Unsplash nuotr.

Įspėja: žiemą nevalomas automobilis – pavojus ir sau, ir kitiems

Įsisiautėjusi bei šiomis dienomis dažną vairuotoją su sunkumais kelyje susidurti privertusi žiema priminė ir apie dar vieną, atrodytų, amžiną problemą – nuo sniego ir ledo nevalomus bei neplaunamus automobilius. Draudikai perspėja, toks atsainus elgesys gali sukelti nemažai pavojų kelyje kitiems ir lemti net skaudžias nelaimes.

Atsainus elgesys – avarijų priežastis

Šiomis dienomis sniego kastuvais mojuojantys šalies gyventojai dažnai plušo atsikasdami savo kiemus ir įvažiavimus į juos, dalyvavo bendrose daugiabučių gyventojų talkose. Deja, kaip pastebi ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, pasirūpinus mus supančia aplinka kartais vis dar pamirštama ar patingima tinkamai iš sniego ir ledo gniaužtų išvaduoti automobilių.

„Prieš įsiliejant į eismą automobilį būtina paruošti dėl kelių priežasčių. Štai apledėję stiklai gerokai apriboja matomumą ir gali pabloginti galimybes priimti reikalingą sprendimą kritinėse situacijose. Pastebime, kad žiemą nemažai eismo įvykių dėl suprastėjusio matomumo įvyksta ir stovėjimo aikštelėse, daugiabučių kiemuose ar sankryžose“, – apie nemalonias tendencijas kalba draudimo ekspertas.

Matomumą gali pabloginti ir ant priekinio stiklo nuo automobilio variklio kapoto ar stogo nukritęs sniegas. Problemų jis pridaro ir kitiems vairuotojams – nuo transporto priemonės besidriekiantis sniego ar ledo šleifas kartais apgadina kitų eismo dalyvių automobilius: sudaužo žibintus, įlenkia kapotą ar įskelia stiklą.

Blogiausia, jei nuo automobilio atskilęs sniego ar ledo gabalas išmuša iš vėžių paskui keliaujančios transporto priemonės vairuotoją, o tai gali nulemti avarinę situaciją ar skaudų eismo įvykį. Ypač kai važiuojant didesniu greičiu ledo gabalas gali skrieti net kelias dešimtis metrų.  Nemaža problema kelyje tampa ir nenuvalytos transporto priemonės šviesos, posūkio ir stabdžių signalai – tokio automobilio manevrus nuspėti tampa itin sudėtinga.

„Nors Kelių eismo taisyklėse (KET) nėra punkto dėl nenuvalyto automobilio, tačiau jose pabrėžiama, kad draudžiama tęsti kelionę, jei yra kliūčių saugiai dalyvauti eisme. Svarbiausia, kad ryte skyrus daugiau laiko tinkamam transporto priemonės paruošimui, vėliau galbūt neteks gaišti laiko pildant eismo įvykio deklaraciją“, – teigia ERGO atstovas.

Kelyje daug ką lemia smulkmenos

R.Pocius pastebi, kad nuo automobilių žiemą nevalomas sniegas ir ledas nemaža problema eismo saugumui tampa ir dėl kitos priežasties. Keliuose barstomi druskų mišiniai kaupiasi ant nevalomų transportų priemonių, sukelia koroziją ir pamažu silpnina jų kėbulus. Tai galiausiai gali tapti itin svarbiu faktoriumi eismo įvykių metu.

„Prie transporto priemonės prikibusios medžiagos koroziją nulemia dažniausiai jau pažeistose, dažnai – nematomose kėbulo vietose. O tokių gali būti ir visiškai naujuose automobiliuose. Juk tiesiog važiuojant žvyrkeliu nuo jo pakilę akmenukai gali pažeisti kėbulą saugančius dažus, jie dažnai nukenčia ir neatsargiai elgiantis automobilių stovėjimo aikštelėse“, – teigia pašnekovas.

Jei automobilis laikomas tai šaltoje, tai šiltoje erdvėje, koroziniai procesai gali gerokai paspartėti. Tačiau transporto priemonę visada laikant lauke taip pat nereikėtų būti ramiam – po purvo ir sniego sluoksniu pasislėpusios druskos uoliai atlieka savo darbą. Pristabdyti koroziją ir ilgiau išlaikyti automobilį geros būklės padeda tik jo plovimas.

„Svarbu laikas nuo laiko nuplauti ne tik matomą kėbulo dalį, bet ir apatinę dalį – būtent ten gali būti nemažai pažeidimų ir užsilaikyti druskos. Patartina naudoti specialų, nuo kėbulo nešvarumus pakeliantį žieminį šampūną ir prieš plaunant transporto priemonę ją kiek galima sušildyti ar naudotis uždarų plovyklų paslaugomis. Mat karštam vandeniui patekus ant sušalusio automobilio, gali ištikti terminis šokas, įtrūkti dažų sluoksnis ar stiklas“, – perspėja ERGO atstovas.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: