Ekskursijos nuotoliniu būdu – pagalba turizmo sektoriui ir pramoga išsiilgusiems kelionių

Viena labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusių sričių neabejotinai yra turizmo sektorius, kurio veikla visiškai sustojo. Padėti jam, kartu ir daugybei žmonių, kurie neteko galimybės keliauti, sugalvojo moksleivių komanda, kurianti nuotolinių ekskursijų platformą.

Šią idėją moksleiviai tobulina dalyvaudami organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ verslumo ugdymo programoje „AcceleratorX“, skirtoje 9–12 klasių moksleiviams. Programoje, kurią remia SEB bankas, kuriamos jaunosios mokinių bendrovės, kurios nori įgyvendinti tikras verslo idėjas, o jas vertina įvairių ekspertų komisija. Bendradarbiaujama su įvairiais verslo partneriais, dalyvaujama verslo akceleratoriuose ir konsultuojamasi su rizikos kapitalo fondais, kad verslą kuriantys moksleiviai turėtų visas sąlygas ir galimybes gauti finansavimą bei mentorių pagalbą.

Nauda ir turistams, ir gidams

Komandos, pasivadinusios KELIAUK.IM, atstovasmoksleivis Simas Utkevičius pasakoja, kad šiuo metu kuriamoje platformoje užsiregistravę turistai galės pasirinkti vietą, kur nori ekskursijos, taip pat tinkamą ekskursijos datą ir iškart už ją susimokėti. Nustatytu laiku prisijungusiems prie interneto svetainės vartotojams gidas realiuoju laiku, naudodamasis „Street View“ technologija, ves ekskursiją, o prisijungusieji jam galės užduoti klausimus. Norint sustiprinti emocijas, fone gros kelionės vietai būdingas garso takelis. Be to, kaip ir iš tiesų keliaudami, „turistai“ galės nuklysti ir pasivaikščioti ten, kur įdomu jiems patiems.

„Taip ši platforma padės spręs turizmo ribojimo problemą ir turistams, ir gidams, kurie karantino laikotarpiu neteko darbo ir pajamų“, – teigia S. Utkevičius.

Karantinas privertė pakeisti idėją

Moksleivis atskleidžia, kad idėja kurti nuotolinių ekskursijų platformą nebuvo pirminė. „Iš tiesų dalyvavimą programoje  pradėjome turėdami kitą idėją ir net buvome įkūrę jaunąją bendrovę, kurios tikslas – supaprastinti korepetitorių paslaugų teikimą. Tačiau karantinas šiuos planus pakoregavo, kadangi jo metu atsirado ir taip jau didžiulė įvairiausių mokymų pasiūla, tad dar vienos panašios paslaugos šiuo metu jau nebereikia“, – pasakoja jis.

Nusprendę keisti idėją, moksleiviai sėdo surašyti vartotojams kylančių problemų, nes, pasak S. Utkevičiaus, jas nustačius galima sugalvoti patrauklių verslo sprendimų. „Kadangi viena iš probleminių sričių yra turizmas, gimė idėja sukurti platformą, kur virtualioje erdvėje tikras gidas vestų virtualias ekskursijas“, – pasakoja moksleivis.

SEB banko Inovacijų centro vadovas Audrius Rutkauskas, kuris yra ne tik programoje „Lietuvos Junior Achievement“ dalyvaujančių jaunų žmonių mentorius, bet ir komisijos narys, teigiamai įvertino tokį moksleivių žingsnį. „Tai yra puikus pavyzdys, kaip net ir sudėtingiausiose situacijose verslas randa galimybių, t. y., atsiradus problemai, rinkai pasiūlomas produktas, kuris padeda patenkinti vartotojų poreikius. Nuotolinių ekskursijų idėja atrodo labai logiška šiomis aplinkybėmis ir gali išpopuliarėti tarp vartotojų, kuriems dėl įvairių priežasčių apskritai kyla iššūkių iš tiesų vykti į keliones ar ekskursijas“, – sako jis.

Itin svarbi mentorystė

Moksleivių idėja kol kas yra kuriama – ieškoma tinkamų technologinių sprendimų, finansavimo, gidų autentifikavimo modelio ir kitų būtinų sprendimų. A Rutkausko nuomone, jaunimui, kuriančiam verslą, itin svarbi nuolatinė mentorystė: „Reikėtų drąsiai kreiptis į didesnės patirties turinčius asmenis, kurie nebūtinai yra pažįstami. Šiais laikais galite itin lengvai pasiekti bet kokį žmogų ir Lietuvoje, ir pasaulyje, kad ir per socialinį tinklą „Linkedin“. Nebijokite prašyti pagalbos – daugelis patyrusių verslininkų ar savo srities specialistų noriai dalinasi žiniomis, ypač su jaunais ir ambicingais žmonėmis, – tikina jis.

Pasak A. Rutkausko, būtent tokia pagalba moksleiviams suteikiama ir „Lietuvos Junior Achievement“ jaunųjų bendrovių kūrimo programoje, kur konsultacijų metu su mentoriais jaunieji verslininkai pristato įvairias problemas, su kuriomis susiduria, o mentoriai  savo patarimais padeda jas spręsti – ar tai būtų pardavimų, ar rinkodaros, ar finansinis klausimas. „Reikėtų pagirti, kad jaunieji verslininkai išties turi labai tikslingų klausimų ir puikiai nustato  iššūkius“, – pastebi SEB ekspertas.

Motyvuotus ir imlius vyresniųjų klasių moksleivius „Lietuvos Junior Achievement“ organizacija kviečia į verslumą ugdančias ir naujas idėjas kurti skatinančias stovyklas, kurias remia SEB bankas. Šiais metais geriausios jaunosios bendrovės nacionaliniame „Lietuvos Junior Achievement“ „eXpo 2020“ renginyje varžysis tiesiogiai internetu. Finalas, kurio metu bus išrinkti Lietuvos atstovai tarptautiniame Europos verslumo konkurse, vyks gegužės 29 dieną.

Pasitikrinti savo būsimo verslo galimybes – nuo idėjos iki pristatymo klientui – galima ir specialiame SEB banko puslapyje e.akademija.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: