BTA: šiemet automobilių vagysčių skaičius išaugo 70 proc.

Ne gyvybės draudimo bendrovė BTA šiemet užfiksavo apie 70 proc. daugiau automobilių vagysčių nei pernai per tą patį laikotarpį. Populiariausi Lietuvos ilgapirščių tarpe yra prieš 5-10 metų pagamintos transporto priemonės. Didžiuosiuose miestuose dažniausiai nuvaromi „Volkswagen Tiguan“, „Volkswagen Touran“, „Toyota Corolla“, „Toyota Avensis“ automobiliai.

Pasak draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, svarbiausia ką tik įsigijus automobilį nedelsiant pasirūpinti jo saugumu.

„Vagys dažnai tikisi, kad naujai parvaryti automobiliai dar neturės jokios apsaugos sistemos ir juos bus lengva pavogti. Beje, jei taip ir yra, tada jie neklysta. Be to, bendrovės patirtis atskleidžia dar vieną neigiamą dalyką įsigiję naujus automobilius savininkai pamiršta apie jų draudimą ir tik nutikus nelaimei apie jį susimąsto. Štai kad ir vieno kliento patirtis, žmogus nusipirko BMW X6, atvyko iki namų ir jau tą pačia naktį vagys kėsinosi tą automobilį nuvaryti. Istorija baigėsi laimingai, automobilis liko pas savininką. Tačiau tokie atvejai parodo, kad vagys į naujai įsigytus automobilius atkreipia dėmesį. Todėl reikia nedelsti dėl signalizacijos, neatidėti kitai savaitei, o iki tol labiau saugoti automobilį, pavyzdžiui, statyti saugomoje aikštelėje“, – teigė BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Dažniau vagia senesnius automobilius

Vis dėlto, vertėtų saugoti ne tik naujus automobilius, bet ir tuos, kurie pagaminti gerokai seniau, kad ir prieš 10 metų. Vilniaus bei Kauno vyriausiųjų komisariatų, kriminalinės policijos nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos skyriaus viršininkų Lino Grigalevičiaus bei Aleksej Gubenko duomenimis, vagys vis tik dažniau kėsinasi į senesnius automobilius. Tai įvairūs „Volkswagen“ markės automobiliai, “Audi“, „Mersedes Benz“ bei BMW ir „Toyoja“ markės automobiliai. Kaip teigė abu komisarai, vagys kėsinasi į tuos automobilius, kurių daugiausia rieda šalies gatvėmis.

Pasak teisėsaugos pareigūnų, 2013 ir 2014 metais automobilių vagysčių skaičius Vilniaus ir Kauno mieste kiek mažėjo, o šiais metais nežymiai pakilo. Pernai per 11 mėnesių Kauno apskrityje buvo įvykdytos 283 automobilių vagystės, 45 iš jų išaiškintos, šiemet per tą patį laikotarpį – 279, iš kurių 72 išaiškintos. Vilniuje šiemet per 11 mėnesių pagrobtos 219 transporto priemonės, tuo tarpu pernai – 179. Matyti, kad Kaune šiemet automobilių vagystės nežymiai sumažėjo (2 proc.), o Vilniuje, atvirkščiai, pakilo 22 proc.

Ilgapirščiai ne tik nuvaro automobilius, bet ir išvilioja gudrumu

Lino Grigalevičius bei Aleksej Gubenko vienas kitam antrina, kad vagių automobilių nuvarymo metodai ir dabar, ir anksčiau yra tokie patys. Vogdami automobilius be elektroninių apsaugos priemonių, vagys naudojasi visrakčiais, replėmis arba peiliukais. O automobiliams su elektroninėmis apsaugos priemonėmis, jie naudoja specialią elektroninę įrangą, „nulaužiančią“ tokias apsaugos sistemas.

Vilniaus kriminalinės policijos nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos 3-ojo skyriaus viršininkas nori atkreipti dėmesį, kad vagys neretai automobilius išvilioja kur kas gudresniais metodais, patys net nesusitepę rankų. Susidarius tam tikromis situacijomis, jie pasiūlo pasirašyti vekselį, sudaro nuomos sutartį, pasirašo kitokias panašias sutartis. Taip ilgapirščiai iš asmens gauna ne tik automobilį, tačiau ir jo raktus bei registracijos dokumentus. O kai savininkas supranta, kad yra apgautas, transporto priemonė neretai jau būna keletą kartų perparduota kitiems asmenims.

Vagims padeda ir patys automobilių savininkai

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas pastebi, kad neretai vagims pasitarnauja ir pačių vairuotojų neatidumas. Kartais jie neapsižiūrėję palieka raktus nesaugioje vietoje, taip pat dažnai automobilio dokumentus palieka jo viduje. Tuo tarpu, vagis, turėdamas automobilio dokumentus, gali daug ramiau nuvažiuoti automobiliu iš vagystės vietos, sustabdžius pareigūnams gali nekilti jokių įtarimų kol nepaskelbta automobilio paieška. Nemažai atvejų pasitaikė, kai ilgapirščiai įsilaužę į namus pavogė automobilio raktelius bei dokumentus ir nuvažiavo „naujuoju“ automobiliu. Jei anksčiau tokių situacijų registruodavo tik keletą, dabar jų pasitaiko kur kas dažniau.

Lietuvoje nusikaltėliai grobio nerealizuoja

Lietuvos teisėsaugos atstovai pabrėžė, kad automobilio „kelionė“ po vagystės priklauso nuo to, kokiu tikslu jis buvo vagiamas. Jeigu automobilis reikalingas kaip donoras, pavyzdžiui, sudaužytai transporto priemonei atstatyti ar suremontuoti, tai po vagystės tokio automobilio gyvenimas bus labai trumpas. Jeigu jis skirtas tolesnei realizacijai, tai labai tikėtina, kad vagys stengsis jį išvežti į Rytų šalis. Teisėsaugininkų turimais duomenimis, Lietuvoje pagrobtų ar kitu nusikalstamu būdu gautų transporto priemonių realizuojama labai nedaug.

Piemonės išsaugoti automobilį

Kaip apsaugoti automobilį nuo vagių, vienareikšmiško atsakymo nėra. Mat, juos vagia ir iš privačių namų garažų, ir iš saugomų aikštelių ar kitų vietų, kuriose mažai tikėtina, kad gali būti įvykdytas nusikaltimas.

Pasak automobilių saugos sistemos „Sherlog” atstovo Daumanto Knipo, sunkiausiai vagims įkandama saugos priemonė – aktyvios radiolokacinės paieškos sistema. Tai įrenginys, įmontuotas į automobilį bei reagavimo, paieškos paslaugos, kurios derinamos su techninėmis bei organizacinėmis priemonėmis ir, aišku, policija.

D. Knipas, pastebi, kad prabangių automobilių vagysčių Lietuvoje įvykdoma kur kas mažiau nei Latvijoje ar Rusijoje. Bet to, kur kas dažniau vagiami automobiliai užsienietiškais numeriais.

„Vagys ieško valstybių, kuriose automobiliai būna mažiau apsaugoti. Su tokia problema susidūrė ir kaimynai latviai, nes iki praėjusių metų pabaigos toje šalyje apsaugos sistemoms nebuvo skiriama pakankamai dėmesio. Rusijoje, tuo tarpu, vagystės buvo ir yra viena didžiausių problemų ir, panašu, kad jokios priemonės ten nepadeda. Statistika rodo, kad kas penktas parduotas BMW automobilis yra pavagiamas. Panašiai ir su „Toyota Land cruiser“, „Mercedess Benz“ automobiliais. Vagiami visi automobiliai, kurie populiarus rinkoje“, – teigė automobilių saugos sistemos „Sherlog” atstovo Daumantas Knipas.
Reikia pažymėti, kad per kelias praėjusias savaites Estijoje buvo pavogta daugiau nei 10 visiškai naujų automobilių. Pasak D. Knipo, galima spėti, kad latviams pradėjus saugoti automobilius, vagys pajudėjo i Estiją.

Visi specialistai pabrėžė, kad automobilio sauga reikia rūpintis iškart įsigijus automobilį. Tiek saugos sistema, tiek draudimu. Itin prabangaus automobilio be specialių saugos sistemų niekas nesiims drausti.

Draudimo bendrovė BTA yra viena didžiausių Lietuvoje veikiančių ne gyvybės draudimo bendrovių. Per pirmus dešimt 2015 metų mėnesių bendrovė užregistravo 33 tūkst. 854 įvykius ir išmokėjo 25,7 mln. eurų draudimo išmokų. Šiemet draudimo bendrovė vidutiniškai per vieną mėnesį išmoka virš 2 mln. 575 tūkst. eurų, per vieną darbo dieną išmoka vidutiniškai po 122 tūkst. 635 eurus arba per vieną darbo minutę vidutiniškai išmoka po 256 eurus draudiminių įvykių žaloms padengti. 2015 metais lapkričio mėnesį tyrimų bendrovė „Dive Lietuva“ atliko draudimo kompanijų slapto pirkėjo tyrimą ir BTA klientų aptarnavimo kokybę įvertino net 96%


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: