagogams, socialiniui partneriui Kretingos mokyklos-darželio „Žibutė“ direktorei S. Bružei ir jos komandai, dalyviams už inovacijas, siekiant kokybiško ikimokyklinio ugdymo(si).
Dėkojame konferencijos partneriui Panevėžio švietimo centrui už pagalbą organizuojant Tarptautinė mokslinę-praktinę konferenciją „Šiuolaikinio ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaiko ugdymo(si) iššūkiai VIII“.
„Vaikai mokosi kitaip, nei suaugusieji. Mums svarbu žinoti, kaip mokosi vaikai, kad galėtume prie jų mokymosi priderinti ugdymo(si) procesą (O. Monkevičienė).
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Miežinienė
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!














