tarp nugalėtojų ir Ugnės Koletės Medževeprytės darbas.

Iš Biržų kilusios KTU absolventės baigiamasis darbas – tarp geriausių LR Susisiekimo ministerijos konkurse

Lietuvos Respublikos (LR) Susisiekimo ministerija, siekdama paskatinti jaunuosius mokslininkus aktyviau domėtis transporto sritimi bei siūlyti transporto veiklos optimizavimo sprendimus, jau penktąjį kartą organizavo studentų baigiamųjų darbų transporto tematika konkursą. Kauno technologijos universiteto (KTU) Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) Transporto inžinerijos katedros absolventai užėmė pirmąsias vietas savo kategorijose.

2019 m. rudenį Susisiekimo ministerijoje vyko Studentų baigiamųjų darbų transporto tema konkursas, kurio metu dalyviai pristatė savo darbus komisijai ir varžėsi dėl geriausio baigiamojo darbo pozicijos.

Siekiant, kad baigiamųjų darbų temos būtų ne tik įdomios ir aktualios, bet ir prisidėtų prie valstybinės reikšmės strateginių transporto sektoriaus tikslų įgyvendinimo, turėtų praktinę reikšmę ir sukurtų pridėtinę vertę, Susisiekimo ministerija ir jos reguliavimo srities įmonės, įstaigos ir bendrovės aukštosioms mokykloms kasmet teikia siūlymus baigiamųjų darbų temoms.

Geriausiu bakalauro baigiamuoju darbu pripažintas Aviacijos inžinerijos studijų programos absolvento Mindaugo Dagilio „Mažo standumo lėktuvų skrydžio modeliavimo realiu laiku tyrimas“. Geriausiais magistro baigiamaisiais darbais – Transporto priemonių inžinerijos studijų programos absolventės Ugnės Koletės Medževeprytės „Hibridinės pavaros traktoriuje efektyvumo tyrimas“ bei KTU Aplinkos inžinerijos instituto absolventės Monikos Skvarnavičiūtės darbas „Elektromobilių aplinkosauginis būvio ciklo įvertinimas Lietuvoje“.

Studentų baigiamieji darbai bei pasirinktos temos turėjo atitikti LR Susisiekimo ministerijos iškeltus reikalavimus. Komisija, vertindama studentų darbus, didelį dėmesį kreipė į baigiamųjų projektų darbo idėjos bei sprendimų inovatyvumą, ekonominį pagrįstumą ir pritaikomumą, analizių bei sprendinių kokybę. KTU studentų darbai ne tik atitiko reikalavimus, tačiau stebino temų aktualumu bei naujumu.

„Baigiamojo darbo idėja apie hibridinės pavaros taikymą traktoriuje kilo tuomet, kai ėmiau dirbti su tvaraus sunkiasvorio transporto koncepcija įmonėje. Kadangi  hibridinė technologija sunkiasvorėje technikoje nėra plačiai išnagrinėta ir paplitusi realiomis sąlygomis išbandyti praktiškai neįmanoma, ėmiau kurti matematinį traktoriaus modelį, kuris įvertintų  pavaros efektyvumą darbo metu. Modeliuojant galima matyti realias transporto priemonės galimybes, parinkinėti reikiamus pavaros elementus, efektyvesniam jos panaudojimui. Taip pat,  darbe sukurta elektrinės pavaros vertinimo metodika, nes dėl specifinių darbo sąlygų, kol kas vieningos, Europinės, elektrinių pavarų efektyvumo vertinimo metodikos nėra. Labiausiai skatino noras prisidėti prie transporto sektoriaus efektyvinimo ir vystymo,“ – pasakojo KTU MIDF studentė Ugnė Koletė Medževeprytė.

Aukščiausius įvertinimus pelniusių studentų sėkme džiaugėsi KTU MIDF Transporto inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Rolandas Makaras. Pašnekovo teigimu, studentų darbai yra iš tiesų inovatyvūs ir, svarbiausia, turi praktinį pritaikomumą.

„Šis įvertinimas yra svarbus ne tik studentams, bet ir fakultetui. Jis parodo, kad studentų baigiamųjų projektų temos yra ne tik įdomios ir aktualios, bet ir turi praktinę reikšmę ir gali sukurti pridėtinę vertę“, – teigė R. Makaras.

Paklausta kas paskatino dalyvauti konkurse, iš Biržų kilusi studentė dėkoja savo baigiamojo darbo vadovui: „Apie konkursą sužinojau iš savo baigiamojo darbo vadovo, kuris pasiūlė dalyvauti, o po to ir skyrė laiko peržiūrėti konkursui ruoštą medžiagą prieš ją pateikiant. Konkurso dokumentų pateikimas vyko liepos mėn., todėl po sekinančio pusmečio be vadovo palaikymo turbūt nė nebūčiau užpildžiusi paraiškos“, – pasakojo studentė.

Konkurso komisiją sudaro Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai pavaldžių didžiausių Lietuvos transporto įmonių vadovai, kurie konkurso metu sužino apie katedroje vykdomų studentiškų ir mokslinių tyrimų spektrą. R. Makaro teigimu, taip plečiamas fakulteto, katedros bei studijų programų žinomumas.

„Darbo rengimo procesas buvo sunkus ir varginantis, tačiau pasiduoti neleido įdomi tematika ir noras siekti rezultatų, kurie ateityje gali būti pritaikyti praktikoje.  Tokio tipo modelio sudarymas man buvo visiškai nauja patirtis, turėjau išmokti naudotis įrankiu, bei dar labiau gilinti žinias apie hibridinės pavaros ypatybes. Didžiąją laiko dalį užėmė pats modelio kūrimas  – nuo beviltiško sėdėjimo prie kompiuterio iki prošvaisčių ir naktį ateinančių naujų idėjų“, – apie baigiamojo darbo procesą atviravo dabar jau doktorantūroje studijuojanti Ugnė Koletė.

Studijas KTU studentė vertina labai teigiamai, nes dar studijuodama bakalaurą atrado sau tinkamiausią specialybę, o Universitetas suteikė visas galimybes įgauti geriausias žinias transporto inžinerijos srityje.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: