Pixabay nuotr.

Kaip teisingai išsirinkti naują elektromobilį?

Tai, ką skaitote šiuo metu yra trečioji interviu serijos apie elektromobilių eksploataciją dalis. Šį kartą pasakojame apie pačius elektromobilius ir jų įsigijimą. Tam tikslui pakalbinome pirmojo elektromobilių salono Baltijos šalyse įkūrėją Lauryną Boguševičių.

Šiame interviu kalbame apie tai, kokius žingsnius reikia atlikti renkantis pirmąjį savo elektromobilį, lyginame kainas bei modelius ir samprotaujame apie ateitį. Informacijos daug, tad be didelių įžangų – skanaus!

G: Sveikas Laurynai. Pradėkim nuo pat pradžių. Kaip teisingai išsirinkti elektromobilį? Apie ką pagalvoti? Į ką atkreipti dėmesį?

L: Nėra vieno teisingo būdo. Pirmiausia reikia atsakyti į kelis klausimus sau. Jeigu klientas gyvena ne nuosavam name, kotedže ar bute su požeminiu parkingu, tai greičiausiai jam tiesiog bus didžiulis galvos skausmas krauti automobilį ir tokiu atveju bent jau mes rekomenduojame susilaikyti nuo elektromobilio pirkimo. Elementariai, jam bus daugiau bėdos negu naudos.

Jei žiūrėtume į patį elektromobilį, koks jis turi būti, čia galioja tos pačios taisyklės, kaip ir su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais. Atsižvelgiam į kliento gyvenimo būdą ir pagal tai bandom naviguoti jį link to elektromobilio, kuris geriausiai atitinka jo poreikius.

G: Tai kokie tie žingsniai, kuriuos mes turim atlikti, kad teisingai suprastume savo poreikį?

L: Pats žmogus dažniausiai to nepadarys taip, kaip pardavimų profesionalas. Todėl teisingiausias žingsnis būtų kreiptis į profesionalą. Nebūtinai mus, yra ir daugiau gerų elektromobilių pardavėjų. Tik jie dažniausiai dirba su vienu ženklu ir yra linkę siūlyti būtent jį. Žodžiu, tiesiog reikia kreiptis į profesionalą, kuris jums užduos teisingus klausimus, tam, kad susivoktumėte. Dažniausiai žmonės net nežino, kokius klausimus reikia užduoti. O ką žmogus gali atlikti pats, tai įvertinti savo finansines galimybes. Nuo to daugiausiai ir priklausys ką jis vairuos. Mes orientuojamės, kad pagal kliento biudžetą surastume geriausią jam tinkamą variantą. O klientas turi labai aiškiai susidėlioti biudžetą, jo laikytis ir neleisti niekam kitam daryti įtakos. Proto ribose, žinoma. Ir tai turi būti toks biudžetas, kuris nebūtų kilpa po kaklu.

O, kad suprasti pačio elektromobilio specifiką, mes siūlome jų kuo daugiau išbandyti. Reikia, kad pats žmogus galėtų pajusti skirtumą. Elektromobilis yra kiek kitoks daiktas, negu automobilis su vidaus degimo varikliu.

G: Laurynai, kokios dabar yra lizingo sąlygos elektromobiliams? Ar jos geresnės nei automobiliams su vidaus degimo varikliu? Hibridams?

L: Elektromobiliams sąlygos yra geresnės. Dėl to, kad yra krūva iniciatyvų tiek ES mastu, tiek Lietuvos. Iš esmės, kadangi perkama lizingu, tai pagrindinis momentas yra palūkanos. O elektromobilių palūkanos yra kai kuriais atvejais beveik dvigubai mažesnės nei automobilių su vidaus degimo varikliais.

G: Gal gali įvardinti procentą?

L: 1,49 proc.

G: O su vidaus degimo varikliu?

L: Jeigu naudotas – 2,9 proc. Jeigu naujas – nuo 2 proc. ir į viršų.

G: O kas liečia pradinį įnašą? Ar yra skirtumų?

L: Ne, ten viskas lieka taip pat.

G: O likutinės vertės, kaip skiriasi?

L: Irgi labai panašios. Elektromobiliai po truputį išsikovojo savo vietą po saule ir niekas jų taip nebebijo, kaip bijojo prieš metus ar du. Tai nesakyčiau, kad ten yra esminių skirtumų. Jos praktiškai suvienodėjo.

G: Ok, dabar pakalbėsim apie du skirtingus atvejus. Koks šiuo metu rinkoje yra pigiausias naujas elektromobilis? Kokias lizingo sąlygas reikėtų rinktis jį perkant? Kokį daryti pradinį įnašą? Kokią likutinę vertę pasirinkti? Ir kokia galutiniame taške yra mėnesio įmoka?

L: Pigiausias naujas elektromobilis yra turbūt vis dar „VW e – UP“.

G: Dar yra „Dacia“ nauja už 17.000 eurų.

L: Tu sakei automobilis (juokiasi). Kalbant apie „VW e – UP“ – pradinė įmoka 15 proc., tai 3750 eurų. Lizingo įmoka bus apie 200 eurų. O vieno teisingo būdo lizingui susidėlioti nėra. Jis dėliojamas pagal klientą. Yra žmonių, kurie iš karto žino, kad elektromobilis keliaus iš kartos į kartą, tai jo tikslas bus kuo mažesnė likutinė vertė, arba apskritai jokios. Kito žmogaus planas gali būti naudoti automobilį 3 metus. Tokiu atveju jam aktualu kuo didesnė likutinė vertė. Todėl auksinės taisyklės nėra. Bet standartinėmis sąlygomis turėtų būti iki 200 eurų per mėnesį. Jeigu skaičiuojant, ką sutaupai kurui ir parkavimo mokesčiui, drįstu teigti, kad elektromobilis yra nemokamas.

G: Tai mėnesinė įmoka 200 eurų, plius KASKO draudimas?

L: Taip.

G: O pridėjus 5000 eurų valstybės skiriamą subsidiją? Kaip tada?

L: Naudojantis valstybės parama turėtų būti apie 128 eurus. Jei pats padarai pradinį įnašą ir dar pasinaudoji subsidija. O KASKO apie 500 eurų metams.

G: Gerai. Analogiškas klausimas, tik dabar kitas automobilis. Koks tavo manymu šiuo metu yra elektromobilis turinti geriausią kainos ir kokybės santykį? Ir aišku, toliau vėl tie patys klausimai apie kainą, įmoką, likutinę vertę ir pradinį įnašą.

L: Jeigu anksčiau buvo labai ryškus lyderis „Tesla Model 3“, tai dabar tas skirtumas smarkiai tirpsta. Anksčiau tai būtų buvęs vienintelis modelis, kurį būčiau įvardinęs. O dabar į tą kokybės sąrašą įtraukčiau ne vieną elektromobilį. „VW ID.4“ yra vertas dėmesio prie dabartinių kainų. Ne Lietuvoje, žinoma. Čia jie vis dar siaubingai brangūs. „Ford Mustang Mach-e“ jau tikrai yra „Teslos“ vertas konkurentas. Jeigu pereitume prie super galingų baterijų ir didelio įsibėgėjimo, tai sąraše atsirastų ir „Polestar 2“ – puiki alternatyva.

G: Kokios tavo išvardintų automobilių kainos?

L: Apie 50 – 60.000 eurų. Visų daugiau, mažiau tokia. Visų mėnesinės įmokos svyruoja tarp 500 – 600 eurų. Čia skaičiuojant be valstybės paramos. O su valstybės parama galima grubiai skaičiuoti, kad įmoka mažėja maždaug 100 eurų.

G: O likutinės vertės?

L: Irgi vienodos. Apie 35 – 37 proc.

G: O kiek KASKO įmoka?

L: Visų labai panašios. Priklausomai nuo vairuotojo.

G: Imkime standartinį vairuotoją su 5 metų vairavimo stažu be didelių nusižengimų.

L: Turėtų būti iki 1000 eurų metams.

G: Dabar noriu tavęs paprašyti, kad rekomenduotum iš savo pusės po automobilį iš kiekvieno segmento. Pradedant mažiausiais ir baigiant didžiausiais. Kaip atsvarą dydžiams imkime VW gamintojo modelius. Tai pirmasis – „VW Polo“ atitikmuo varomas elektra?

L: Lengva. „VW e – UP“.

G: Ok. „VW Golf“ dydis.

L: Elektrinis „Golf“.

G: Kad jo naujo neparduoda šiuo metu.

L: Turiu omenyje septintą. Jo nėra naujo, bet paskutinis, kurį gali gauti. Man atrodo, kad šiuo metu nereikėtų apsiriboti tik Lietuvos rinka, nes Europa dabar yra labai maža. Tai turbūt aš rinkčiausi pusės metų senumo „Golf“. Jis žiemą nuvažiuoja apie 200 kilometrų.

G: O kaina jo kokia?

L: Tikrai tilpsi iki 30.000 eurų. Panašiai, kaip „VW e – UP“.

G: Gerai. Einam toliau. Neturim rinkoje šiuo metu universalų, bet ką rekomenduotum žmogui norinčiam universalo ir važiuoti elektra?

L: Turbūt „Tesla Model 3“. Kuris, žinoma, nėra universalas. Bet nėra rinkoje ir atitikmens.

G: Gerai, tada mažojo SUV atitikmuo. Tokio, kaip „T – Cross“?

L: Jeigu kainos ir kokybės santykį žiūrint ir nežiūrint, kaip tu jautiesi dėl ženkliuko, tai šioje pozicijoje dėčiau „Seres 3“. Jo kaina yra pusė tiek, kiek kainuoja visi elektriniai SUV. 35.000 eurų. Bet jis vos vos didesnis už „T – Cross“.

G: Tai kaip suprantu, jei paklausiu koks atitikmuo „VW T – ROC“ pasakysi tą patį?

L: Tai taip. Jie iš principo vienas ir tas pats.

G: Tuomet paskutinis klausimas apie dydžius. Atitikmuo didiesiems SUV?

L: Tai čia daug konkurencijos. Aš ant vieno laiptelio statyčiau „VW ID.4“, „Ford Mustang Mach-e“, „Tesla Model Y“ ir net „Hyundai IONIQ 5“. Elektromobiliai šių dienų kontekste yra tiek vienodi, kad net nebėra už ką jų išskirti. Visi daugmaž kokybiškai surinkti, turi daug technologijų, turi daug saugumo sistemų ir taip toliau. Labai sunku atskirti vieną. Ir net iš savo klientų pastebėjom, kad dažnas renkasi pagal dizainą. Tiesa, ir nuvažiuojami atstumai jau labai panašūs.

G: Dabar užduosiu klausimą, kurį užduodu beveik visiems savo pašnekovams šia tema. Kaip manai, kas stabdo žmones nuo dar aktyvesnio elektromobilių pirkimo?

L: Na, visų pirma, daug žmonių dabar rėkia, kad bloga infrastruktūra. Tai mano nuomone nėra ji bloga. Taip, sutinku, kad žmogui, važinėjančiam Vilnius – Klaipėda ji yra tikrai nepakankamai gera. Bet pagalvokim, o kiek yra žmonių, kurie kasdien taip važinėja? Jeigu esi miesto gyventojas, turi požeminį parkingą, kotedžą ar namą, miesto infrastruktūra tau apskritai nekels jokių klausimų, nes tu ja tiesiog nesinaudosi. Jeigu neturi vieno iš trijų paminėtų objektų, jau šiaip neturėtum pirkti elektromobilio. Tai manau, kad infrastruktūros burbulas šiuo metu yra per daug išpūstas.

Elektromobilių kainos jau beveik pasiekė vidaus degimo variklius turinčius automobilius, tai šitas momentas jau taip netrukdo. O jeigu žmogus moka naudotis „excel“ ir gali pasidaryti skaičiavimus, kiek sutaupo, prie dabartinių ekonomikos ir rinkos sąlygų, elektromobilis dažnai tampa ekonomiškai naudingesnis.

Plius, turi valstybės skiriamą subsidiją, nemokamą parkavimą mieste, papildomas juostas ir taip toliau.

G: Gerai. Ačiū. Keliaujam toliau. Dabar apie jus. Metai baigiasi. Ar jau suskaičiavot, kiek šiemet pardavėt elektromobilių?

L: Dar ne. Bet „iš akies“ galiu pasakyti. Tai bus apie 200 vienetų.

G: O ar turit planą nusimatę kitiems metams?

L: Dar biudžetuosimės. Bet preliminariai bent 500.

G: Na, ir pabaigai taip pat jau įprastu tampantis klausimas. Ką vairuoji pats? Ar apskritai turi vieną automobilį?

L: Šią savaitę vairuoju „Porsche Taycan“. Neturiu sau priskirto jokio elektromobilio. Vairuoju tą, kas lieka.

G: Supratau. Ačiū už pokalbį, Laurynai.

Prie šio interviu taip pat pridedame visų šiuo metu Lietuvoje parduodamų naujų elektromobilių sąrašą:

VW:

  1. e-UP;
  2. ID.3;
  3. ID.4;

ŠKODA:

  1. Enyaq iV;

AUDI:

  1. Q4 e-tron;
  2. e-tron 55;
  3. e-tron GT;
  4. e-tron GT RS;

Mercedes-Benz:

  1. EQE;
  2. EQS;
  3. EQA;
  4. EQB;
  5. EQC;
  6. EQV;

BMW:

  1. i3;
  2. iX;
  3. iX3;
  4. i4;

PORSCHE:

  1. Taycan;
  2. Taycan Cross Turismo;

TOYOTA:

  1. bZ4X (atkeliaujantis);

LEXUS:

  1. UX300e;

HONDA:

  1. E;

FIAT:

  1. 500;

JAGUAR:

  1. I-Pace;

CITROEN:

  1. E-C4;
  2. E-Spacetourer;
  3. E – Jumpy;
  4. E – Jumper atkeliauja);
  5. E- Berlingo (atkeliauja);

RENAULT:

  1. ZOE;
  2. Kangoo;
  3. Master;

PEUGEOT:

  1. e-208;
  2. e-2008;
  3. e-traveller;
  4. e-expert;

OPEL:

  1. Corsa-e;
  2. Mokka-e;
  3. Zafira-e;

DACIA:

  1. Spring;

FORD:

  1. Mustang Mach-e;

Polestar:

  1. 2;

Tesla:

  1. Model 3;
  2. Model Y;
  3. Model S;
  4. Model X;

SERES:

  1. 3;
  2. SF 5 (atkeliauja);
  3. SF 7 (atkeliauja);

HYUNDAI:

  1. Ioniq 5;
  2. Ioniq;
  3. Kona;

KIA:

  1. e-NIRO;
  2. EV6;

MAZDA:

  1. MX-30;

MINI:

  1. COOPER SE;

NISSAN:

  1. Leaf;
  2. ARIYA (atkeliauja);

SUBARU:

  1. Solterra (atkeliauja);

VOLVO:

  1. XC40 Recharge;

O jeigu jus domina naujų elektromobilių kainos, jas galite sužinoti Autoplius.lt naujų automobilių kataloge: <https://autoplius.lt/nauji-automobiliai>;.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: