
Nuotr. freepik.com
Ką renkasi stilingos mamos? Atsakymas – ne tai, ką galvojate
Stereotipas, kad motinystė ir mada nesuderinami, nyksta greičiau nei sezoninės kolekcijos. Naujoji mamų karta jau seniai atsisveikino su įsitikinimu, jog vaikų garderobas turi būti išskirtinai brangus, ryškiai žymėtas logotipais, o pačios mamos turi paslėpti stilių po „patogumu“. Vis daugiau jų renkasi alternatyvą, kuri atrodo paprasta, bet slepia labai aiškų vertybinį pasirinkimą – išmanų, estetišką ir ekonomišką.
Neabejotinai keičiasi požiūris į vaikų aprangą. Jei prieš kelerius metus socialiniai tinklai buvo pilni derančių drabužėlių iš rankų darbo butikų, dabar vis dažniau matome tą patį stilių – tik ženkliai praktiškesnį. Minimalizmas, kokybiški audiniai, švelnios spalvos, nesivaikant sezono „must have“ – tai tampa nauju pasirinkimu. Tik pasirinkimas dažnai padaromas tyliai, be pompastikos. Ir dažnai – stock lentynose.
Tylus stilius, garsūs principai
Jaunos mamos šiandien gyvena greitu tempu, bet vis labiau ieško lėtesnių sprendimų. Tai atsispindi ir pirkimo įpročiuose. Kalbinti pirkėjos pastebi, kad vis rečiau vaikšto po didžiuosius prekybos centrus ir vis dažniau renkasi el. parduotuves, kurios siūlo stock produkciją – drabužius, likusius nuo ankstesnių kolekcijų, tačiau visiškai naujus ir dažnai – išskirtinai kokybiškus.
Svarbu pabrėžti: tai nėra tik taupymas. Tai – perėjimas prie sąmoningo vartojimo. Tokios mamos renkasi drabužius, kurie tarnaus ilgiau nei vieną sezoną, nebus „išaugtiniai“ po kelių skalbimų ir galės būti perleisti kitam vaikui. Tai sprendimas, kuriame susitinka estetika ir funkcionalumas.
Būtent čia ir įžengia vaikų stock pigiau kategorija – ne kaip atsarginis variantas, o kaip racionalus pirmasis pasirinkimas. Svarbu tai, kad mamos jau nebesigėdija šio žodžio – jis tampa sinonimu žodžiui „išmintinga“.
Drabužių lentynos, kuriose slypi istorijos
Pašnekovė Justė, dviejų vaikų mama iš Kauno, pasakoja: „Pirmą kartą apie stock sužinojau iš draugės, kuri pati užsiima prekyba. Nesu linkusi pirkti naudotų drabužių, bet kai ji parodė man, kokie tai gaminiai – likau nustebinta. Nauji, su etiketėmis, kartais net iš tų pačių kolekcijų, kurias anksčiau mačiau prekybos centre.“
Pamažu Justės požiūris pasikeitė – šiandien didžioji dalis jos vaikų garderobo sudaryta būtent iš likučiuose rastų drabužių. Ji pastebi, kad tai ne tik padeda sutaupyti, bet ir mažina kaltės jausmą, kai vaikas po poros savaičių išauga naują džemperį: „Nebeskauda širdies, nes žinau, jog nesu permokėjusi. Be to, dažnai randu tokios kokybės, kokios net nerasi įprastoje parduotuvėje.“
Stilius prasideda nuo mamos
Nors vaikų drabužiai dažnai tampa pagrindiniu pirkinių centru, negalima nepastebėti, kaip ši filosofija persiduoda ir į pačių mamų pasirinkimus. Jeigu anksčiau buvo įprasta aukoti savo poreikius dėl šeimos, dabar vis dažniau matome kitokį vaizdą – moterys rūpinasi savo stiliumi, bet tai daro atsakingai.
Dažnai būtent moteriški stock drabužiai leidžia atrasti tą balansą, kai drabužiai džiugina, bet nekelia finansinio streso. Tai yra subtili mada – ne demonstratyvi, bet išjausta. Suknelė, kuri kainavo trečdalį kainos, bet tarnauja jau trečius metus, dažnai turi daugiau vertės nei išreklamuotas brendas.
Pasak stilistės Giedrės Markevičiūtės, tokia mada pasižymi didesniu vidiniu pasitikėjimu: „Kai drabužis neperša tavo vertybių, bet jas atspindi – atsiranda natūrali harmonija. Tą matau daugybėje jaunų mamų, kurios nebijo eksperimentuoti, bet kartu išlaiko tvirtą požiūrį į vartojimą.“
Ekonomika + etika = pasirinkimas
Vertybiniai pokyčiai, susiję su ekologija, klimato kaita, pertekliniu vartojimu – visa tai persikelia į buities sprendimus. Ir drabužiai čia ne išimtis. Pirkėjos ima suprasti, kad kasmet keisti visą garderobą ne tik brangu, bet ir nebeturi prasmės. O jei jau renkiesi sąmoningai – kodėl nepasirinkus to, kas jau pagaminta, kokybiška ir tiesiog laukia ant lentynos?
Stock – tai nebėra „likutis“. Tai tampa pasirinkimo ženklu.
Dažnai net nenutuokdamos, pirkėjos pasirenka drabužius iš tų pačių kolekcijų, kurios prieš pusmetį ar metus puikavosi madinguose leidiniuose. Skirtumas tas, kad dabar jos moka už audinį, siuvimą, dizainą – bet ne už marketingą. Štai ir visas triukas, kodėl stock drabužiai tampa tylia mados revoliucija.

Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!