Nuotrauka stocksnap.

Gaivinimosi tendencijos: lietuviai vis dažniau pirmenybę teikia sveikesniems ir ekologiškesniems gaiviesiems gėrimams

Karštomis vasaros dienomis gyventojai vis dažniau gaivinasi ne tik vandeniu ar tradiciniais vaisvandeniais. Lygindamas pastarųjų kelerių metų gaiviųjų gėrimų pardavimo duomenis, prekybos tinklas „Maxima“ pastebi, kad pirkėjų pomėgiai keičiasi: vis paklausesni tampa negazuoti, ekologiški, mažiau saldiklių turintys gėrimai.

„Lietuvoje itin sparčiai populiarėja šviežiai spaustos sultys, vitamininiai ir izotoniniai gėrimai. Įspūdingu tempu didėja ir beržų sulos paklausa – per pastaruosius trejus metus jos pardavimai kasmet augo, o šių metų vasarą sulos nupirkta bemaž trigubai daugiau nei tuo pat metu praėjusiais metais. Lyginant pastarųjų trejų metų birželio ir liepos duomenis, matyti ir nuoseklus ekologiškų nealkoholinių gėrimų paklausos augimas. Jų paklausa šią vasarą buvo trečdaliu didesnė nei pernai ir kone 60 proc. didesnė negu 2014 m.“, − teigia Vilma Drulienė, „Maxima LT“ pirkimų direktorė.

„Pastaraisiais metais pirkėjai vis daugiau dėmesio skiria sveikai mitybai, ieško natūralesnių produktų. Matome, kad per kelis metus pirkėjų įpročiai gerokai pasikeitė ir gaiviųjų gėrimų atžvilgiu – kuo toliau, tuo labiau populiarėja sveikesni, mažiau gazuoti, becukriai ar papildomų funkcinių savybių turintys gėrimai“, − komentuoja V. Drulienė.

V. Drulienė atkreipia dėmesį, kad per šios vasaros pradžią „Maximos“ pirkėjai įsigijo keturiskart daugiau izotoninių gėrimų nei tuo pat metu pernai. „Šie gėrimai, padedantys greitai atkurti natūralų organizmo skysčių balansą, pirmiausiai išplito tarp bėgikų ir kitų ištvermės sportininkų, o, išaugus susidomėjimui sportu ir sveika gyvensena, iš specializuotų maisto papildų parduotuvių persikėlė ir į prekybos tinklų lentynas. Izotoniniai gėrimai yra tinkama alternatyva vandeniui, nes ne tik atgaivina, bet ir greitai atstato reikiamą mineralų bei skysčių kiekį“, − pasakoja bendrovės atstovė.

Panašus augimas stebimas ir vitaminų gėrimų kategorijoje: pastarųjų paklausa 2014−2016 m. kasmet augo bemaž dvigubai. V. Drulienės teigimu, vitaminų gėrimai yra puikus pakaitalas įprastiems limonadams ar sultims, nes yra prisotinti vitaminų bei naudingų mineralų. Šių gėrimų sudėtyje dažniausiai nėra cukraus, kurį čia pakeičia fruktozė ir vaisių bei augalų ekstraktai.

„Maximos“ duomenimis, sveikesnius ir papildomų funkcinių savybių turinčius gėrimus paprastai renkasi jaunesni, aktyvų gyvenimo būdą palaikantys miestų gyventojai, šiek tiek dažniau vyrai nei moterys, ieškantys tiek sveikesnių alternatyvų, tiek naujų skonių. Išimtis – jau minėta beržų sula, dažniau atsidurianti ir vyresnio amžiaus pirkėjų krepšeliuose.

„Miestuose jau įsigalėjusios sveikos gyvensenos tendencijos sparčiai plinta ir regionuose – štai izotoninius gėrimus pamėgo Pakruojo ir Elektrėnų gyventojai, vitamininiai gėrimai daugiau susidomėjimo sulaukia Šakiuose, o ekologiškais nealkoholiniais gėrimais gaivinasi Neringos gyventojai ir svečiai“, – komentuoja V. Drulienė ir priduria, kad pagal besikeičiančius gyventojų įpročius formuojamas ir asortimentas – didžiausiose „Maximos“ parduotuvėse pirkėjai ras net 10 skirtingų vitamininių ir izotoninių gėrimų, 15 ekologiškų gėrimų, 8 beržų sulos gėrimus.

Vasarą vis populiaresnės tampa ir šviežiai spaustos sultys. Šią vasarą „Maxima“ pirkėjai jų pirko perpus (53 proc.) daugiau nei tuo pat metu pernai.

„Įdomi asortimento naujiena – jaunų lietuvių verslininkų gaminami sulčių kokteiliai „Sun365“, vartojami kaip organizmo valymo programos dalis, kuomet vieną dieną šviežiai spaustomis sultimis pakeičiami visi dienos patiekalai. Be abejo, šios sultys dar ir gaivios bei skanios, taigi gali tapti ne tik puikia priemone papildyti savo mitybą, bet ir atsigaivinti“, − pasakoja V. Drulienė.

Vis dėlto pačiu populiariausiu gėrimu pastaraisiais metais išlieka vanduo, kurio „Maximos“ parduotuvėse nuo 2016 m. nuperkama daugiau nei vaisvandenių ir sulčių bei nektarų. Pirmenybę pirkėjai vis dar teikia gazuotam vandeniui − jo per pirmąjį šių metų pusmetį nupirkta 19 proc. daugiau nei negazuoto. Nepaisant to, pastaruosius tris metus stebimas nuoseklus negazuoto geriamojo vandens pardavimo augimas.

Ne tik atgaivos, bet ir energijos ieškantys pirkėjai vis dažniau renkasi ir šaltą kavą. Palyginti su 2016 m. birželio ir liepos mėnesiais, jos šiemet nupirkta bemaž dvigubai daugiau. Stabilus šio gėrimo paklausos augimas fiksuojamas nuo pat 2015 m. pradžios.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: