Automobilio komfortas matuojamas ne tik patogumu, bet ir poveikiu sveikatai

Į automobilį įsėdęs vairuotojas ir keleiviai nori jaustis patogiai. Komfortas visų pirma priklauso nuo sėdynių, o kai automobilis važiuoja – ir nuo važiuoklės. Tačiau svarbu ne tik tai, kaip maloniai jaučiamės, bet ir tai, kokį ilgalaikį poveikį sėdynės bei važiuoklės darbas daro mūsų sveikatai bei savijautai.

Nuo skausmo iki rimtų sutrikimų

Kai kalbama apie komfortiškas sėdynes, dažniausiai įsivaizduojami prabangūs „Mercedes-Benz“, „Bentley“, „Rolls-Royce“ ar kiek žemesnės klasės, bet santykinai dideli modeliai. Tačiau ypatingu komfortu gali pasižymėti net ir maži miesto automobiliai.

Pavyzdžiui, pasakišku komfortu jau ne vieną dešimtmetį garsėjančių „Citroën“ automobilių gamintojai stengiasi, kad prie vairo, nepriklausomai nuo pasirinkto įrangos lygio, patogiai jaustųsi tiek praktiško „C5 Aircross“, tiek ir nedidelio miesto automobilio C3 vairuotojai bei keleiviai. Toks gamintojų požiūris susijęs ne tik su patogumu, bet ir sėdynių poveikiu žmonių sveikatai.

Kaip pastebi klinikos „Osteomedika“ kineziterapeutė Gerda Jarukaitė, bloga sėdėjimo padėtis ar netinkamos sėdynės iš tiesų gali sukelti rimtų sveikatos bėdų.

„Kai ilgą laiką praleidžiame sėdėdami, nugaros raumenys sustingsta. Dėl to gali imti varginti raumenų spazmai, nugaros problemos. Dažniausiai kamuoja kaklo ir juosmens skausmai, atsiranda disko išvaržos ar net stuburo iškrypimas. Tarpslankstelinė disko išvarža gali sukelti kojos skausmą ar tirpimą bei kitų traumų ir sutrikimų“, – vardija G. Jarukaitė.

Taisyklingas sėdynės sureguliavimas

Auksinė taisyklė sako, kad net ir su geriausiais įrankiais nepasieksime norimo rezultato, jei naudosime juos netaisyklingai. Ši taisyklė tinka ir automobilių sėdynėms, nes, nepriklausomai nuo jų konstrukcijos, pirmiausia svarbu pasirinkti taisyklingą sėdimąją padėtį.

Vairas neturi būti nei per aukštai, nei per žemai, o ant jo uždėtos rankos turėtų būti sulenktos 40–45 laipsnių kampu, kad nebūtų per daug ištiestos, nes, kaip pastebi kineziterapeutė, tai gali sukelti kaklo, pečių ir riešo skausmus. Taip pat svarbi ir kojų padėtis: įspaudus pedalus, jos neturi būti pernelyg ištiestos. Jei kojos bus per daug sulenktos, kentės juosmens dalis.

„Geriausia, kai automobilio sėdynės atrama pakreipta į priekį, vertikaliai, tačiau dauguma žmonių per smarkiai atlošia sėdynę. Svarbu, kad pečiai šiek tiek remtųsi į sėdynės atramą.

Būtina atkreipti dėmesį į apatinę nugaros dalį. Kai kuriuose automobiliuose įtaisytos pripučiamos juosmens atramos, kurios leidžia stuburui prisitaikyti. Bet gali prireikti padėti susuktą rankšluostį po juosmeniu, norint išlaikyti taisyklingą laikyseną ir apmalšinti nugaros skausmą“, – pataria G. Jarukaitė.

Be sureguliavimo, derėtų įvertinti ir į sėdynės standumą. Daugelis vairuotojų tvirtai įsitikinę, jog komfortą ir patogumą užtikrina tik itin minkštos sėdynės, tačiau kietumas taip pat turi privalumų.

„Kietesnės sėdynės yra geriau, nes minkštose įdumba apatinė nugaros dalis ir atsiranda spaudimas, juosmens srityje įtempiami raiščiai, dėl netaisyklingos dubens padėties sutrinka kraujotaka apatinėse galūnėse, o tai sukelia apatinės stuburo dalies skausmus“, – akcentuoja kineziterapijos specialistė.

Dėl šios priežasties gamintojai naudoja įvairius sėdynių užpildus. Štai minėtų „Citroën“ naujųjų modelių sėdynės skirtingose vietose užpildomos nevienodo standumo ir storio putomis, kurios tuo pat metu suteikia minkštumą, amortizaciją ir yra tvirta atrama nugarai. Toks derinys nevargina tiek ilgų, tiek miesto kelionių metu ir padeda lengviau išlaikyti taisyklingą kūno padėtį.

Tolygiai ir sklandžiai rieda

Aukštas komforto lygis apibrėžiamas ne tik patogiomis sėdynėmis, bet ir atitinkamomis automobilio važiuoklės darbo savybėmis. Siekdami geriausio rezultato, tokie gamintojai kaip „Mercedes-Benz“ ar „Audi“ naudoja hidraulines, pneumatines pakabos sistemas ar net elektromagnetinius jų komponentus.

Kad ypatingą važiavimo komfortą gali užtikrinti ne tik brangūs automobiliai, jau daugiau nei prieš pusę amžiaus įrodė legendinis „Citroën DS“ modelis, kurio pneumatinė važiuoklė iki šių dienų laikoma vienu iš etalonų. Idėjos gaminti įperkamus, bet puikiomis komforto savybėmis pasižyminčius automobilius prancūzų įmonė neatsisako ir šiandien.

To pavyzdžiu tapo „Citroën Advanced Comfort“ sistemos aktyvioji pakaba, kuri montuojama tiek naujajame kompaktinės klasės C4 modelyje, tiek SUV „C5 Aircross“ ar ką tik debiutavusiame flagmane C5 X, kuriame sumontuota aktyvi „Advanced Comfort“ pakaba, kurios kietumas keičiasi nuo važiavimo režimo. Esminis šios sistemos elementas yra dviejų kamerų hidrauliniai amortizatoriai, puikiai sugeriantys smūgius, sukuriamus automobiliui važiuojant nelygiu kelio paviršiumi ar  per duobes.

Tačiau komfortą automobilyje sukuria visa vairuotoją ir keleivius supanti aplinka. Todėl „Citroën“ daug dėmesio skiria smulkesnėms detalėms. Pavyzdžiui, praktiškose „Top Box“ salono dėtuvėse galima laikyti visus daiktus, galinčius trikdyti keliaujant, interjero medžiagos parenkamos taip, kad būtų malonios liesti ir neblaškytų dėmesio į jas žiūrint, o salono dizainas sukuria namų jaukumo atmosferą.

Naujoviška važiuoklės sistema, išskirtinai komfortiškos sėdynės ir puiki salono ergonomika sukuria įtampą mažinančią aplinką ir leidžia net per ilgas keliones visapusiškai mėgautis  ramybe. Tačiau pradėti verta nuo taisyklingos sėdėsenos.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: