Kavą kasdien geria beveik 80 proc. lietuvių

Praeitą mėnesį atlikta visuomenės apklausa atskleidė, kad net 79 proc. lietuvių kavą geria kasdien. Vis dėlto kavos gėrimo vietos, kavos tipas ir šiam gėrimui išleidžiama pinigų suma skiriasi priklausomai nuo amžiaus – įdomu tai, kad jaunesnė karta daug mažiau dėmesio skiria kainai, daugiau – skoniui.

Vyresni kavą dažniau geria namie

„Kartos keičiasi ir jų požiūris į gyvenimo kokybę kinta. Kava – neatskiriama to dalis ir mūsų atliktas tyrimas tai įrodė. Lietuviai kavą mėgsta, ją geria dauguma 25-60 amžiaus žmonių. Vis dėlto stipriai išsiskiria kavos gėrimo įpročiai jaunesnėje ir vyresnėse amžiaus grupėse: jaunesni dažniau ją geria mieste ir darbe, namuose renkasi kavą iš aparatų, vyresni – namuose ir labiau mėgsta užpilamą”, – sako Vitalij Tarasevič, „Elektromarkt” komercijos vadovas.

Namuose kavą kasdien geria 66 proc. respondentų, kiekvieną dieną darbe – 57 proc., mieste 20 proc. apklaustųjų kavą geria 1-3 kartus per savaitę. Įdomu tai, kad namuose kavą daugiau geria moterys ir 41-60 metų žmonės, mieste bei darbo vietoje – vadovai ir specialistai.

Respondentai kavai per mėnesį vidutiniškai išleidžia 19 eurų: mažiausiai – tie, kurie ją geria namuose, daugiausiai – perkantys ją mieste.

„Kava gerina nuotaiką, darbingumą, suteikia energijos. Būtent tai yra vienos svarbiausių priežasčių, kodėl žmonės mėgsta kavą. Vis dėlto tai nėra vienintelis teigiamas kavos poveikis organizmui: kava yra labai geras antioksidantų šaltinis, joje esančios medžiagos mažina lėtinius uždegimus; krūtų, storosios žarnos, prostatos, kepenų vėžio riziką; apsaugo kepenis, mažina riziką sirgti antrojo tipo cukriniu diabetu.

Žinoma, kavą būtina vartoti saikingai ir stebėti, kaip į šį karštą gėrimą reaguoja organizmas, mat žmonėms su dideliu kraujospūdžiu išgeriamos kavos kiekį reikėtų riboti. Taip pat kavos ribojimas būtinas nėščiosioms”, – sako gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė.

Penktadalis ketina įsigyti kavos aparatą

„Tyrimas taip pat atskleidė, kad beveik kas trečias (36 proc.) kavos mėgėjas namuose turi kavos aparatą, o penktadalis (21 proc.) ruošiasi jį įsigyti. Šias tendencijas pastebime ir kasdieniame savo darbe – vis daugiau žmonių domisi kavos aparatais, klausia apie jų funkcijas. Būtent dėl to parduotuvėse pradedame steigti išskirtines dideles kavos aparatų erdves, kur žmonės gali ne tik apžiūrėti aparatus, bet ir paragauti jų gaminamos kavos”, – teigia Vitalij Tarasevič, „Elektromarkt” komercijos vadovas.

Pasak jo, vyresniems žmonės vis dar svarbiausiu kriterijumi renkantis kavos aparatą išlieka kaina, jaunesni (25-30 m.) daug didesnį dėmesį skiria funkcijoms ir dizainui, kaina lieka antroje vietoje.

„Neabejotinai pritariame „Elektromarkt” atliktam tyrimui ir paantrinti, kad skirtingoms pirkėjų grupėms renkantis kavos aparatus kokybiškai kavai pasigaminti, yra svarbūs šiek tiek skirtingi kriterijai. Vis dėlto stebint pirkėjų elgseną pardavimo vietose, viena išvada išryškėja savaime – beveik visi pirkėjai ieško kavos aparatų, kurie galėtų gaminti kiek įmanoma įvairesnes kavos rūšis vos vieno mygtuko paspaudimu. Taip pat ypač aktualu, kiek patogiai kavos aparatas gamina kavos gėrimus su pienu”, – sako Vitalijus Žuravskis, „Philips” ir „Saeco” prekybos marketingo vadovas Lietuvoje.

Pasak V. Žuravskio, vartotojai rinkdamiesi kavos aparatus taip pat daug dėmesio kreipia į tai, ar bus paprasta prižiūrėti aparatą. Pavyzdžiui, ypač populiarėja kavos aparatai su vandens filtrais, kurie leidžia neatliekant nukalkinimo procedūros naudoti aparatą net iki dvejų metų.

Labiau mėgsta užpilamą kavą

Įdomu tai, kad, tyrimo duomenimis, kavos aparato neketinantys pirkti taip renkasi ne dėl aparatų kainos.

„Pusė apklaustųjų (52 proc.) neplanuoja pirkti kavos aparato, nes yra pratę prie užpilamos kavos. Todėl darome prielaidą, kad ne visi žmonės yra bandę ir atradę kavos aparatu gaminamos kavos skonį, mat dažnas, kuris tai pabando, nebenori rinktis užpilamos kavos.

Be to, naujausi kavos aparatai turi ir tokių papildomų funkcijų kaip arbatos gaminimas, apie ką žmonės taip pat mažai žino ir gal tai pakeistų jų nenorą pirkti tokį aparatą”, – sako V. Tarasevič. Tyrimo duomenimis, vos 15 proc. respondentų žinojo apie galimybę kavos aparatu ruošti arbatą.

Tyrimą „Elektromarkt” užsakymu atliko tyrimo bendrovė RAIT. Tyrimas buvo atliktas š.m. lapkričio mėnesį, jame dalyvavo 507 respondentai, kurie buvo apklausti internetinės apklausos metodu.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: