Į pirmąją vairavimo pamoką – su trasai sukurtu KTM X-BOW

Lenktynininkai – patyrę vairuotojai. Ir jie įpratę lenktyniauti galingais automobiliais, neturinčiais jokių pagalbinių vairavimo sistemų. O ar trasai sukurtą mašiną sugebėtų vairuoti žmogus, dar nesėdėjęs prie automobilio vairo? Ar sportiškas automobilis yra patogus miesto gatvėse? Tokio eksperimento dalyviais tapo keli vairavimo mokyklos Vilniuje studentai, atvykę į pirmąją praktinio vairavimo pamoką ir išvydę pirmąjį savo automobilį KTM X-BOW.

Keli Vilniuje įsikūrusios vairavimo mokyklos „Mealda“ mokiniai atvykę į pirmąją praktinio vairavimo pamoką patyrė lengvą šoką. Instruktorius jų atvyko pasiimti išskirtiniu KTM X-BOW automobiliu. Tokiu, kurį netgi sunku pavadinti automobiliu: neturinčiu ne tik stogo, bet ir priekinio stiklo. Be durų, vientiso anglies pluošto kokpitą turinčiu bolidu, sukurtu galvojant vien tik apie greitį lenktynių trasoje.

KTM prekės ženklas yra labiau žinomas motociklų mėgėjams. Tačiau šis Austrų gamintojas prieš dešimtmetį sugalvojo sukurti ir keturis ratus turinčią transporto priemonę.

Nors KTM inžinieriai kūrė tokį automobilį, kuriuo būtų galima važinėti viešuose keliuose, iš esmės jie pagalvojo tik apie tas detales, kurios yra reikalingos viešajame eisme. Tai žibintai, posūkių signalai, numerių laikikliai. Kuriant X-BOW komfortas buvo pamirštas. Austrai ne tik, kad nepagalvojo apie klimato kontrolę ar radiją, inžinieriai nusprendė apsieiti netgi be stogo. Kad tik automobilis būtų lengvesnis, turėtų žemesnį svorio centrą, būtų geriau valdomas ir greitesnis.

Visas kėbulas pagamintas iš lengvo ir tvirto anglies pluošto. Gana plataus automobilio svoris – vos 790 kg. Austrai mašinos viduryje, iš karto už vairuotojo sumontavo 2 litrų benzininį „Audi“ variklį su turbokompresoriumi, kuris išvysto 240 AG. Šią galią jis siunčia į galinius varančiuosius ratus per 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę. Ši pavaros sistema 100 km/val greitį jam leidžia pasiekti greičiau nei per 4 sekundes.

Vis tik greitis tiesiojoje nėra šio automobilio stiprioji pusė. KTM X-BOW geriausiai jaučiasi posūkiuose. Žemas svorio centras, sumanūs aerodinaminiai sprendimai ir trumpa ratų bazė automobilį padaro vikriu siauriuose vingiuose ir stabiliu ilguose posūkiuose. Vis tik tai nėra žaislas, o labai staigiai į vairuotojo komandas reaguojantis sportinis bolidas.

Toli gražu labai retas lenktyninis automobilis gali važinėti gatvėmis. O šis – gali. Kitos paskirties mašina kelyje suteikia visiškai neįprastus įspūdžius. Į Lietuvą KTM X-BOW automobilį atsivežusios „Laisvalaikio Dovanos“ ketina jį patikėti į klientų rankas. O kad išsiaiškintų, ar tokį lenktynių trasai sukurtą automobilį išties gali vairuoti mažiau patyrę vairuotojai – jo valdytojai KTM perdavė vairavimo mokyklai.

Instruktorius Rokas ruošti jaunųjų vairuotojų vieną vasaros dieną išvažiavo ne su įprastu, o su sportiniu KTM bolidu.

Mokiniams įsitaisyti KTM automobilyje buvo netgi paprasčiau nei įprastame: sėdynės čia nesireguliuoja. Kad nekistų svorio pasiskirstymas tarp ašių, stumdomi tik pedalai.

Valdymo prietaisų čia taip pat nedaug: vairas, pavarų svirtis, pedalai, šviesų ir posūkių jungikliai. Matomumas puikus, mat jo netrukdo nei statramsčiai, nei stogas. Tokių tiesiog nėra. Kadangi mokiniai prie vairo turėjo sėsti pirmą kartą apskirtai, instruktorius Rokas juos nuvežė į stovėjimo aikštelę, kad būsimieji vairuotojai galėtų saugiai mokytis pajudėti iš vietos, perjungti pavarą.

Kaip jiems sekėsi mokytis vairuoti su KTM X-BOW – vaizdo įraše.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: