Koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis – lietuviškiems verslams sėkmę neša tradicijų ir gamtos puoselėjimas

„Kaip norėčiau gyventi kaime“ – tokius žodžius neretai išgirsi iš kamščių ir miesto triukšmo išvarginto didmiesčių gyventojo. Daliai verslių lietuvių šią svajonę jau pavyko paversti realybe. Be to, gamtos apsuptis ir lėtesnis tempas ne tik pagerino gyvenimo kokybę, bet ir įkvėpė imtis tvarių verslo idėjų. Verslininkai įsitikinę, kad sėkmę lemia visame pasaulyje vis labiau augantis vartotojų susidomėjimas natūraliais produktais.

Atvažiavę vasarai liko visam

Vienas iš tokių pavyzdžių yra prekės ženklas „Marijos trobelė“. Idėja šiam verslui gimė Anykščių rajone Padvarninkų kaime. Čia prieš ketverius metus įsikūrė iš Vilniaus atvykę Mindaugas ir Vita Balčiūnai, auginantys vyresnėlę Mariją ir dar dvi dukreles. Šeimos verslo pavadinimą padiktavęs vardas – ne tik dukros, bet ir jos močiutės, jau anapilin išėjusios Laimutės Marijos, palikimas. Labai asmeniškas ne tik „Marijos trobelės“ pavadinimas, bet ir su meile savomis rankomis pagaminti produktai: prieskoniai, arbatos, džiovinti grybai, traškučiai bei viso verslo ašis – tradicinis lietuviškas obuolių sūris.

Iš pradžių planavę Padvarninkuose tik vasaroti, pamažu Balčiūnai pamėgo gyvenimą arčiau gamtos.

„Žmona apie gyvenimą kaime kartais pagalvodavo, o aš buvau užkietėjęs miestietis, pripratęs prie patogumų ir toli nuo ūkio darbų. Visgi, įsigijus vasarnamį, tolimesnius planus padiktavo jausmai ir pati vieta – šalimais augo obelų sodas, aplinka buvo nuostabi augti kūdikiui. Viskas tiesiog stojo į vietas“, – pasakoja M. Balčiūnas.

Didžiuojasi obuolių sūriu

Pradėjusi nuo mobilios grybų ir uogų supirktuvės, pora ėmė gilintis į tradicinio obuolių sūrio gamybos subtilybes. Šis konditerijos gaminys – išskirtinai lietuviškas. Nors pasaulyje gaminami sūriai iš figų ar slyvų, obuoliai šiam desertui pirmiausia panaudoti mūsų krašte. Dar XVII a. Radvilų giminės virėjų užrašuose minimas „spaustų vaisių marmeladas“. Istorinės produkto šaknys ir autentiški gamybos būdai ypač sudomino Mindaugą. „Marijos trobelės“ produktuose ilgametes tradicijas jis derina su aukščiausiais technologiniais ir kokybės standartais.

„Mūsų siekis – ne tik vystyti savo verslą, bet ir skleisti žinią apie autentišką, natūralų lietuvišką maistą. Tikimės, kad obuolių sūris ilgainiui įgis gurmaniško produkto statusą ir atsidurs ant „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintų restoranų stalo. Šis produktas – tikrai to vertas“, – sako M. Balčiūnas.

Savo rankomis sukurtais produktais pora prekiauja sveiko maisto parduotuvėse, jaukiose kavinukėse bei mugėse ištisus metus, tačiau pristatyti juos pirkėjams ieškojo ir kitų šiuolaikinių sprendimų. Vienas iš jų – „Marijos trobelės“ interneto svetainė. Pradėję nuo kontaktinės informacijos, šiandien verslininkai ją transformavo į elektroninę parduotuvę, kurioje savo produktus siūlo ir kiti autentiški ir natūralūs prekės ženklai.

Produktus sėkmingai parduota internetu

„Svetainę planuojame vystyti ir toliau – keisis jos dizainas, tobulinsime pirkėjo patirtį. Interneto puslapį „Marijos trobelei“ sukūrėme per „Zyro“ platformą, kurioje pakeitimus galime nesunkiai daryti patys. Svarbiausia – visuomet sulaukiame pagalbos ir patarimų iškart, kai to prireikia. Tai padėjo mums atlaikyti praėjusių metų kalėdinę užsakymų laviną“, – patirtimi dalinasi M. Balčiūnas.

„Zyro“ klientų sėkmės vadovas Tautvydas Korkuzas

„Zyro“ klientų sėkmės vadovas Tautvydas Korkuzas pastebi, kad greitas klientų aptarnavimas turi ne ką mažesnę reikšmę, nei siūlomi produktai ir technologiniai sprendimai.

„Išsiųsti laišką klientų aptarnavimo skyriaus darbo valandomis ir laukti atsakymo keletą dienų – situacija iš praeities. Šiuolaikiniai verslo standartai ir vartotojų reiklumas lemia, kad su iššūkiais reikia tvarkytis nedelsiant. Pastebėjome, kad verslo savininkai šiandien dirba labai skirtingu laiku. Siūlome atsakymus į iškilusius klausimus visą parą, nes nuo greitos reakcijos priklauso mūsų klientų įvaizdis ir verslo rezultatai“, – sako T. Korkuzas.

Tvarumo idėjas pritaiko versle

Įkvėpimo savo verslui iš gamtos sėmėsi ir Agnė Kairytė-Timinskienė. Moters sukurtas ekologiškų lietuviško lino drabužių prekės ženklas „NinisAndFamily“ gimė Raudondvaryje, į kurį Agnė su šeima persikraustė prieš penkerius metus. Siuvinėtų natūralių drabužių verslui vardą davė verslininkės sūnus Ainis, save vaikystėje vadinęs Niniu.

Dėmesys gamtai ir aplinkai A. Kairytė-Timinskienė buvo artimas nuo pat vaikystės. „Kadaise norėjau priklausyti hipių subkultūrai, dar nė gerai nežinodama, kas tai yra“, – juokiasi moteris. Šiandien rūpestis gamta ir tradicijų puoselėjimas – vienos svarbiausių jos vertybių, tapusios ir verslo pagrindu.

„Dar iki „NinisAndFamily“ starto žinojau, kad veikla, kurios imsiuosi, pirmiausia bus tvari. Man buvo svarbu, kad kurdama kažką naujo, daryčiau tai aplinkai draugiškiausiu būdu. Tobulumo tvarumo srityje pasiekti neįmanoma, bet pastangas įkūnija kasdieniai pasirinkimai – kaip organizuojame darbus, kokias naudojame medžiagas, pakuotes. „NinisAndFamily“ produktams gaminti pasitelkiame tik vietinius tiekėjus“, – pasakoja A. Kairytė-Timinskienė.

Lietuvišką verslą atrado klientai iš tolimų kraštų

Linines sukneles, liemenes, marškinius ir kitus drabužius A. Kairytė-Timinskienė pirmiausia pristatė „Instagram“ ir „Etsy“ platformose, nes jau buvo su jomis susidūrusi ir žinojo, kaip viskas veikia. Ilgainiui prekiauti internetu be internetinės svetainės ėmė darytis sudėtinga.

„Turėti savo svetainę – puikus jausmas, tai lyg įsikurti naujuose namuose. Su „Zyro“ platforma svetainę nesunkiai sudėliojau pati per keletą vakarų. Jaunam verslui svarbus kiekvienas centas, todėl darydama tai pati sutaupiau, bet tikrai nepralošiau. Labai padėjo ir klientų aptarnavimas lietuvių kalba – ieškant atsakymų nepažįstamoje srityje būtų kur kas sunkiau dar ieškoti ir reikiamų žodžių“ , – sako A. Kairytė-Timinskienė.

Svetainę moteris atnaujino jau kelis kartus, vis pridėdama naujų funkcijų ir papildydama informaciją. „Tai gyvas procesas, visai kaip verslas. Plečiantis asortimentui ir poreikiams, augo ir svetainė. Ją tobulinti buvo paprasta, o „Zyro“ platforma tam puikiai pasitarnavo siūlydama naujų šablonų, įrankių ir pagalbos ranką“ – sakė ji.

„Zyro“ klientų sėkmės vadovas T. Korkuzas sako, kad žmonių susidomėjimas natūraliais, autentiškais, tradicijas puoselėjančiais produktais yra išaugęs visame pasaulyje. Anot jo, paprasta, bet gerai veikianti, patogi bei aiškiai vertybes atskleidžianti svetainė padeda verslams rasti savo auditoriją internete, neapsiribojant valstybių sienomis.

Matydama augantį verslą, A. Kairytė-Timinskienė džiaugiasi savo sprendimu meno vadybininkės pareigas iškeisti į savarankišką veiklą. „NinisAndFamily“ man pačiai tapo dovana – tai galimybė keistis, bandyti, klysti – pats tikriausias kūrybos procesas“, – sako ji.

Moters dėka tvarūs ir ekologiški lino gaminiai šiandien pasiekia gamtą mylinčias šeimas Lietuvoje ir užsienyje – jos rankomis siuvinėti drabužiai jau keliavo į Tolimuosius Rytus, Okeanijos šalis bei JAV.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: