Electrolux klipo kadras.

Buitinės technikos lyderis ragina drabužius vilkėti dukart ilgiau: tam yra svari priežastis

JT Europos ekonomikos komisijos duomenimis, sąvartynuose atsiduria maždaug 21 mlrd. tonų drabužių. Todėl lyderiaujantis buitinės technikos prekių ženklas „Electrolux“ nori įkvėpti vartotojus pakeisti nekokius įpročius ir rūpintis spintos turiniu dėmesingiau, tuo pačiu prisidedant prie planetos ateities. Anot tvarumo vėliavnešių, dvigubai ilgiau džiaugdamiesi turimais drabužiais, du kartus mažiau terštume aplinką – o tai labai reikšminga statistika, turint omenyje klimato kaitos iššūkius.

Kasmet pasaulyje išmetama arba sudeginama maždaug 73 proc. tekstilės atliekų. Atakamos dykuma Čilėje, antrasis pagal dydį šiam tikslui skirtas sąvartynas, per pastaruosius metus tapo greitosios mados populiarumo bei tekstilės atliekų didėjimo simboliu – vien čia kasmet atvežama apie 39 tūkst. tonų drabužių. Deja, gerokai per anksti nei jie iš tiesų gali tarnauti – apsivilkus vidutiniškai vos dešimt kartų.

„Akivaizdu, jog su greitosios mados apimtimis susiję iššūkiai yra ne vienintelė problema – mums trūksta sąmoningumo drabužių vilkėjimo ir jų priežiūros klausimais. Tyrimai rodo, jog džiaugiantis turimu garderobu bent devyniais mėnesiais ilgiau, anglies dioksido, vandens sąnaudų ir atliekomis virstančių drabužių galima sumažinti 20–30 proc.

Galimybių tai pasiekti daugybė. Senus drabužius pataisyti arba atiduoti perdirbti, o skalbiant rinktis tvaresnes funkcijas: atnaujinimą garais, tinkamą džiovinimą ir apskritai teisingą priežiūrą pagal nurodymus etiketėje“, – atkreipia dėmesį „Electrolux“ tvarumo vadovė Vanessa Butani.

Su žinomais dizaineriais sukūrė unikalią mados kolekciją

Siekdama įrodyti, jog net ir ilgiau dėvimi drabužiai tebeturi vertę, kompanija „Electrolux“ drauge su inovatyvų požiūrį į perdirbimo svarbą turinčiu garsiu švedų dizainerių duetu „Rave Review“ pristatė pirmąją pasaulyje tokią kolekciją: iš minėtoje dykumoje išgelbėtų išmestų audinių.

Tekstilės atliekoms suteiktas naujas gyvenimas – siekis atkreipti dėmesį į augančią greitosios mados atliekų problemą ir įkvėpti vartotojus bent šiek tiek pakeisti turimus įpročius. O neeiliniai dizaino siluetai – priminimas, kad net ir netobulas audinys galit turėti charakterį, atskleidžiantį drabužio savininko asmenybę.

„Nuo pat mūsų prekių ženklo gyvavimo pradžios matėme kiek kitokią šiuolaikinės drabužių kultūros viziją ir tai, jog privalu kuo greičiau keisti tam tikrus visuomenėje vyraujančius niuansus. Lengviausias sprendimas sulaukti labiausiai apčiuopiamų rezultatų, kurio imtis galime absoliučiai visi – pažvelgti į garderobe esančius drabužius naujomis akimis, pagalvoti, kaip geriausiai jais galime pasirūpinti, ir apskritai branginti įsigytus daiktus ilgiau“, – įsitikinusi „Rave Review“ pradininkė ir kūrybos vadovė Livia Schück.

Menininkių duetas mados industrijoje laikomas tvarių kolekcijų populiarintoju, buvo pastebėtas „Vogue“, dalyvavo mados ir filmų festivalyje „GucciFest“. Taip pat pelnė ne vieną apdovanojimą, o jų sukurtais drabužiais puošėsi tokios žalias idėjas puoselėjančios garsenybės kaip Kylie Jenner ir Emma Vatson.

Iki 2030 m. – perpus ilgaamžiškesni drabužiai ir mažiau žalos aplinkai

Modernizuodama visų audinių priežiūros technologijas ir skatindama pereiti prie aplinkai bei drabužiams draugiškesnių priežiūros įpročių, „Electrolux“ turi didelę ambiciją: per artimiausius metus prailginti vidutinį drabužių gyvavimo laiką dvigubai, o jų priežiūros poveikį planetai – tiek pat kartų sumažinti.

„Mūsų ilgalaikės tvarumo strategijos tikslas – reikšmingai mažesnė žala klimatui. Todėl jau daug metų kuriame pažangias rūpinimosi skalbiniais technologijas, kurios padeda drabužius dėvėti ilgiau, tuo pačiu sunaudojant mažiau baigtinių išteklių. Visgi net ir pirmaudami šiuo klausimu negalime pasiekti reikiamo pokyčio be vartotojų sąmoningumo. Tikimės, jog naujoji kampanija inspiruos juos ir suteiks daugiau žinių apie tai, kaip mėgstamais drabužiais džiaugtis ilgiau ir kokią vertę jų ilgaamžiškumas atneša mūsų visų planetai“, – dėsto „Electrolux“ drabužių priežiūros patirties plėtros direktorė Elisa Stabon.

Prieš kelerius metus „Electrolux Group“ atliktas tyrimas atskleidė, jog pagrindinės priežastys, kodėl europiečiai nusprendžia atsisveikinti su drabužiais – nepataisoma žala, pakeičianti audinių išvaizdą: išblukusios spalvos, įsisenėjusios dėmės ar susitraukimas.

Dauguma atvejų tai nulemia būtent klaidingi skalbimo įpročiai. 69 proc. europiečių tame pačiame tyrime nurodė dažniausiai skalbiantys 40 ºC ar aukštesnėje temperatūroje, net 12 proc. teigė nuolatos besirenkantys 60 ºC temperatūrą. Tuo tarpu 30 ºC temperatūroje skalbia tik 29 proc. respondentų.

Anot V. Butani, akivaizdu, jog būtina kuo greičiau padėti žmonėms geriau suprasti tinkamus drabužių priežiūros principus ir paskatinti taikyti tvaresnių praktikų: rečiau rinktis skalbimo programas, prioritetą teikiant atnaujinimo garais funkcijai, skalbti užpildžius visą skalbyklės būgną ir žemesnėje temperatūroje.

„Jei kiekvienas žengtume bent po nedidelį žingsnį, keisdami asmeninius įpročius, drauge priartėtume prie reikalingo visuotinio pokyčio aplinkai. Vien pasirinkus žemesnę skalbimo temperatūrą ir pakeitus skalbimo miltelius skystomis skalbimo priemonėmis, per metus galima sutaupyti 50 kg anglies dioksido. Įsivaizduokite skaičius, kuriuos pasiektume, jei šiuos kelis įpročius prisijaukintų milijonai žmonių visame pasaulyje“, – įkvepia „Electrolux“ atstovė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: