Justas Simaška „Samsonas Rally Rokiškis“ finišą bandys pasiekti ketvirtuoju bandymu

„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybos vienam lenktynininkui yra tarsi užburtos. Justas Simaška čia startavo tris kartus, bet jam dar nė sykio neteko mėgautis finišu ar tuo labiau apdovanojimų akimirkomis. Visi trys startai skirtingais automobiliais ar su skirtingais šturmanais baigdavosi vienodai – ekipažas būdavo priverstas trauktis iš lenktynių. Tačiau šiemet rugpjūčio 6-7 dienomis vyksiančiose „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose pilotas tikisi nesėkmių seriją nutraukti.

Justas Simaška pasakoja, kad vienintelį kartą visą „Samsonas Rally Rokiškis“ distanciją įveikė 2017-aisiais metais, tačiau tąkart jis su šturmanu Kipru Siliūnu čia važiavo ne rezultatui, o atliko nulinio ekipažo funkcijas. Na, o vėliau prasidėjo Justo Simaškos nesėkmių trilogija, kurią pilotas šiemet tikisi pagaliau nutraukti.

Justas Simaška sutiko retrospektyviai pažvelgti į visus nesėkmingus jo startus čia ir prisiminti kiekvienų metų priežastis. Įdomu tai, kad visus pasitraukimus lydėjo avarijos.

2018-aisiais metais Justas ir Titas Simaškos ralyje startavo BMW 328 automobiliu ir jų pasirodymas čia tęsėsi penkis greičio ruožus. Miesto greičio ruože ekipažas patyrė avariją ir apdaužė savo BMW. Ralio žiūrovai puikiai prisimena tą akimirką, kai per dirbtinį trampliną prie Rokiškio dvaro oru skriejantis ekipažo BMW barstė vos besilaikančias detales. Visgi tuomet pirmąją ralio dieną ekipažui pabaigti pavyko.

„Pirmais metais po lietaus miesto greičio ruože trenkėmės į atitvarus. Toje pačioje vietoje, kur avariją patyrė ir Sergejus Popovas su „Ford Fiesta R5“. Gerokai apdaužėme visą priekį, važiuoklę, bet sugebėjome dar parvažiuoti į serviso zoną. Joje mechanikai puolė automobilį tvarkyti. Per tas 30 minučių viską padaryti spėjome, bet startavus antrąją ralio dieną, pirmame greičio ruože sulūžo reduktorius. Tai nežinau, ar čia buvo tos avarijos pasekmė, ar reduktoriui atėjo pabaiga, bet, kaip sakoma, patys kalti“, – sakė Justas Simaška.

Antrasis Justo Simaškos bandymas šiame ralyje buvo po metų. Tuomet čia jo ir Tito Simaškos ekipažas startavo su kiek naujesniu, „Compact“ kėbulo BMW. Tačiau ir tąsyk jiems varžybų pabaigti nepavyko. Kliūtimi tapo namas. Po smūgio į pastatą tęsti lenktynes nebebuvo jokių šansų, nes technikos pažeidimai buvo išties stiprūs.

„Tuomet ėjosi labai gerai. Viename greičio ruože net iki Justo Tamašausko buvo pora sekundžių likę. Bet galiausiai pataikėme į namą. Prieš jį buvo pakankamai gilios provėžos, gal kiek per greitai atvažiavau ir susuktu ratu užsikabinau už namo kampo. Pakaba nukentėjo labai smarkiai, o ralis mums ten ir baigėsi“, – sakė Justas Simaška.

Į „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybas Justas Simaška grįžo po metų, 2020-aisiais. Tąkart jam stenogramą skaitė šturmanas Aurimas Kropas, o ekipažas jau sėdo į priekine ašimi varomą „Ford Fiesta R2“ automobilį. Šiose varžybose, galima sakyti, komanda turėjo du incidentus. Vieną sykį ralio išvakarėse, kitą – per ralį.

„Prieš varžybas turėjome privačius testus ir juose su ratu trenkiau į akmenį. Po smūgio skilo stiklas, bet atrodė, kad daugiau viskas gerai. Ir to ruožo pabaigoje, nusileidus po lengvo tramplino automobilis metėsi į kelkraštį, nulėkėme nuo kelio ir rėžėmės į tokią daubą. Paaiškėjo, kad po smūgio į akmenį skilo stebulė, o po tramplino – visai sulūžo. Po to mes išsiaiškinome, kad „M-Sport“ yra tą detalę atnaujinęs ir jau padaręs ją tvirtesnę, bet mes važiavome su sena versija.

Po tos nesėkmės mes jau planavome pakuotis daiktus, bet su mumis susisiekė latvis, kuris pasiūlė už specialią kainą išnuomoti tokį patį automobilį. Tai mechanikai nuvežė mūsų „Fiestą“ į Kauną, nulėkė į Rygą ir atvežė tą nuomotą. Pradėjome viską reguliuoti pagal save, Rokiškyje mechanikai ir garažiuką surado, nes reikėjo atidaryti dėžę. Bet viską spėjome. Kitą dieną išvažiavome į testinį ruožą, ten parodėme pirmą laiką klasėje.

Bet pirmame greičio ruože, po poros kilometrų, tiesiojoje kažkas pradėjo „kalatotis“. Nusisuko pusašis. Paaiškėjo, kad atsisuko kažkoks varžas, kuris laiko tą pusašį. Vėl teko važiuoti į Rygą pasiimti detalių. Tuo pačiu greičių dėžė buvo perreguliuota taip, kad blokiruotė veiktų minkščiau, nes aš iki tol važiavau su kieta blokiruote. Kadangi dėl rezultato jau nebekovojome, reikėjo važiuoti treniruočių režimu, bet kur tu ten važiuosi kaip treniruotėje, kai privažiavę tokių kaip Sami Pajari ar Martins Sesks. Norisi lenktyniauti.

Išvažiavęs pajutau, kad ta minkštesnė blokiruotė man ne visai patinka – silpniau suka į posūkius. Ir tuomet po vieno tramplino nusileidęs myniau stabdį, bet netyčia numyniau sankabą. Gavosi, kad stabdžiau jau pavėlavęs, o mašina ne taip gerai sukosi į posūkį kaip aš buvau įpratęs. Na ir trenkiau šonu į griovį ir virtau. Atvertus automobilį pasiekėme servisą, dar norėjau tęsti lenktynes, bet „chebra“ pasakė, kad gal jau užtenka“, – sakė Justas Simaška.

Po trijų iš eilės nesėkmingų metų Justas Simaška tvirtina, kad šiemet bandys visais įmanomais būdais išvengti nesėkmių ir pasiekti finišą. Sportininką vilioja ne tik pats finišo faktas, bet ir išties iškilminga apdovanojimų ceremonija Rokiškio dvare, į kurią kasmet pakviečiami nugalėtojai ir prizininkai.

„Visada žiūriu tuos apdovanojimus. Nė vienas Lietuvos čempionato etapas neturi tokių apdovanojimų. Dvaras, šviesos, emocija. Viskas ten labai nuostabu, bet aš niekaip iki to dvaro „nedavažiuoju“. Norėtųsi gal jau pagaliau tapti tos šventės dalimi“, – kalbėjo Justas Simaška.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: