Ketinate eiti į žygį? Suplanuokite ne tik maršrutą, bet ir meniu

Vasarą saulėtos dienos skatina nelikti namuose, o keliauti po gamtą. Sėkmingai kelionei pėsčiomis reikia ne tik vaizdingo maršruto, bet ir apgalvoto meniu – lengvai įsisavinamo ir suteikiančio užtektinai energijos. Apie tai, kaip tinkamiausiai pasiruošti žygiui gamtoje, pataria TrenkTuro projektų įgyvendinimo vadovas Žygimantas Merčaitis.

Patyręs žygeivis sako, kad žygiuose žmonėse neretai nukrypsta į kraštutinumus.

„Mes tampame minimalistais ir pasiimame vos saują riešutų, arba maksimalistais ir nešamės tiek produktų, kad juos parsinešame namo arba tiesiog išmetame. Iš tiesų, planuojant žygių meniu, tinkamiausia yra aukso viduriukas. Maisto produktų kiekis turėtų užtikrinti energiją aktyviai dienai, bet svarbu ir nepersivalgyti, neapsunkinti organizmo“, – pasakoja Ž. Merčaitis.

Vanduo nesveria

Planuojant bet kokio žygio meniu, visų pirma svarbiausia pasirūpinti vandeniu. Jei tiksliai žinote, kad jūsų planuojamame maršrute bus galimybė pasipildyti vandens atsargas, tuomet startui užtenka 2 litrų vandens, o vėliau turimą vandens talpą bus galima papildyti žygio eigoje. 

Jei dėl vandens pasipildymo galimybių nesate tikri, tuomet su savimi būtina pasiimti didesnį kiekį vandens. „Net ir pačiuose sudėtingiausiuose žygiuose, kuriuose žygeiviai stengiasi neštis kuo mažiau nešulių, galioja esminė taisyklė – vanduo nesveria. Negalima mėginti pasilengvinti kuprinės atsisakant vandens. Vanduo privalomas kelionės akcentas“, – teigia Ž. Merčaitis

Maistas, kuris energiją teikia, o ne eikvoja

Žygio metu dirba visas kūnas, tad būtina jį užtikrintai aprūpinti energija. Kuo ilgesnis žygis, tuo svarbiau pasirinkti maistą, kuris suteiktų ilgalaikės energijos. Pavyzdžiui, suvalgę guminukų, dėl cukraus iškart pajusite energijos pliūpsnį, bet jis ilgai netruks. Pasirinkus nesaldžius vaisius ar daržoves, organizmas jų angliavandenius skaidys lėčiau, dėl to ir energijos pojūtis truks ilgiau.

Renkantis maisto produktus reikėtų atsižvelgti ir į jų tekstūrą. Nors vaisiai ir vaisių sultys maistine prasme yra panašios alternatyvos, vis dėl to geriau su savimi pasiimti pačius vaisius, nes vien kramtymo jausmas siunčia smegenims aiškesnius signalus, kad valgote ir stiprinatės.

Svarbu ir geri įrankiai

Keliaujant į žygį, visų virtuvės įrankių su savimi pasiimti nepavyks. Bet tiesiog būtina turėti gerą, aštrų peilį. Inga Derenkaitė, „Fiskars“ atstovė Lietuvoje atkreipia dėmesį, kad peilis stovyklavietėje tampa tarsi visrakčiu skirtingiems stovyklavietės darbams: „Tinkamas peilis pravers atidarant pakuotes, skutant, pjaustant ar smulkinant maistą, bet tai taip pat būtinas įrankis stovyklavietėje, įsikuriant nakvynės vietą, kuriant laužą.“

Peilis žygio metu atlieka įvairias funkcijas, tad svarbu pasirinkti tinkamą, universalų įrankį. „Svarbiausia peilio savybė žygyje – jo aštrumas. Dėl to keliaujant į žygį, puikus variantas yra universalus „Fiskars“ peilis, kuris turi dėklą su įtaisytu galąstuvu. Toks dėklas leidžia peilį neštis saugiai ir patogiai, o kiekvieną kartą jį ištraukiant ar įdedant atgal, jis galandamas, išsaugo savo aštrumą ir išlieka tobulas pagalbininkas gamtoje“, – sako I. Derenkaitė.

Liekant nakvoti, keičiasi ir meniu

Jei keliaujate vienai dienai, tuomet patogiausia rinktis produktus, kuriems nereikia termiško apdorojimo. Idealiai tinka riešutai, švieži arba džiovinti vaisiai bei daržovės. Patogu pasiimti javainių ar proteino batonėlius. Tam, kad nepritrūktų baltymų, galima pasiimti mėsos ar žuvies, geriausia vytintos arba konservuotos. 

Jei žygyje numatoma nakvynė, organizmui reikėtų duoti ir šilto maisto. Tam puikiai tiks košės, sriubos, troškiniai. Verdant sriubas ar troškinius, idealiai tiks konservuotos daržovės, kurios jau išbrinkę, tad joms nereikės ilgo virimo laiko. O greta pasirinktų produktų, svarbu pasiimti ir mėgstamų prieskonių, jie net ir paprasčiausią grikių košę gali paversti aukščiausio lygio skanėstu. 

„Planuojant vakarienę ant laužo, svarbu nepamiršti ir to, kad košei, sriubai ar troškiniui prireiks ir papildomo vandens. Net jei vandenį ketinate kaitinti iki virimo temperatūros, bus ramiau, jei naudosite geriamą, o ne gamtoje rastą vandenį“, – primena Ž. Merčaitis.

Vienos auksinės taisyklės nėra

Kad ir kiek patarimų perskaitytumėte, labai svarbu informaciją sau pritaikyti pagal konkrečią situaciją. Kiekviename žygyje yra daug kintamųjų: metų laikas ir oro sąlygos, maršruto ilgis ir žygio trukmė, pagaliau – paties žmogaus sudėjimas ir fizinis pasirengimas. Visos šios detalės reikšmingai lemia maisto produktų ir jų kiekių pasirinkimus.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: