„Hesburger“ tyrimas: keliaudami lietuviai mėgsta rinktis greitąjį maistą

Daugiau kaip pusė lietuvių, keliaudami į kitus Lietuvos miestus arba į užsienio šalis, renkasi greitąjį maistą. Be to, išlieka ryški tendencija, jog šalies gyventojai domisi informacija apie greitojo maisto restoranų patiekalų sudėtį, taip pat nuosekliai didėja specialių pasiūlymų vaikams aktualumas. Visa tai parodė nepriklausomas greitojo maisto rinkos tyrimas, kurį „Hesburger“ restoranų tinklo užsakymu kasmet Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlieka tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“.

Kelionėse renkasi greitąjį maistą

Tyrimo duomenimis, greitąjį maistą keliaudami į kitus šalies miestus renkasi 62 proc., o keliaudami užsienyje – 57 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų. Ši tendencija dar stipresnė Latvijoje ir Estijoje. Keliaudami savo šalyje ir užsienyje greitąjį maistą valgo 70 proc. estų ir apie 66 proc. latvių.

„Tyrimas parodė, kad greitasis maistas yra itin patrauklus kelionių metu. Ši tendencija labai aiškiai matoma visose trijose Baltijos šalyse. Kelionėse dažnai norima sutaupyti laiko, tad greitojo maisto restoranai – puiki išeitis. Kitos svarbios priežastys užsukti į greitojo maisto restoraną keliaujant – tai prieinama kaina, užtikrinta kokybė ir pateisinti lūkesčiai, nes žmogus žino, kad gaus jam pažįstamą ir priimtiną maistą“, – sakė „Hesburger” tarptautinės plėtros direktorė Ieva Salmela.

Dar viena tendencija, kuri paaiškėjo tyrimo metu – Lietuvos moterys sustoti greitojo maisto restorane pasiūlo gerokai dažniau, palyginti su latvėmis ir estėmis. Tai, jog moterys būna iniciatorės užsukti į tokį restoraną keliaujant, nurodė 17 proc. apklaustų respondentų Lietuvoje, kai Estijoje ir Latvijoje taip atsakiusiųjų buvo tik kiek daugiau nei dešimtadalis. Tuo tarpu kaimyninėse šalyse vyrai, o ne moterys gerokai dažniau pasiūlo sustoti greitojo maisto užkandinėje: 18 proc. Estijoje, 15 proc. Latvijoje (Lietuvoje – 16 proc.).

Lietuviai dažniau lankosi šeimomis

Tyrimo duomenimis, lietuviai gerokai dažniau negu kaimynai greitojo maisto restoranus renkasi norėdami praleisti laiką su draugais (36 proc.) ir pavalgyti kartu su šeima (32 proc.). Su šeimomis į juos atvyksta 17 proc. estų, o Latvijoje šis rodiklis pastaraisiais metais augo ir šiemet pasiekė 25 proc.

„Greitojo maisto restoranuose stengiamės sukurti patogią aplinką šeimoms – kur tik yra galimybė, įrengiame žaidimų aikšteles lauke bei restoranų viduje, siūlome vaikams skirtus rinkinius. Tyrimas rodo, kad specialių pasiūlymų vaikams svarba pastaraisiais metais augo Lietuvoje ir Latvijoje“, – sakė I. Salmela.

Apklausos duomenimis, restoranų pasiūlymai vaikams yra aktualūs 56 proc. lietuvių ir net 60 proc. latvių. Estai šį kriterijų vertina mažiausiai tarp Baltijos šalių – tik 37 proc. nurodė, kad jiems tai yra svarbu.

Svarbi maisto sudėtis

Jau praėjusiais metais itin išryškėjusi tendencija, jog vis daugiau gyventojų, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, domisi informacija apie maisto sudėtį, išlieka aktuali ir šiemet. Tiek pernai, tiek šiemet 55 proc. respondentų Lietuvoje nurodė, kad jiems svarbi informacija apie maisto sudėtį. Palyginti su 2015 m., šis rodiklis išaugo net 8 procentiniais punktais.

„Akivaizdu, kad pernai įvykęs tam tikras lūžis, kai žmonės vis sąmoningiau renkasi maistą bei aktyviau domisi, iš ko ir kaip jis pagamintas, nebuvo tiesiog atsitiktinumas. Tai – esminis ir svarbus vartotojų įpročių pokytis, kuris pastaraisiais metais išryškėjo Lietuvoje. Panaši situacija ir Estijoje. Tuo tarpu Latvijos vartotojai šiuo atžvilgiu buvo ir išliko gerokai reiklesni – ten informacija apie maisto sudėtį aktuali net 70 proc. respondentų“, – pastebi I. Salmela.

Latviai yra reikliausi ir produktų žaliavos kokybei – tai svarbu 87 proc. šios šalies respondentų, šį kriterijų įvertina 85 proc. lietuvių, o Estijoje į tai atsižvelgia kiek mažiau respondentų – 79 proc.

Nori greitai ir skaniai pavalgyti

Tyrimo duomenimis, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, absoliuti dauguma Lietuvos (89 proc.), Latvijos (94 proc.) ir Estijos (93 proc.) gyventojų pirmiausia pageidauja, kad maistas būtų skanus. Antrasis pagal svarbą kriterijus – tinkamas maisto patiekimas.

Lietuvos, Latvijos ir Estijos šalių gyventojai greitojo maisto restoranus pirmiausia renkasi tuomet, kai reikia greitai numalšinti alkį. Šiuo požiūriu itin išsiskiria estai – pagrindinį tikslą greitai pasisotinti nurodė net 72 proc. Estijos respondentų, Lietuvoje tokių buvo 48 proc., Latvijoje – 60 proc. Daugiausiai – beveik trečdalis respondentų Lietuvoje – nurodė, kad šiam tikslui jie dažniausiai renkasi „Hesburger“.

Apklausos duomenimis, Lietuvoje populiariausias greitojo maisto restoranas – „Hesburger“, jį kaip savo mėgstamiausią nurodė 18 proc. respondentų.

„Hesburger“ užsakymu 2017 m. lapkritį atlikto reprezentatyvaus tyrimo metu elektroninės apklausos būdu apklausti 15-49 metų amžiaus Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai. Visose trijose šalyse apklausta po 1000 respondentų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: