Automobilio stabdžių sistema – kaip pasiruošti žiemai?

Žiemą, daugybė eismo įvykių nutinka būtent dėl pasunkėjusių stabdymo sąlygų. Ką gali padaryti vairuotojai, kad išvengtų tokių įvykių, o kraštutiniu atveju – kad sušvelnintų sudėtingo stabdymo pasekmes? Ar užtenka pasirūpinti geromis padangomis ir žinoti keletą stabdymo triukų? Tai padeda, bet pirmoji taisyklė paprasta – stabdžių sistema turi būti techniškai tvarkinga ir paruošta žiemai.

Stabdžių kaladėlės – ką reikia žinoti?

Artėjant šaltajam sezonui, įsitikinkite, jog stabdžių kaladėlės yra geros būklės. Žiemos metu, druska ir vanduo skatina rūdžių formavimąsi, o jeigu patenka tarp stabdžių diskų ir kaladėlių – prailgina stabdymo kelią.

Dylančios stabdžių kaladėlės turi įtakos stabdymo kokybei, tačiau tai – ne viskas. Jei laiku nepakeičiamos, dylančios kaladėlės gali sugadinti stabdžių diskus. Pirmasis signalas, išduodantis, kad metas keisti kaladėles – suprastėjusi stabdymo kokybė arba cypimas, girdimas stabdymo metu.

Jei planuojate keisti stabdžių kaladėles, žinokite – pigios kaladėlės yra kietos, mažai dėvisi pačios ir ardo stabdžių diską; geros kaladėlės yra minkštesnės, dėvisi greičiau, tačiau geriau sukimba su stabdžių disku ir jam nekenkia ir, žinoma, yra brangesnės.

Užšąlantis rankinis stabdis – ką daryti, kad taip neatsitiktų?

Artėjant žiemai, rekomenduojama patikrinti ir sutepti rankinio stabdžio trosą. Jei rankinis stabdis užšalo, su tokiu automobiliu važiuoti nepatartina –galite sugadinti stabdžių trinkeles. Pabandykite šiek tiek pavažiuoti atgal arba padaužyti per ratus, jei tai nepadeda – išsikvieskite specialistus arba tiesiog laukite šiltesnės dienos.

Jei nėra būtinybės, geriausia rankinio stabdžio žiemą paprasčiausiai nenaudoti.

Vanduo stabdžių skystyje – kuo jis pavojingas?

Patikrinkite stabdžių skysčio kokybę. Stabdžių skystyje kaupiasi vanduo, dėl kurio rūdija stabdžių sistemos dalys. Žiemą šis vanduo pavojingas ir dėl kitų priežasčių – vanduo šąla, stabdžių skystis kietėja ir mažėja stabdymo efektyvumas, kritiniu atveju, užšalęs vanduo gali suardyti stabdžių žarneles. Daugelyje servisų, vandens kiekis stabdžių skystyje matuojamas specialiu prietaisu – aerometru.

Lietuvoje dažniausiai naudojamas DOT3 stabdžių skystis. DOT4 skystis naudojamas kur kas rečiau, tačiau jis sugeria mažiau drėgmės. Egzistuoja dar ir DOT5, kuris visiškai neabsorbuoja drėgmės, tačiau jis naudojamas tik sportiniams automobiliams.

Keletas naudingų triukų vairuotojams

Ką dar gali padaryti vairuotojas, esant slidžiam kelio paviršiui? Keletas gudrybių, kurios padės išvengti nelaimės.

Gresiant susidūrimui, dauguma vairuotojų instinktyviai įsikimba į vairą ir spaudžia stabdį. Tada, ratai užsiblokuoja, automobilis, veikiamas inercijos, toliau nekontroliuojamai slysta – ir tai yra pats blogiausias dalykas, kuris gali nutikti. Pajutus, kad automobilis nevaldomai slysta, reikia nuspausti sankabos pedalą, ir toliau dirbti stabdžio pedalu – nuspausti ir atleisti, nuspausti ir vėl atleisti – šitaip kontroliuojant stabdymo procesą.

Patariama jokiu būdu nestabdyti posūkio metu, nes toks stabdymas yra pavojingiausias – automobilis gali pradėti slysti nepageidaujama kryptimi. Verčiau sumažinkite greitį prieš posūkį.

Dar vienas patarimas – bandykite stabdyti automobilį, laipsniškai perjungiant žemesnę pavarą. Avarinėse situacijoje, kai tenka stabdyti staiga, tai sudėtinga, tačiau jei iki kliūties yra likęs pakankamai didelis atstumas, šis triukas padės išvengti susidūrimo.

Būkite saugūs kelyje visą žiemą

Prieš prasidedant šaltajam sezonui, patikrinkite stabdžių sistemos techninę būklę, pasirūpinkite padangų kokybe, o patekę į kritines situacijas – nepameskite galvos ir nepulkite aklai spausti stabdžio.

Dar vienas svarbus dalykas – prisiminkite, kad žiemos metu stabdymo atstumas pailgėja maždaug 1,5 karto ir visuomet stenkitės laikytis saugaus atstumo.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: