Gamintojo nuotr.

Išvengti kamščių turint tik B kategoriją: triračiai motoroleriai gali pakeisti judumą mieste

Didžiųjų miestų gyventojai neišvengiamai didelę dienos dalį praleidžia spūstyse, o sprendimų, atrodo, ne tiek ir daug – viešasis transportas ne visada patogus, automobiliai stringa spūstyse, o dviračiai ar elektriniai paspirtukai, nors ir manevringi, toli gražu ne visuomet patikimi ar patogūs. Čia, atėjus šiltesniam sezonui, į gatves išrieda motociklai ir motoroleriai, kurių vairuotojai nei kamščių, nei stovėjimo vietų problemų neturi, tačiau tam reikalinga atskira vairavimo kategorija. Egzistuoja ir daugeliui neatrastas sprendimas – triračiai motoroleriai, kuriems vairuoti nereikia motociklininko teisių.

Kodėl pakanka B kategorijos pažymėjimo?

Skirtumas tarp įprastų dviračių ir triračių motorolerių, kurių bene populiariausias yra „Piaggio MP3“, slypi jų konstrukcijoje. Šis modelis turi du priekinius ratus ir atitinka Europos direktyvose apibrėžtą L5e transporto priemonių klasę – tai reiškia, kad jis priskiriamas prie triračių motociklų, o ne dviratės technikos. Todėl asmenys, turintys B kategorijos pažymėjimą ir bent dviejų metų patirtį, gali važinėti triračiais motoroleriais be papildomų egzaminų ar kursų.

„Dažnai pastebiu, kad daugelis žmonių norėtų pabandyti ar net važinėti motoroleriais ar motociklais, tačiau noras nebūna toks stiprus, kad eitų laikytis atitinkamą kategoriją. Toks sprendimas, kai gali mėgautis visais dviratės transporto priemonės privalumais ir išvengti papildomų egzaminų, atrodo labai patogus variantas, leidžiantis išvengti tos didžiausios kliūties“, – pasakoja žurnalistas ir Lietuvos metų motociklo konkurso organizatorius Justas Lengvinas ir pažymi, jog motorolerį vairuoti yra gerokai paprasčiau nei motociklą.

Tiesa, triratė motorolerio konstrukcija ne tik palengvina įstatyminį klausimą – du priekiniai ratai taip pat padidina stabilumą, pagerina sukibimą su kelio danga ir leidžia jaustis stabiliau, ypač tiems, kurie nėra pratę važiuoti ant dviejų ratų.

Technologijos saugumui ir patogumui

Vien žodis motoroleris daugeliui gali pasirodyti mažos, negalingos ir nepraktiškos transporto priemonės apibūdinimas, tačiau tai nebūtinai tiesa – štai jau minėtas „Piaggio MP3“ gali būti varomas nuo 310 kubinių centimetrų, 26,4 AG varikliu iki galingiausios, 530 kubinių centimetrų ir net 44,8 AG versijos.

Taip pat, pastarasis modelis aprūpintas įvairiomis, vairuotojo saugumą ir patogumą didinančiomis technologijomis: atbuline pavara su galinio vaizdo kamera, aklosios zonos stebėjimo sistema, stabdžių jėgos paskirstymo bei traukos kontrolės sistemomis. Taip pat, motoroleriuose montuojama pažangi LED žibintų sistema, Bluetooth sąsaja ir kitos modernios sistemos, dažnai sutinkamos ir automobiliuose – ne veltui kai kurie tokio tipo modelius vadina automobiliais be stogo.

Beje, praktiškumo taip pat netrūksta – visuose modeliuose sumontuota bagažinė po sėdyne, kurioje galima laikyti šalmus, o prireikus naudoti kaip talpią bagažinę.

Yra ir kitų alternatyvų

Motociklų apžvalgininkas Justas Lengvinas sako, kad yra ir kitų alternatyvų norintiems išvengti kamščių: „Jeigu atsiranda šiek tiek daugiau ryžto ir norisi sėsti ant dviejų ratų, turint B kategoriją galima išklausyti keleto valandų kursą vairavimo mokykloje ir gauti A1 kategoriją, su kuria galima vairuoti iki 125 kubinių centimetrų varikliais varomus motociklus ir motorolerius – tai atveria dar didesnį pasirinkimų ratą. Žinoma, čia jau reikia kiek daugiau įgūdžių, nes liekate ant dviejų ratų – sustojus prie šviesoforo, skirtingai nei su triračiu, teks nuleisti koją ant asfalto.“

Pašnekovas sako, kad dabartinė iki 125 kubinių centimetrų rinka yra labai plati: galima rinktis iš sportiškų modelių, tokių kaip „Aprilia Gran Turismo 125“ ar kone sportinio motociklo „Aprilia RS 125“, iki klasikinių „Piaggio“ ar visame pasaulyje atpažįstamų „Vespa“ – šių itališkų motorolerių gama iki 125 kubinių centimetrų patenkins visus poreikius.

„Esu didelis motorolerių gerbėjas ir tikrai manau, kad tai yra geriausia transporto priemonė mieste šiltuoju metų sezonu, o tokio pas mus vis daugiau. Tiesą sakant, dažnai neįvertiname kokiu oru galima važiuoti – turint tinkamą aprangą nebaisus nei lietus, o kamščiai ir parkavimo bėdos su motoroleriu tampa neegzistuojančios. Tiesa, skirtumas tarp A1 kategorijos motorolerių ir triračių yra tas, kad iki 125 kub. cm variklius turintys daiktai yra išskirtinai miestui, o tuo pačiu „Piaggio MP3“ galima drąsiai lėkti užmiesčio keliais – jis pakankamai galingas ir greitas“, – apibendrino J. Lengvinas.

Anot jo, tokios transporto priemonės išsprendžia ne tik miesto spūsčių problemas – važiuojant motoroleriu galima kitomis akimis pažinti miestą ir gatves, kuriomis anksčiau tekdavo važiuoti automobiliu.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: