Lietuvos naujienos - Sportas - 2021-05-30

Baleto šokėjos K. Tarasevičiūtės patarimai, padėsiantys tapti lankstesniems: ar tikrai to išmokti galima tik vaikystėje?

Kaip išlavinti kūno lankstumą? Baleto šokėja Kristina Tarasevičiūtė pasidalijo vertingais patarimais

Žinomai balerinai Kristinai Tarasevičiūtei lankstumo gali pavydėti daugelis. Ir nors iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad kiekvienas grakštus jos judesys vyksta itin natūraliai, Kristina prisipažįsta – tam, kad galėtų judėti taip, kaip ji tai daro dabar, reikėjo įdėti labai daug darbo ir pastangų.

Genų loterijoje bilieto neišlošė

K. Tarasevičiūtė juokiasi, kad genų loterijoje tokio lankstumo, kokį ji turi dabar, jai laimėti nepavyko. Kaip sako ji pati, lanksti yra tiek, kiek į tai įdėjo darbo. O jo įdėti, pasak jos, reikėjo išties daug. Sunkiausiai tempimui pasidavė kojos ir nors sausgysles galiausiai pavyko ištempti, iki šios dienos ji turi kovoti su raumenimis ir raiščiais, kurie, kaip teigia baleto šokėja, „nori būti trumpi“.

 „Daug laiko buvo praleista kankinant galūnes: įsirėmus koja į durų staktą, sienas ir visaip kitaip bandant treniruoti, dar tais laikais, kai neturėjome specialių priemonių“, – prisipažįsta žinoma moteris, neseniai tapusi sulenkiamo „Samsung Galaxy Z Flip“ išmaniojo telefono ambasadore.

Paklausta, ar lankstumą išlavinti gali kiekvienas iš mūsų, nepriklausomai nuo amžiaus, kūno sudėjimo ar įgimtų sugebėjimų, šokėja prisipažįsta, jog pirmą dieną klasika tapusią frazę: „bet žinokite, aš visiškai medis“ ji išgirsta absoliučiai iš kiekvieno savo mokinio. Būtent todėl balerina nori nuraminti ir paneigti mitą, jog lankstūs esame tik būdami vaikais.

Išmokti galima kiekvienam

„Kūno paslankumą lemia žmogaus genetika. Esame skirstomi į 3 kategorijas: hiperlankstūs žmonės, kurie net neapšilę paliečia nosimi kelius. Norminiai, kurių rezultatai priklauso nuo įdėto darbo ir, kaip liaudyje mes mėgstame vadinti, medžiai –  žmonės, kuriems iš tiesų reikia labai daug darbo ir valios, siekiant tapti lankstesniais. Tačiau savo klientams visada sakau, kad špagatą gali išmokti padaryti ir iki savo 70-mečio“, –  su humoru pasakoja žinoma balerina. Anot jos, pirmiausia reikėtų pažinti savo kūną, tuomet aiškiai užsibrėžti tikslą ir pasiryžti įdėti daug nuoširdaus darbo.

Tačiau nuo ko gi reikėtų pradėti žmogui, kuriam pasilenkti ir rankomis pasiekti kojų pirštus atrodo neįmanoma užduotis? K. Tarasevičiūtė teigia, kad pradžiai reikėtų susitaikyti su mintimi, kad teks nusiteikti nedideliam skausmui ir nepasiduoti. Anot jos, antras labai svarbus dalykas yra taisyklingas ir gilus kvėpavimas.

„Įkvėpimas surakina kūną, iškvėpimas atpalaiduoja, tad treniruodamiesi niekada to nepamirškite. Pradžiai galite išmėginti „kabėjimo“ pratimus: giliai įkvėpiame ir su giliu iškvėpimu leidžiamės žemyn ir „pakabame“, kol po truputį kūnas ima priprasti prie tokios būsenos ir pradeda atsipalaiduoti. Vieniems tai pavyksta per kelias sekundes, kitiems reikia 4 minučių. Tačiau viskas yra gerai –  nėra, kur skubėti“, –  pataria ji.

Ar tam, kad išlavintum lankstumą, lankstytis reikia reguliariai, o nustojant lankstytis kūnas grįžta į „pradinį tašką“ ir pastangos lieka bevertėmis? Žinoma balerina sako, kad šis įsitikinimas yra klaidingas.

„Sausgyslės nesusitraukia taip paprastai ir, jei jau vieną kartą buvo tinkamai ištemptos, jos nebegrįš į pradinę padėtį. Tačiau jei tai buvo vienkartinis, sekundinis momentas, kai jūs buvote labai atsipalaidavęs ir pavyko padaryti špagatą, bet ilgiau nei 20 sekundžių tokioje padėtyje neišsėdėjote – rezultatų nebus. Turbūt tokį dalyką žmonės ir vadina „pradiniu tašku“, – sako šokėja.

Patiems treniruotis nepataria

Jeigu norite tapti lankstesniais, anot profesionalės, tempimo pratimais turėtų prasidėti kiekvienas rytas ir baigtis fizinės ištvermės reikalaujančios treniruotės ar darbai. Mat sušokusius raumenis reikia ištempti, pašalinti įtampą, be to reguliariai lankstantis pagerės ne tik savijauta, bet ir išvaizda.

Paklausta, ar per mėnesį galima išmokti padaryti špagatą, K. Tarasevičiūtė sako, kad jeigu žmogus priklauso hiperlanksčiųjų grupei – tą padaryti bus tikrai nesudėtinga. Tačiau lankstumu iš prigimties neapdovanotiems, įgyvendinti šį tikslą bus kur kas sunkiau ir užtruks ilgiau. Tačiau, anot žinomos šokėjos, didelis noras ir stipri valia daro stebuklus.

Visgi, patiems imtis lankstumo treniruočių Kristina nepataria. Ji mano, jog be profesionalo apmokymo nereikėtų rizikuoti daryti jokių drastiškų pratimų. Anot baleto šokėjos, joga šiuo atveju būtų pati sveikiausia pradžia lankstesnio kūno link. Tačiau, žinoma, įvairiausių nesudėtingų treniruočių lengvai galima rasti internete ar atsisiuntus specializuotas programėles. 

Kristina prasitaria, kad treniruotės pradedantiesiems dažniausiai nereikalauja specialaus pasiruošimo – tik patogios sportinės aprangos, jogos kilimėlio ir įrenginio, per kurį bus stebimi pratimai. Baleto šokėja naudojasi savo „Samsung Galaxy Z Flip“ sulenkiamu išmaniuoju – jis ypač kompaktiškas ir mobilus, todėl tinka sportuojant tiek lauke, tiek namuose. Be to, dėl ypatingos lankstumo funkcijos telefoną patogu pasidėti bet kurioje vietoje – nereikia nei atramos, nei specialių laikiklių.

Na, o jau šiek tiek pažengusius, „Samsung Galaxy Z Flip“ ambasadorė kviečia apsilankyti ir jos „Tik Tok“ paskyroje, kurioje ji dalijasi trumpomis mankštomis, skirtomis dailiam kūnui pasiekti.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: