Atsakomybę dėl prarastų siuntų dažniausiai prisiima užsienio paštai

Pernai Lietuvos paštas gavo ir išsiuntė net dešimtadaliu daugiau siuntų nei 2014-aisiais. Kasmet augant tarptautinių siuntų srautui Lietuvos paštas stiprina bendradarbiavimą su užsienio šalių pašto operatoriais, siekiant, kad gavėjams būtų užtikrintas kokybiškesnis pašto siuntų pristatymas. Žalą dėl prarastų, sugadintų į ar iš Lietuvos siųstų pašto siuntų pastaraisiais metais dažniausiai tenka atlyginti būtent užsienio šalių paštams.

„Pastebime vis didėjančias tarptautinių pašto siuntų apimtis, kurios susijusios tiek su e. prekybos plėtra, tiek svetur gyvenančių tautiečių poreikiu palaikyti ryšius su Lietuvoje gyvenančiais artimaisiais. Tai atveria Lietuvos paštui ne tik naujas galimybes, bet ir iššūkius, kaip užtikrinti kokybišką siuntų pristatymą.

Iš užsienio atkeliaujančių ar svetur siunčiamų siuntų kelias – ilgas ir sudėtingas procesas, todėl dažnai kyla ir daugiau su pašto siuntų pristatymu susijusių problemų. Tol, kol siunta pasiekia Lietuvą, jos transportavimą organizuoja užsienio šalies pašto operatorius, tuo tarpu Lietuvos paštas atsakingas – už galutinį pašto siuntos pristatymą ir įteikimą jos adresatui. Deja, neretai iš užsienio tenka priimti transportavimo metu pažeistas, sugadintas ar net praplėštomis pakuotėmis siuntas“, – tvirtino Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorė Rasa Radzevičienė.

Per 2015 metus 4208 pareiškėjams buvo išmokėtos žalos atlyginimo kompensacijos dėl prarastų ar transportavimo metu sugadintų tarptautinių pašto siuntų. Jos sudarė beveik 165 tūkst. eurų. Atsakomybę dėl didžiosios dalies – net 95 proc. – prarastų ar sugadintų siuntų prisiėmė ir žalos atlyginimo kompensacijas išmokėjo užsienio šalių pašto operatoriai. Tuo tarpu Lietuvos paštas turėjo kompensacijas išmokėti dėl 240 siuntų, t.y. 2 proc. nuo visų pateiktų pretenzijų dėl prarastų, sugadintų siuntų. Didžioji dalis pretenzijų teikiama dėl siunčiamų ir gaunamų siuntų iš Didžiosios Britanijos.

R. Radzevičienė pažymėjo, kad Lietuvos paštas aktyviai dalyvauja Pasaulinės pašto sąjungos, Europos pašto operatorių asociacijos „PostEurop“ bei Paslaugų kokybės gerinimo komiteto veikloje, kur nustatomi ir diegiami pašto teikiamų paslaugų kokybės standartai. „Siekiame kuo glaudžiau bendradarbiauti su užsienio šalių paštais, kad būtų laikomasi aukščiausių teikiamų pašto paslaugų kokybės reikalavimų, kuriuos užtikrintų tiek siuntas siunčiančioji, tiek jas priimančioji šalys“, – teigė Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: