Gimtadienio šventė be glitimo ir laktozės – misija įmanoma

Gimtadienis namuose suteikia progą pradžiuginti svečius savo pagamintais patiekalais. Tačiau neretai gali kilti iššūkių žinant, kad šventės dalyviai yra alergiški tam tikriems produktams. Pavyzdžiui, dalis žmonių netoleruoja glitimo, pieno produktų ar kiaušinių. Kokių užkandžių ar desertų jiems pasiūlyti?

Prieš šventę jausitės ramiau, žinodami, kad išsiversti be kvietinių miltų ar sviesto yra paprasta. Pasitelkus augalinės kilmės ingredientus galima pasiekti tokį pat įspūdingą konditerinį ar kulinarinį rezultatą.

„Šiandien tam tikrų produktų netoleravimas yra gan dažna problema. Be to, žmonės vengia kai kurių patiekalų ir dėl visai kitokių priežasčių, pavyzdžiui, siekia sveikiau maitintis ar numesti svorio. Tad sudaryti meniu, kuris būtų tinkamas dideliam žmonių ratui, gali tapti tikru galvosūkiu. Vis dėlto sklandžią ruošą užtikrinti padės tam tikros gudrybės ir žinios, kuo galima pakeisti alergenų turinčius produktus. Dažnas pakaitalas bus toks panašus į tradicinį produktą, kad svečiai net nepastebės skirtumo“, – sako lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Maisto gamybos departamento vadovė Brigita Baratinskaitė.

Atraskite miltų įvairovę

Glitimo netoleravimas yra viena dažniausių problemų, su kuria šiandien susiduria žmonės. Paprastai šio baltymų mišinio galima rasti kviečiuose, rugiuose, miežiuose ir iš jų pagamintuose produktuose. Tad norint patiekaluose išvengti šios medžiagos, reikėtų atsisakyti įprastos duonos, makaronų, įvairių sausainių ar kitų miltinių produktų. Pastaruosius produktus tikrai rasite kuo pakeisti – renkantis svarbu skaityti etiketes ar ieškoti specialaus ženklinimo.

„Iššūkiu virtuvėje gali tapti desertų ar kitų patiekalų gamyba, kuriems būtina tešla. Įprastai jai pagaminti naudotume kvietinius ar pilno grūdo miltus. Tačiau verta žinoti, kad kepiniuose juos galime keisti kitų grūdų miltais, maltais riešutais, sėklomis. Pavyzdžiui, tam puikiai tiks migdolų, kokosų ar grikių miltai. Taip pat parduotuvėse nesunkiai rasite ir specialaus miltų mišinio be glitimo“, – sako B. Baratinskaitė.

Be to, kiekvieni miltai pasižymės savita maistine verte – juose bus skirtingas riebalų, baltymų, angliavandenių, vitaminų kiekis, o skonis praturtins jūsų gaminamą patiekalą. Tačiau maisto gamybos ekspertė atkreipia dėmesį, daugeliui alternatyvių miltų, kitaip nei įprastiems miltams, turintiems glitimo, gaminant reikės daugiau kiaušinių, drėgnų ingredientų ar papildomų rišamųjų medžiagų. Tad prieš kepant verta šiek tiek pasidomėti, kuo ypatingi kiekvieni miltai ir, žinoma, nebijoti eksperimentuoti.

Taip pat verta žinoti, kad daugelį miltų lengvai galima pasigaminti ir namuose. Migdolų miltams tereikės migdolų ir kombaino. „Riešutus sudėkite į kombainą arba kavamalę ir smulkinkite iki smulkių miltelių. Tik nepersistenkite, nes ilgai malant, galite gauti migdolų sviestą. Kokosų miltus galite pasigaminti lygiai taip pat – susmulkinus džiovintas kokoso drožles“, – pataria B. Baratinskaitė.

Pienas – nebūtinai su laktoze

Dalis žmonių vengia gerti pieną, valgyti varškę, grietinę ar sviestą, nes yra alergiški pieno baltymui – kazeinui. Laktozės netoleruojantiems asmenims šiandien siūlomas platus įvairių pieno produktų be laktozės pasirinkimas: nuo įprasto pieno iki kreminio sūrio. Tad gamindami galite laisvai keisti, pavyzdžiui, sviestą į sviestą be laktozės.

Tačiau verta įsidėmėti, kad alergija pieno baltymui nėra tapatu laktozės netoleravimui. Pieno baltymas yra ir produktuose be laktozės, tad jei svečiuose sulauksite žmonių, alergiškų pieno baltymui, pasirūpinkite augalinės kilmės gėrimais, kurie primena pieną. Šių gėrimų rūšių yra įvairių: migdolų, kokosų, sojų, ryžių, avižų. Beje, augalinės kilmės pienas populiarėja ir tarp žmonių, neturinčių alergijų, mat šis gėrimas kur kas lengviau virškinamas. Juo galite paskaninti ne tik kavą, bet ir savo glotnučius, košes, desertus ar kitus patiekalus.

„Ypač desertuose, sviestas ar pienas yra vieni pagrindinių ingredientų. Tačiau juos nesunkiai galime pakeisti augalinės kilmės produktais, o dažnu atveju tai tik pridės patiekalui savito skonio. Kepdami kepinius sviestą galime keisti aliejumi, o darydami vieno kąsnio užkandžius, vietoj sviesto ar varškės užtepėlės naudokite avokadą. Pastarasis gali būti naudojamas ir kepiniuose, pavyzdžiui, šokoladiniame pyrage. Grietinėlei pakeisti puikiai tiks kokosų kremas ar sojų pienas. Avižų pienas – vienas geresnių pasirinkimų kepiniams: jis kreminis ir neutralaus skonio, be to, jo lengva rasti maisto prekių parduotuvėse. Migdolų pieno konsistencija šiek tiek panašesnė į vandens, todėl jis nesuteikia kreminės konsistencijos kaip pienas“ – sako B. Baratinskaitė.

Maisto gamybos ekspertė dalinasi šventinio deserto receptu, kuris tikrai puikiai tiks ir svečiams, turintiems alergijų glitimui ar pieno produktams.

Šokoladinis pyragas be glitimo ir laktozės

Reikės: 130 g miltų mišinio be glitimo, 150 g cukraus, 3 v. š. kakavos, 3 a. š. kepimo miltelių, žiupsnelio druskos, 120 ml migdolų pieno, 70 g sviesto be laktozės, 1,5 v. š. vanilės ekstrakto, 100 g cukraus, 95 g rudojo cukraus, 40 g kakavos, 300 ml verdančio vandens.

Dideliame dubenyje sumaišykite miltus, cukrų, kakavą, kepimo miltelius ir druską. Įmaišykite migdolų pieną, ištirpintą sviestą ir vanilės ekstraktą. Viską kruopščiai išmaišykite ir tešlą tolygiai paskirstykite kepimo inde.

Atskirame inde sumaišykite cukrų, rudąjį cukrų bei kakavą ir šiuo mišiniu apibarstykite tešlą. Tešlą užpilkite virintu vandeniu, tačiau nemaišykite.

Kepkite iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje maždaug 40 minučių. Patiekite dar šiltą. Skanaus!


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: