Bendra veikla ir širdies šiluma suartina …

„Žmonės vienodi – visi į pasaulį ateina nuogi, žmogaus širdis – vienintelis juos skiriantis matas. Žmogaus negalima matuoti jo odos spalva, jo kalba, žmogaus negalima matuoti jo drabužiais ir papuošalais, negalima matuoti jo turtu ar skurdu, o vien jo širdimi. Todėl geraširdis žmogus vertesnis už blogą ir teisybė vertesnė už skriaudą“ – Mika Waltari „Sinuhė egiptietis“.

Jau antrus metus Panevėžio „Šviesos“ specialiojo ugdymo centre darbuojasi savanoriai iš Europos šalių. 2013–2014 m. m. centras įgyvendino ES programos „Veiklus jaunimas“ Europos savanorių tarnybos projektą „Atviri pasauliui“. Mūsų klasėje, kurioje mokosi mokiniai turintys žymių ir labai žymių intelekto bei kompleksinių sutrikimų, savanorišką veiklą atliko savanorė Sandra iš Austrijos. Klasėje Sandra padėjo mokiniams pamokų metu, apsitarnauti, pavalgyti. Bendravo su mokiniais bei jų tėveliais įvairių susitikimų bei išvykų metu. Per meninės veiklos pamokas inicijavo projektą „Metų laikai“, kurio metu kartu su mokiniais gamino paveikslus: „Pavasaris“, „Vasara“, „Ruduo“ ir „Žiema“. Per mokslo metus buvo sukurti keturi gražūs paveikslai, kurie puošia mūsų klasę, bei primena mums Sandrą. Kiekvieną kartą mokiniai pasižiūrėję į paveikslus mato savo indelį. Gaminant paveikslus pakartojo bei įtvirtino savo žinias apie metų laikus. Buvo smagu matyti savanorės bendravimą su mokiniais. Sandros geranoriškumas, n
oras padėti ir dirbti kartu panaikino visus kalbos barjerus, mokiniai ir savanorė puikiai vieni kitus suprato.

Šiais mokslo metais mūsų klasėje darbuojasi savanorė Laia iš Katalonijos pagal ES programos „Erasmus+“ finansuojamą projektą „Veikime kartu“. Į mūsų klasės gyvenimą įnešė pietietiško temperamento, gyvumo ir džiaugsmo, gebėjimo pasidžiaugti paprastais dalykais: vaiko šypsena, jo pasakytu žodžiu, mokėjimu kiekvienoje smulkmenoje pamatyti nuostabiausių dalykų. Laia taip pat iniciavo projektą per meninės veiklos pamokas. Jo metu buvo gaminamos metodinės priemonės įvairiai veiklai pamokų bei pertraukų metu.

Kartu su mokiniais Laia „prakalbino“ akmenėlius ir pagamino priemonę „Akmenėlių istorijos“. Mokymo priemonė „Akmenėlių istorijos“ yra skirta individualiam ir bendram mokinių darbui. Ugdytiniai skatinami prisiminti metų laikų požymius, juos akmenėlių pagalba įvardinti, atrinkti akmenėlius su požymiais pagal sezoną. Mokiniai pratinami dirbti kartu, išgirsti bei padėti draugui, skatinami komunikuoti, išreikšti savo emocijas bei išgyvenimus, mokomi diskutuoti. Lavinama smulkioji motorika. Priemonę sudaro keturi medžiaginiai maišeliai (ruduo, žiema, pavasaris, vasara), su išmargintais akmenėliais (metų laikų požymiai).

Prieš gaminant šią priemonę su vaikais buvo aptarti visi metų laikai bei jų esminiai požymiai, kiekvienas mokinys turėjo užduotį ką turi nupiešti.

Po akmenėlių marginimo mokinių laukė kitas darbas. Visi kartu gamino dėlionę „Metų laikai“. Dėlionė susideda iš keturių dalių (keturi metų sezonai). Jei ant akmenėlių mokiniai piešė atskirus metų laikų požymius – tai dabar reikėjo visus požymius apjungti ir nupiešti bendrą piešinį, kuris atspindėtų visus tam metų laikui būdingus požymius. Kiekvienas metų sezonas buvo aptartas, mokiniai pasirinko ką jie nori ir gali nupiešti. Laia padėjo kiekvienam mokiniui savo pasirinktą metų laikų požymį ar būdingą objektą nupiešti. Taip klasėje atsirado smagi savo rankomis pagaminta metodinė priemonė-stalo žaidimas „Metų laikai“. Smagu dar ir tai, kad naudojome antrines žaliavas-paveikslus piešėme ant nebereikalingų kartoninių dėžių.

Pagaminus šias priemones, Laia pasiūlė pasidaryti dar vieną smagią ir naudingą priemonę – žaidimą „Spalvoti ledai“. Kalbėjome apie ledų rūšis, kiekvienas mokinys kūrė savo svajonių ledus. Visi kartu gaminome popierines ledų poras. Žaidimas skirtas atminčiai lavinti. Šiame žaidime reikia atsiminti visas vienodų ledų poras ir padaryti tai išnaudojant kuo mažiau bandymų.

Tik spėjome pasidžiaugti savo rankomis pagamintais ledais, o Laia jau mus skatino gaminti kitas priemones – muzikinius perkusinius instrumentus – Lietaus lazdas. Prieš gaminant priemonę, vaikams buvo papasakota, kad senovėje žmonėms lietaus lazda padėdavo iškviesti lietų, nes jos skleidžiamas garsas primena lietaus garsą. Vieną lietaus lazdos galą leidžiant žemyn, pasigirsta ramus lietų arba jūros bangas, primenantis garsas. Malonu klausytis šio magiško garso – tai savotiška terapijos forma, meditacija. Pats gaminimo procesas – visiškai nesudėtingas, o rezultatas – tikrai labai nudžiugino.

Darbas klasėje kartu su savanore – naujas iššūkis ir mokytojui, puiki proga išmokti naujų dalykų, mokytis ar patobulinti anglų kalbos mokėjimą, pasitemti per pamokas, gal kaip kitaip pažvelgti į savo darbą. Manau darbas kartu klasėje su savanoriais palieka neišdildomą įspūdį tiek mokiniams, mokytojai ir pačiai savanorei.

Panevėžio „Šviesos“ specialiojo ugdymo centras
Specialioji pedagogė – metodininkė Rasa Asminavičienė


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: