Pixabay.com nuotr.

Beta alaninas – nepakeičiamas sportininkų maisto papildas

Beta alaninas yra populiarus papildas tarp sportininkų ir fitneso entuziastų. Taip yra todėl, kad buvo įrodyta, jog šis maisto papildas – beta alaninas – padidina pajėgumą treniruočių metu ir pagerina bendrą sportininkų sveikatą. Šiame straipsnyje rasite naudingos informacijos apie papildą beta alaniną.

Kas yra beta alaninas?

Beta alaninas yra nepakeičiama amino rūgštis. Skirtingai nuo daugelio amino rūgščių, jūsų organizmas jo nenaudoja baltymams sintetinti. Vietoj to, kartu su histidinu, jis gamina karnoziną. Tada karnozinas yra saugomas jūsų skeleto raumenyse.

Karnozinas sumažina pieno rūgšties kaupimąsi jūsų raumenyse mankštos metu, todėl pagerėja sportiniai rezultatai.

Kaip tai veikia?

Jūsų raumenyse esantis histidino kiekis paprastai yra aukštas, o beta alanino kiekis žemas, todėl šis skirtumas riboja karnozino gamybą.

Įrodyta, kad beta alanino papildai padidina karnozino kiekį raumenyse iki 80 %.

Taip karnozinas veikia mankštos metu:

  • gliukozė skaidoma: glikolizė yra gliukozės, kuri yra pagrindinis šaltinis didelio intensyvumo pratimų metu, skaidymas;
  • gaminamas laktatas: mankštindamiesi jūsų raumenys skaido gliukozę į pieno rūgštį. Tai paverčiama laktatu, kuris gamina vandenilio jonus (H+);
  • raumenys tampa rūgštesni: vandenilio jonai sumažina jūsų raumenų pH lygį, todėl jie tampa rūgštesni;
  • atsiranda nuovargis: raumenų rūgštingumas blokuoja gliukozės skaidymąsi ir mažina raumenų gebėjimą susitraukti. Tai sukelia nuovargį;
  • karnozino buferis: karnozinas veikia kaip buferis prieš rūgštį ir sumažina raumenų rūgštingumą, atliekant didelio intensyvumo pratimus;
  • kadangi beta alanino papildai padidina karnozino kiekį, jie padeda raumenims sumažinti rūgšties kiekį fizinio krūvio metu. Tai sumažina bendrą nuovargį.

Sportiniai rezultatai ir jėga

Papildas beta alaninas pagerina sportinę veiklą, nes sumažina nuovargį, didina ištvermę ir padidina efektyvumą, atliekant didelio intensyvumo pratimus.

Prailgina laiką iki išsekimo

Tyrimai rodo, kad papildas beta alaninas padeda prailginti  jūsų laiką iki išsekimo treniruotės metu.

Kitaip tariant, tai padeda mankštintis ilgiau. Kadaise atliktas tyrimas su dviratininkais parodė, kad šie sportininkai per keturias savaites, vartojant papildus, padidino bendrą atliktą darbą 13 procentų, o po 10 savaičių rezultatai pagerėjo dar bent 3,2 procentų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: