Ką daryti, kad vasarą tektų kuo mažiau rūpintis telefono įkrovimu?

Šiltuoju metų laiku rečiau būname namie, tačiau aktyviai leisdami laiką dažniau jaudinamės, ar telefono baterija ištvers visą išvykos dieną. Pakeitę kai kuriuos telefono nustatymus, pastebimai padidinsite baterijos ištvermę. Daugiau apie juos – „Tele2“ patarimuose.

Jūsų dėmesiui, Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, dalinasi patarimais, kaip reikšmingai prailginti baterijos tarnavimo trukmę.

1. Baterija ir fone veikiančios programėlės. Per dieną savo telefone iš programėlių, pavyzdžiui, „Facebook“, „Instagram“ ar „TikTok“ sulaukiame daugybės pranešimų, priminimų ir informacijos. Tam, kad programėlė jums galėtų atsiųsti priminimą, ji turi veikti fone. Nuolatos aktyvi programėlė eikvoja baterijos energiją. Laimė, yra išeitis – tiek „Android“, tiek „iOS“ telefonuose galima pasirinkti, kada ir kiek kiekviena programėlė gali būti aktyvi.

„Android“ telefono nustatymuose „Settings“ spauskite „Battery“ (liet. baterija) > „Battery Optimization“ (liet. baterijos optimizacija). Kai kuriuose telefonuose rasite užrašą „Battery Usage“ (liet. baterijos naudojimas) ar „Battery Management“ (liet. baterijos valdymas). „iOS“ įrenginiuose eikite į „Settings“ > „Notifications“ (liet. pranešimai).

Čia rasite sąrašą jūsų naudojamų programėlių bei jų statusą. Vienos bus aktyvios, kitos apribotos, trečios neaktyvios. Šiuos nustatymus galite pakeisti. Tarkime, apriboję aplikacijos „Facebook“ veikimą, pranešimus gausite tik tada, kai ją atsidarysite. Taip ne tik geriau išnaudosite telefono energijos resursus, bet ir suteiksite sau daugiau ramybės.

2. Tamsusis režimas. Jeigu jūsų telefonas turi OLED ekraną, taip pat galite sutaupyti nemažai baterijos energijos. Tokiuose ekranuose įprastu režimu ekrano pikseliai yra apšviečiami, kad būtų išgauta balta spalva, tačiau tamsiajame režime priešingai – jie yra išjungiami. Nors tamsųjį režimą dažnas naudoja dėl stiliaus, jis taip pat leidžia tausoti bateriją.

Pakeisti šiuos parametrus labai paprasta. „Android“ telefono nustatymuose, skyrelyje „Display“ (liet. ekranas) rasite mygtuką „Dark Theme“ (liet. tamsusis režimas). „iOS“ telefono nustatymuose reikėtų pasirinkti „Display & Brightness“ (liet. ekranas ir apšvietimas). Ekrane iš karto pamatysite dvi opcijas – šviesiąją ir tamsiąją. Teliks pasirinkti pastarąją. Ypač intensyviomis dienomis toks paprastas pakeitimas duos pastebimų rezultatų.

3. Automatiniai šviesumo nustatymai. Kad jau turime telefonus su tokiais puikiais ekranais, natūralu, jog vaizdą juose tikimės matyti ryškų ir detalų. Tiesa, kartais čia netgi šiek tiek persistengiame. Tikrai ne visados būtinas šimtaprocentinis apšvietimo lygis, kuris papildomai eikvoja bateriją. Praktiškai visi šiuolaikiniai telefonai turi labai intuityvius šviesos jutiklius ir automatinį režimą, kuriuo ekranas savaime prisitaiko prie aplinkos sąlygų.

Pasitikrinti, ar jūsų telefone veikia šis nustatymas, galite per kelias sekundes. „iOS“ išmaniajame spauskite „Settings“ > „Accessibility“ (liet. prieinamumas) > „Display & Text Size“ (liet. ekranas ir teksto dydis). „Android“ savininkams reikėtų spausti „Settings“ > „Display“.

Žinoma, tai nereiškia, kad apšvietimo lygio negalite reguliuoti ir rankiniu būdu. Visada galite ekraną dar labiau patamsinti ir sutaupyti papildomą valandą.

4. Automatiniai baterijos taupymo režimai. Pritingite patys žaisti su nustatymais? Nieko baisaus. Dauguma išmaniųjų turi specialius režimus, kurie savaime pakoreguoja daugelį jau paminėtų nustatymų. Tokie energijos taupymo režimai paprastai kiek sumažina apšvietimo lygį, pakoreguoja ekrano atsinaujinimo dažnį, apriboja fone esančių programėlių veikimą ir kita.

Tais atvejais, kai baterijoje esančios energijos lygis ima kelti nerimą, tokio režimo aktyvavimas taps tikru išsigelbėjimu. Galų gale, su juo be didesnių problemų galima gyventi kad ir nuolatos. Energijos taupymo režimą tiek „iOS“, tiek „Android“ telefonuose rasite paspaudę „Settings“ > „Battery“.

5. Kiti veiksmingi nustatymai. Yra dar keletas gudrybių, padėsiančių efektyviau tausoti baterijos energiją. Pirmiausia, išjunkite „Bluetooth“, „Wi-Fi“ ir „GPS“ ryšius, jei kurį laiką šiomis funkcijomis ketinate nesinaudoti. Jos kartu su ekranu sueikvoja didžiąją dalį energijos. Išjungę bent vieną iš šių ryšių, kitą įkrovimą galėsite nukelti mažiausiai valandai. Įprastai šiuos ryšius telefone išjungti galite greitojoje įrankių juostoje su šių funkcijų ikonėlėmis.               

Galiausiai galite pabandyti išjungti vibraciją. Galbūt sunku patikėti, bet vibracija eikvoja daugiau energijos nei garso signalas. Vibracijai sukurti mažytis elektros variklis turi išjudinti miniatiūrinį svarelį, tuo tarpu garsui – tereikia išjudinti praktiškai besvorę garsiakalbio membraną.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: