Dviračių pardavimai išaugo 40 proc. – naujiems eismo dalyviams svarbu tinkamai pasirūpinti savo dviračiu

Albertas Einšteinas reliatyvumo teoriją sugalvojo važiuodamas dviračiu – pastarųjų metų statistika leidžia tikėtis, kad tokiu būdu žmones aplankys dar ne viena didelė idėja. Europos dviračių pramonės konfederacijos duomenimis, praeitais metais Europoje parduoti 22 mln. dviračių, o tai yra 40 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Dviračiai populiarėja, o norint, kad kelionės jais būtų malonios ir įkvėptų naujų minčių – būtina juos tinkamai prižiūrėti.

„Dviratis yra ekonomiška, tausojanti aplinką transporto priemonė. Daugėja ne tik dviračių, bet ir jiems skirtų takų, todėl gyventojai gali išvengti transporto spūsčių, patogiai keliauti po miestą ir taupyti brangiausią iš resursų – laiką.

Šiuo metu ypač populiarėja elektriniai dviračiai. Europoje, o tuo pačiu ir Lietuvoje, žmonės vis dažniau jiems išleidžia didesnes pinigų sumas – kai kurių elektrinių dviračių kainos jau prilygsta automobilių kainoms,  todėl natūralu, kad vartotojai tikisi ilgaamžiškumo, kuris priklauso ne tik nuo medžiagų ar gamyklinių parametrų, bet ir nuo priežiūros“, – teigia „Švaros brolių“ savitarnos plovyklų tinklo vadovas Nerijus Petraitis.

Stabdžių priežiūra

Stabdžiai – vienas iš esminių saugių kelionių dviračiu komponentų. Nepriklausomai nuo to, kokia jūsų dviračio stabdžių sistema – hidraulinė ar mechaninė, ja būtina tinkamai pasirūpinti.

Jeigu hidrauliniai stabdžiai tampa pernelyg minkšti, rekomenduojama išleisti stabdžių skystį, nes tikėtina, kad į sistemą pateko oro. Prieš atliekant šią procedūrą reiktų pasikonsultuoti su patyrusiais dviratininkais arba iš karto dviratį pristatyti į servisą, kuriame tuo pasirūpins profesionalūs mechanikai.

Mechaniniuose stabdžiuose svarbu reguliariai patikrinti trosus – jų nusidėvėjimas arba netinkamas sureguliavimas taip pat mažina stabdymo galią ir reakciją į vairuotojo paspaudimą. Po ilgo naudojimo gali išsilenkti ir mechaninių stabdžių diskas, todėl jį reguliariai patikrinti taip pat labai svarbu.

„Stabdžių kaladėles reiktų kruopščiai nuvalyti, įsitikinti ar ant jų nepateko stabdžių skysčio arba riebalų šalintojo“, – pataria N. Petraitis.

Grandinė reikalauja ypatingos priežiūros

Grandinę sudaro daugiau detalių nei visą likusį dviratį, todėl jos priežiūra itin svarbi. Ant grandinės pastebėjus rūdžių, ją būtina pakeisti. Taip pat, atkreipkite dėmesį ar ji lankstosi per visus narelius, nestringa, nėra laisva. Tiesa, laukti kol atsiras bent vienas iš šių požymių – neverta. Geriausia rūpintis grandine, ją reguliariai valant ir sutepant.

„Grandinę valyti galima paprastu medvilniniu skuduru arba specialiai tam skirtu malūnėliu. Neužtenka nuvalyti išorinių apnašų, daugiausia purvo, kuris skatina nusidėvėjimą, kaupiasi grandinės viduje. Vidines apnašas pašalinti galima grandinę nuėmus ir išmirkius specialiai tam skirtame skystyje“, – dalinasi N. Petraitis.

Išvalius grandinę ir pašalinius išorines bei vidines purvo nuosėdas, reikia ją vėl tinkamai sutepti alyva ir nepamiršti pašalinti perteklių. Alyvos pasirinkimas priklauso nuo sezono ir oro sąlygų: šlapiam orui rekomenduojama tirštesnė, sausam – skystesnė.  Tuomet svarbu dviračiu šiek tiek prasivažiuoti ir dar kartą nuvalyti grandinę. Tepant atkreipkite dėmesį ar alyvos nepateko ant stabdžių kaladėlių.

Padangoms svarbiausias tinkamas slėgis

Padangų priežiūra svarbi ir dėl kelionės dviračiu komforto, ir dėl siekio sumažinti jų susidėvėjimą. Esant per mažam slėgiui – padangos liesis prie ratlankių ir taip atsiras maži įtrūkimai. Per didelis slėgis reiškia sumažėjusią amortizaciją, kuri lemia vairuotojo diskomfortą. Tinkamai parinktas padangų slėgis ne tik palengvins transporto priemonės valdymą, bet ir sumažins pradūrimo tikimybę.

Rekomenduojamas padangų slėgis dažniausiai nurodomas gamintojų ant pačios padangos. Kietesnei kelio dangai siūloma rinktis daugiau pripūstas padangas, o minkštesnei – mažiau.

Tvirtas vairas ir ratai

Svarbiausia neignoruoti dviračio pokyčių. Pastebėjus, jog dviračio ratai ar vairas kliba, geriau nepradėkite net ir trumpos kelionės, iš karto juos priveržkite. Priešingu atveju, galite sukelti grėsmę ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Neignoruokite keistų garsų. Jeigu patiems nepavyksta išsiaiškinti jų kilmės – nuvežus dviratį į servisą specialistai greitai išsiaiškins ir sutvarkys problemas. Laiku pastebėjus gedimą ir jį įvertinus, galima ne tik išvengti nemalonumų ilgesnės kelionės metu, bet ir sutaupyti pinigų. Labai dažnai dviratininkai ilgai delsia, ignoruoja gedimus, o dėl to išauga remonto kaštai.

Reguliarus plovimas – dviračio priežiūros pagrindas

Padėti sutaupyti gali ir dviračio plovimas, kuris yra neatsiejama priežiūros dalis. Norint palaikyti gerą dviračio būklę, reguliarus jo švaros palaikymas būtinas. Daugelis kitų priežiūros priemonių tiesiog netenka prasmės, jeigu jūsų dviratis purvinas.

„Atsakingiausia būtų dviratį plauti po kiekvieno purvinesnio pasivažinėjimo. Tokiu būdu išvengiama pridžiūvusių purvo likučių, kurie gali pažeisti svarbias dviračio konstrukcijas. Mažų mažiausiai kruopščiai nuplauti dviratį reiktų pasibaigus sezonui. Palikti jį garaže ar rūsyje žiemai aplipusį purvais – neatsakinga. Neprižiūrimas dviratis susidėvi greičiau, todėl tenka pirkti naujas detales ir mokėti už taisymo darbus“, – pasakoja „Švaros brolių“ savitarnos plovyklų tinklo vadovas N. Petraitis.

Anot jo, geriau vengti stiprios tiesioginės vandens srovės į guolius, amortizatorius ar elektros jungtis, jei dviratis elektrinis. Tokias vietas reiktų plauti silpnesne srove, o plaunant aukštu slėgiu, rekomenduojama išlaikyti tinkamą atstumą nuo padangų ir smulkių detalių – maždaug 30 cm.

„Dviračių plovimas mūsų savitarnos plovyklose dabar tapo dar paprastesnis. Specialūs stovai, kuriuos pritaikėme dviračiams, leidžia juos tinkamai įstatyti, bei nuplauti stovinčius. Toks plovimo procesas kokybiškesnis. Dviratininkai gali lengviau nuplauti rėmą ir ratus iš visų pusių, o svarbiausia – sutaupyti laiko bei pastangų“, – sako N. Petraitis.

„PRO BRO Group“ – įmonių grupė, tiesiogiai valdanti keturias įmones: UAB „Švaros broliai“, teikiančią automobilių bei patalpų švaros paslaugas Lietuvoje, UAB „PRO BRO Car wash systems“, tiekiančią ir gaminančią automobilių švaros paslaugoms užtikrinti skirtą įrangą bei medžiagas, UAB „PRO BRO Express“, besirūpinančią tunelinių plovyklų franšizių pardavimu bei aptarnavimu, ir UAB „PRO BRO asset management“, valdančią nekilnojamojo turto vystymo projektus.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: