Egzamino diena: Kaip sumažinti stresą egzamino metu?

Kiekvienas mokinys neišvengiamai susiduria su žinių patikrinimais – egzaminais. Dažnai šis patikrinimas siejamas su įtampa, nerimu, pasimetimu. Vien tik išgirdę žodį „egzaminas“ jaučiame kaip streso lygis iškart pakyla.

Tokia psichologinė savijauta ir nerimas dažnu atveju turi įtakos tiek egzamino rezultatams, tiek pačiai mokinio sveikatai. Mokymosi portalas mokslobaze.lt, atsižvelgdamas į šią problemą,  pateikia naudingą informaciją apie tai, kaip efektyviai sumažinti stresą egzamino metu. Tad jei artimiausiu metu ruošiesi laikyti egzaminus, būtinai pasinaudok šiais patarimais.

Streso valdymas ruošiantis egzaminams

Labai svarbus etapas – pasiruošimas egzaminams. Vieni ruošiasi anksčiau, kiti – tai atidėlioja ir galvoja, jog dar daug laiko ir pasiruošti egzaminams tikrai spės.

  • Medžiagos studijavimas. Egzaminams ruoštis patariama  kuo anksčiau, taip jūs galėsite neskubėdami ir be įtampos studijuoti užduotis. Susidėliokite planą, kada ir kiek perskaitysite, kiek užduočių išspręsite. Pradėkite nuo tos medžiagos, kuri tarsi yra „spraga“.
  • Svarbiausios medžiagos žymėjimas. Mokinantis stenkitės atsirinkti svarbią informaciją ir ją pasižymėkite, tai bus naudinga, kai prieš pat egzaminą norėsite greitai pakartoti informaciją. Tokiu atveju pakartosite tik reikalingiausią medžiagą.
  • Atlikite žinių patikrinimus. Studijuokite ne tik naują medžiagą, bet rekomenduojama atlikti ir bandomuosius testus. Tai yra ankstesnių metų egzaminų užduotis. Šios užduotys leis suprasti kokios medžiagos dar nemokate, o kurią informaciją jau puikiai įsisavinote.
  • Pasikalbėkite su draugais ar artimaisiais. Pasiruošimas egzaminams nelengvas etapas, tad jei ruošiantis jiems kyla klausimai būtinai klauskite mokytojų, draugų patarimo. Jei aplanko netikrumas, neramina įvairios mintys – pasikalbėkite su tėvais ar kitais artimaisiais. Supraskite, jog esate ne vieni, kiekvienas mokinys, jūsų draugas, jaučiasi taip kaip jūs.

Kaip elgtis egzamino dieną?

  • Poilsis prieš egzaminą. Kuo geriau išsimiegokite prieš egzaminą. Pabūkite gryname ore. Paklausykite ramios muzikos. Jokiu būdu nebandykite išmokti visko „paskutinę naktį“. Atminkite, jog tiek kūnas, tiek smegenys turi pailsėti.
  • Egzamino rytas. Egzamino dieną būtina „pabusti“. Išsimaudykite po vėsiu dušu. Padarykite aktyvią mankštą. Jei jaučiate, jog kūnas įsitempęs – atlikite kvėpavimo pratimus. Giliai įkvėpkite ir ramiai iškvėpkite. Taip efektyviai pabudinsite tiek kūną, tiek mintis.
  • Ypač svarbus nusiteikimas. Pasakykite sau, kodėl ši diena Jums yra svarbi, įvardinkite kokias užduotis atliksite. Pasakykite sau, jog susidorosite su užduotimi, juk ją pamokų metu atlikote ne kartą. Padrąsinkite save ir motyvuokite. Neleiskite stresui ir įtampai jūsų užvaldyti.
  • Maistas. Papusryčiaukite, tačiau pasirinkite lengvą maistą – vaisius, baltyminius produktus ir pan. Svarbu, jog neapsunktumėte, neimtų mieguistumas. Išgerkite vandens.
  • Pakeliui į egzaminą. Pasilikite pakankamai laiko nuvykti į egzaminą. Pasitikrinkite egzamino vietą. Patikrinkite ar įsidėjote visus reikalingus daiktus ar dokumentus egzaminui.
  • Egzamino užduočių atlikimas. Ypač svarbu tinkamai suprasti užduotis. Įsiskaitykite. Nesupratus užduoties, perskaitykite ją kelis kartus ir stenkitės įsigilinti. Užduotis pradėkite atlikti nuo tų, kurias žinote ir gerai suprantate. Jei „užstrigote“ prie vieno klausimo – pereikite prie kito. Apgalvokite, kiek klausimui galite skirti laiko. Pasilikite laiko užduočių, atsakymų patikrinimui. Nepalikite tuščių vietų. Nežinant atsakymo – bandykite spėti.
  • Po egzamino. Dažnai po egzamino „tikrinami“ atsakymai su draugų atsakymais. Tačiau tai dažnu atveju tik dar labiau kelia nerimą, įtampą. Juk nežinote ar draugas tikrai parašė teisingą atsakymą, galbūt būtent jūs buvote teisus. Tad draugo komentarų nepriimkite už tiesą.

Tikimės, jog mokymosi portalo mokslobaze.lt patarimai buvo naudingi ir pasiruošimas egzaminams bus kur kas ramesnis. Ramios ir sėkmingos egzamino dienos!


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: