1. „Adform Lietuva“ Žmogiškųjų išteklių direktorė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.

D. Buinickaitė-Struckienė. 2021-ieji: ko išmokė nuotolinis darbas, įtampa dėl COVID-19 ir darbuotojų trūkumas?

Besibaigiantys metai tiek netikėtumų, kaip 2020 m., greičiausiai jau niekam neatnešė. Visi esame neblogai apsipratę su nuotolinio darbo privalumais ir trūkumais, retesniais susibūrimais su kolegomis ir susirinkimais kompiuterio ekranuose. Kai kuriuos dalykus, kuriuos išmokti privertė pandemija, darbo rinka efektyviai priima ir išnaudoja. Antra vertus, šios aplinkybės taip pat padėjo atskleisti ilgus metus egzistavusius skaudulius ar išsigryninti vertybes, kurios vienija komandas ar įmones. Tai supratę darbdaviai turi šansą kitąmet geriau pasirodyti lenktynėse dėl talentingiausių darbuotojų.

Laisvė rinktis darbo pobūdį 

Tarptautinės įmonės jau gerokai anksčiau savo darbo procesus buvo pritaikiusios prie nuotolinio darbo ir tokio pobūdžio susitikimų, tačiau vis nesibaigianti pandemija pernai beveik visas organizacijas galiausiai privertė iš esmės perorganizuoti savo veiklą ir gerinti vidinę komunikaciją.

Nors garsiai kalbama apie nuotolinio darbo trūkumus, tokius kaip darbuotojų pervargimas, jų lojalumo organizacijai mažėjimas, kai kurie žmonės dėl darbo iš namų sakosi galintys lengviau derinti savo asmeninį ir profesinį gyvenimą. Todėl turėti galimybę dirbti nuotoliu dabar yra privaloma beveik kiekvienai organizacijai. Reikalaudami, kad žmogus nuolat būtų darbo vietoje, galite savo potencialų ar esamą darbuotoją pastūmėti pereiti pas lankstesnes darbo sąlygas turinčius konkurentus.

„Adform“ įmonėje mums geriausiai pasiteisina tai, kad darbo iš namų ir biuro režimą pasirenka atskiros komandos pagal savo darbo pobūdį. Suteikdami darbuotojams komandinę sprendimo teisę, didiname jų pasitenkinimą darbu ir parodome pasitikėjimą. Tuomet vis svarbesnis tampa ir vadovų vaidmuo, nes akivaizdu, kad užduotis namuose mokame atlikti puikiai, tačiau komandos augimui yra būtinas bendravimas ir gyvi susitikimai.

Nuotoliniai darbo pokalbiai nedingo

Praėję metai daugeliui organizacijų taip pat leido naujai pažvelgti ir į darbuotojų atranką. Pastebėjome, kad net ir esant geresnei epidemiologinei situacijai nuotoliniai darbo pokalbiai niekur nedingo. Priešingai, ilgainiui atradome atrankų per kompiuterio ekraną privalumus. Tai leidžia darbdaviams pasiekti didesnį galimų darbuotojų ratą (neapsiribojant nei miestu, nei šalimi) ir per vieną dieną organizuoti daugiau susitikimų.

Taip pat iš patirties pastebime, kad dalis žmonių nuotoliniuose pokalbiuose labiau atsipalaiduoja. Mažesnis jaudulys ir buvimas saugioje namų aplinkoje leidžia jiems geriau atsiskleisti. Pandeminėmis sąlygomis patys kandidatai taip pat paprastai laimi galimybę pažinti didesnį būsimų kolegų ratą, nes skirtingų departamentų ar skyrių darbuotojams į tokias nuotolines atrankas yra paprasčiau prisijungti.

Gyvas bendravimas nepakeičiamas

Tačiau čia kyla iššūkis – kaip suderinti visus nuotolio privalumus, bet neprarasti gyvo bendravimo? Jis itin svarbus įmonėms, kuriose didžioji dalis darbų atliekama komandose, taip pat sparčiai augančioms organizacijoms, nes naujai priimti darbuotojai taip lengviau prisitaiko prie darbo specifikos ir taisyklių.

Praėję metai mus išmokė, kaip yra svarbu greitai reaguoti ir išnaudoti tuos momentus, kai epidemiologinė situacija pagerėja. Pavyzdžiui, panaikinus keliavimo ribojimus, ilgai nedelsti ir atnaujinti verslo keliones, kad po ilgesnės pertraukos būtų galima vėl gyvai susitikti su svetur dirbančiais klientais ir kolegomis.

Taip pat reikia dėti visas pastangas saugesniu metu suorganizuoti įvairius komandinius renginius. Kai vasarą situacija dėl COVID-19 daugelyje Europos šalių stabilizavosi, mes organizavome „Adform Global Summit“, kuris vyko Sopote. Čia susirinko nauji ir seni kolegos iš po visą pasaulį išsidėsčiusių mūsų biurų. Visi buvo itin pasiilgę tokio masto renginių, galimybės, laikantis saugumo reikalavimų, pabendrauti ne darbo aplinkoje.

Mūsų patirtis rodo, kad po ilgo karantino grįžimas į biurą padidino darbuotojų pasitenkinimą darbe. „Adform“ matuojamas darbuotojų eNPS rodiklis (angl. Employee Net Promoter Score) pakilo nuo – 7 kovą iki + 24 lapkritį.

Daugėja švietimo iniciatyvų ir rūpesčio

Lankstumas, greita reakcija darbdaviams padeda ir šiomis itin konkurencingomis aplinkybėmis ieškoti naujų komandos narių. Labiau nei bet kada anksčiau tapo akivaizdu, kad, norėdamos ateityje nepritrūkti IT profesionalų, pačios įmonės turi prisidėti prie švietimo ir ugdymo iniciatyvų.

Be to, matau ir vis didėjantį jau patyrusių „Adform“ darbuotojų norą dalintis žiniomis. Dėl to nebuvo sunku nei įmonės vadovus, nei personalo darbuotojus, nei ilgamečius darbuotojus įtikinti prisijungti prie iniciatyvos „Women Go Tech“, kuri skatina moteris rinktis technologines specialybes.

Ypatingas IT specialistų trūkumas kelia pavojų, kad įmonės sukoncentruos savo dėmesį tik į naujų darbuotojų atranką. Realybė yra tokia, kad šie procesai turi eiti greta rūpesčio dabartiniais darbuotojais. Svarbu ne tik užtikrinti jų nuolatinį tobulėjimą, bet ir motyvaciją. Mūsų vidinė darbuotojų apklausa parodė, kad daugelį motyvuotų kaupimas trečiosios pakopos pensijai kartu su darbdaviu. Todėl, išpildydami šiuos lūkesčius, tai įgyvendinsime nuo Naujųjų metų.

Svarbu pabrėžti, kad kitose įmonėse tokia motyvavimo priemonė gali ir nesuveikti, todėl svarbu papildomas naudas atidžiai atsirinkti pagal tai, ko nori patys įmonės darbuotojai. Raginčiau drąsiai su jais apie tai kalbėtis, stebėti darbuotojų nuotaikas, rengti apklausas ir remtis jų duomenimis, priimant sprendimus.

Komentaro autorė – „Adform Lietuva“ Žmogiškųjų išteklių direktorė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: