Nuotr. istorijunamai.lt

„Istorijų namai“ – unikalią naratyvinių žaidimų metodiką praktikuojantis darželis

Kartu su vaiko gimimu, šeimoje atsiranda ir nauji rūpesčiai. Mažyliui šiek tiek ūgtelėjus, neabejotinai vienas svarbiausių jų – į kokį darželį vaiką leisti. Žinoma, renkantis priešmokyklinio ugdymo įstaigą, negalima aklai pasirašyti sutartį su ta, kurioje tik atsiranda laisva vieta. Būtina atidžiai įvertinti, kokiomis asmeninėmis savybėmis ir, ne mažiau svarbu, į kokius ugdymo metodus praktikuojančių pedagogų rankas patikėti savo mažylį.

Kaune veikiantis darželis „Istorijų namai“, be kitų privalumų, išsiskiriantys ir unikalia naratyvinių žaidimų ugdymo metodika – pasirinkimas, kurį džiaugiasi padarę net ir tie tėveliai, kurie kelia itin didelius reikalavimus darželiams.

Naratyviniai žaidimai: kas tai yra ir kuo naudinga?

„Istorijų namai“, lyginant ne tik su Lietuvos, bet ir užsienio šalių ikimokyklinio ugdymo įstaigomis, išsiskiria tuo, jog savo veikloje taiko vieną iš pažangiausių ankstyvojo ugdymo metodų – naratyvinius žaidimus. Tai – ugdymo kryptis, paremta istorijų kūrimu ir vaizduotės pasaulio plėtojimu, taip sudarant sąlygas vaikams kartu su suaugusiaisiais ieškoti išeičių iš susidariusių probleminių situacijų.

Naratyvinių žaidimų tikslas – gerokai daugiau nei tik galimybė mažiems patirti džiaugsmą, kuris, savaime suprantama, taip pat yra labai reikalingas. Žaidžiant menamus naratyvinius žaidimus, ugdomi tokie esminiai, tolesniam sėkmingam vaiko mokymuisi bei asmenybės formavimuisi svarbūs gebėjimai, kaip abstraktus mąstymas, kūrybiškumas, valios stiprinimas, mokymasis valdyti savo emocijas ir poreikius, socialinių įgūdžių vystymas.

Kokie metodai pasitelkiami, žaidžiant naratyvinius žaidimus?

„Istorijų namų“ mokytojai, siekdami visapusiško mažylių lavinimo bei, galiausiai, įdomiai praleistos dienos darželyje, į naratyvinius žaidimus vaikus įtraukia, pasitelkę įvairius metodus.

Knygos

Skaitant vaikiškas knygas, analizuojamos tokios aktualios temos, kaip baimė, dalijimasis su kitais, skirtingi elgesio modeliai ir kita. Literatūra – puikus įkvėpimas žaidimams ir naujų istorijų kūrimui.

Veiklos lauke

Veiklos gamtoje – užsiėmimai, puikiai derantys su naratyvinių žaidimų metodika. Žinoma, jau nekalbant apie įvairiapusę naudą, kurią mažiesiems atneša buvimas gamtoje, ypač – miške, kuriame daug laiko praleidžia „Istorijų namų“ auklėtiniai.

Reggio Emilia ugdymo principai

Mokytojai, besivadovaujantys Reggio Emilia ugdymo metodika, praktikuoja mokymąsi per atradimus ir tyrinėjimus. Jie skatina vaikus būti tyrėjais ir aktyvais savo pačių žinių bagažo kūrėjais.

„Kimochi“ ikimokyklinio ugdymo programa

Tai – „Istorijų namuose“ praktikuojama ikimokyklinio ugdymo programa, skirta vaikų socialinio-emocinio intelekto gebėjimų vystymui. Tarp jų didelis dėmesys yra skiriamas įgūdžių, reikalingų pagarbiam, tačiau užtikrintam savo interesų gynimui, sprendžiant tarpusavio konfliktus.

Kokiomis svarbiausiomis vertybėmis yra pagrįstas ugdymas „Istorijų namuose“?

Kalbant apie „Istorijų namuose“ vykdomą ikimokyklinį vaikų ugdymą, galima išskirti kelias pagrindines vertybes, kurių puosėjimui yra skiriamas didžiausias dėmesys.

  • Žaismingumas, kuris, vaizdžiai tariant, yra prilyginamas pirmajai vaiko kalbai.
  • Nuostaba, kuri yra svarbi ir suaugusiųjų gyvenime.
  • Tolerancija, apimanti demokratijos principus, skirtumų bei savo individualumo vertinimą.
  • Laisvė ne tik kūrybai, bet ir savęs paties ir savo jausmų pažinimui.
  • Kūrybiškumas, lavinamas per naratyvinius žaidimus, išvykas, edukacijas, emocinio intelekto veiklas.
  • Atsakomybė darželyje, šeimoje, visuomenėje, galiausiai – ir viso pasaulio mastu.
  • Empatija, įsiklausant į vaikams svarbius dalykus ir mokantis iš pastarųjų.
  • Bendradarbiavimas, į darželyje vykstančias veiklas įtraukiant kviestinius svečius (kitus moytojus, įvairių profesijų atstovus ir pan.) bei tėvelius.
  • Noras mokytis, kuris ne tik skatinamas, bet ir yra viena iš pagrindinių savybių, būdinga „Istorijų namuose“ dirbantiems mokytojams, kaip specialistams ir kaip asmenybėms.

Taigi, akivaizdu, jog naratyviniai žaidimai, sudarantys „Istorijų namuose“ dirbančių mokytojų darbo su mažaisiais auklėtiniais pagrindą – gerokai daugiau nei tik pramoga, bet ir efektyvus ugdymo įrankis. Sukuriant galimybę vaikams kurti, vaidinti, spręsti problemas ir bendradarbiauti, padedamas reikšmingas pagrindas, auginant žingeidžias, emociškai bei socialiai brandžias asmenybes.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: