„Affidea“ klinikos šeimos gydytoja Elena Šukė (Asm. archyvo nuotr.).

Gydytoja atskleidė, kokie organizmo signalai praneša apie jodo trūkumą

Jodas yra vienas iš 15 žmogaus organizmui būtinų mikroelementų, kurio reikia gauti kasdien. Ypač jis svarbus nėštumo metu ir vaikams bei paaugliams, kurių smegenys ir nervų sistema aktyviai vystosi. Kai organizme trūksta jodo, žmonės darosi lėtesni, nervingi, jautresni, priauga svorio, jaučia nuovargį, dingsta darbingumas.

„Affidea“ grupės „Endemik“ klinikų šeimos gydytoja Elena Šukė sako, kad jodas yra svarbiausias skydliaukės veiklai ir apie 60 proc. viso žmogaus organizme esančio jodo yra sukaupta būtent skydliaukėje.

„Todėl galima sakyti, kad šis mikroelementas svarbus visoms funkcijoms, kuriose dalyvauja skydliaukė – tai visa medžiagų apykaita, širdies veikla, svorio augimas ar kritimas, kitų liaukų veikla“, – teigia medikė.

Kai žmogui trūksta jodo, visų pirma sutrinka skydliaukės veikla, ji pradeda veikti per silpnai ir tai gali daryti įtaką svorio augimui, plaukų slinkimui, depresinėms nuotaikoms, širdies veiklos sulėtėjimui. Jus gali pradėti varginti vidurių užkietėjimas, labai suprastėja odos būklė, tampa sunku susikaupti.

Jodo yra jūros kopūstuose, jūros gėrybėse, žuvyje, kiaušiniuose, pieno produktuose, joduotoje druskoje. Natūraliai jodo savo sudėtyje turi ir natūralus mineralinis vanduo „Uniqa“. Šio prekės ženklo vadovė Erika Šaltytė teigia, kad įmonės sprendimas buvo jodo naudas pateikti net ir ant vandens pakuotės, kad vartotojas gautų kaip galima daugiau informacijos apie šį svarbų mikroelementą.

„Penkias jodo teikiamas naudas pateikiame ant kiekvieno vandens buteliuko, nes manome, kad tai leidžia geriau suprasti, koks vertingas šis elementas yra mūsų organizmui. Jodas padeda palaikyti normalią pažinimo funkciją, normalią energijos apykaitą, normalią nervų sistemos veiklą, normalią odos būklę, normalią skydliaukės hormonų gamybą ir normalią skydliaukės veiklą“, – sako „Uniqa“ prekės ženklo vadovė E. Šaltytė.

Šeimos gydytojos teigimu, papildomai jodą vartoti reikėtų tiems, kuriems nustatytas jo trūkumas ir gydytojas rekomenduoja papildus.

„Bet žinoma, visiems, norint išlikti sveikiems, reikėtų įtraukti į racioną daugiau jodo turinčių produktų. Kaip ir visi mikroelementai, jodas geriausiai pasisavinamas iš natūralių maisto šaltinių, o daugiausia jodo randama jūriniuose produktuose – lašišoje, silkėje, jūros dumbliuose, omaruose ir pan. Šie produktai gausūs ne tik jodo, bet ir kitų naudingų mikroelementų, bei yra neriebūs, todėl reiktų vartoti jų daugiau“, – pataria gydytoja E. Šukė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: