Virtuvės šefas M. Covacci (Asm. archyvo nuotr.)

Jaučiantys stresą nurimti gali gamindami – kaip tai veikia?

Vieniems maisto gaminimas yra pareiga, kiti tvirtina, kad tai yra pati geriausia meditacija. Privačias vakarienes, kartu su klientais gaminantis Lietuvoje gyvenantis virtuvės šefas Matteo Covacci sako, kad bendraudamas dažnai girdi, jog maisto gaminimas padeda atsipalaiduoti. Jis išduoda, kokių patiekalų ruošimas geriausiai įveikia stresą.

Psichologė, „Šaukštas proto“ įkūrėja, Monika Kuzminskaitė sako, kad maisto gaminimas tikrai gali būti naudingas kovojant su stresu, tiesa, visada įtakos turi ir individualios patirtys. „Jei tai yra nepažįstama, neįvaldyta veikla, jei ji asocijuojasi su nemaloniais patyrimais ar savigrauža – tokio poveikio greičiausiai nebus, tačiau atliekant žinomą veiklą, dar kartą patvirtinant sau, kad tai yra kažkas, ką galite įveikti ir pasidžiaugti, kad jums pavyko, neabejotinai nurimsite, be to, tai stiprina pasitikėjimą savimi ir nuteikia pozityviai“, – paaiškina ji.

Virtuvės šefas M. Covacci sako, kad psichologės įžvalgas praktiškai kiekvieną kartą patvirtina klientai, su kuriais gamina privačias vakarienes. „Pastebėjau, kad pradėję gaminti žmonės dažnai būna įsitempę, nes baiminasi, kad jiems nepavyks, tačiau vos tik pajunta, kad jiems puikiai sekasi, atsipalaiduoja ir ima mėgautis procesu. Gaminimas reikalauja susikaupimo bei buvimo čia ir dabar, padeda pamiršti viską, kas liko už virtuvės durų, o po to gali mėgautis skania vakariene“, – pasakoja virtuvės šefas.

Kovojant su negatyviomis emocijomis, naudinga atrasti būdų, kurie padėtų jas nukreipti kitur. Tam psichologai dažnai rekomenduoja „įsižeminimą“ arba kitaip – materialių objektų kūrimą rankomis. Pasak psichologės, tai sukuria stipresnį kontrolės ir galios jausmą ir tai yra ypač naudinga, kai atrodo, kad viskas aplink slysta iš rankų ir situacija yra nekontroliuojama.

Gaminti gali kiekvienas

Šefas iš Italijos pasakoja, kad būtent gaminant šviežius makaronus ir kuriant patiekalus nuo pradžių geriausiai atsipalaiduojama – baigus užplūsta pasitenkinimo jausmas, kad viską padarė patys. M. Covacci sako, kad gaminančiųjų makaronus veidai visuomet spindi, nes dažnam sunku patikėti, kad tik iš miltų ir kiaušinių – dviejų labai paprastų ingredientų – jiems pavyko sukurti išskirtinai skanų patiekalą.

Gaminant makaronus svarbu gerai išminkyti tešlą, o tam, anot virtuvės šefo, reikia šiek tiek jėgų. „Dažnai juokauju, kad minkant tešlą lengva atsikratyti per dieną susikaupusio pykčio ir streso. Taip tik išlošiame – kuo stipriau ir ilgiau minkome tešlą, tuo skanesni makaronai“, – sako M. Covacci.

Makaronų ar raviolių formavimas skatina susikaupimą, taip pat gaminant su kompanija, kolegomis ar artimaisiais, atveria bendravimui. Net ir pirmą kartą gaminantys klientai dalijasi savo patirtimi tarpusavyje, atranda bendrų pokalbio temų. „Savo paties rankomis pagamintas maistas tampa dar skanesnis, todėl ragavimas tampa kiekvienos vakarienės kulminacija. Matau, kad iš virtuvės išeina visiškai kiti žmonės nei atėjo, jie įsitikina, kad gaminti gali kiekvienas“, – sako M. Covacci.

Norintys atsipalaiduoti gamindami, turėtų prisijaukinti šią sritį, todėl jeigu niekada to nedarė, naudinga išbandyti privačias pamokas, kurios gali tapti puikia pramoga, arba gaminant pirmuosius kartus stengtis tiksliai atkartoti receptą, kol pajusite, kad galite improvizuoti patys. Taip pat M. Covacci kviečia ragauti kuo įvairesnį maistą ir atrasti jūsų skonių receptoriams artimų derinių, o vėliau bandyti juos atkartoti savo virtuvėje.

„Savo rankomis paruoštas maistas – o ne iš pakelio iškratytas ir pašildytas –  be abejonės gali ir valgymą paversti gerokai malonesniu patyrimu, ir tapti labai teigiamai nuteikiančia pertrauka, ir suteikti kasdienį savivertės stiprinimo postūmį“, – sako psichologė M. Kuzminskaitė ir priduria, kad hobių nesusijusių su darbine veikla turėjimas naudingas emocinei būklei ir kovojant su stresu.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: