Kokie dažniausi automobilinio oro kondicionieriaus gedimai

Daug kas į oro kondicionierių automobilyje žiūri kaip į savaimę suprantamą dalyką. Jo veikimas ir būtinumas tampa toks įprastas, kad net nepagalvojame apie tai, kas būtų, jeigu jis neveiktų (na, nebent vasarą). Tačiau būtent tomis situacijomis, kada oro kondicionierius automobilyje sugenda, kaip tyčia, tai dažnai būna vasara, mes labai gerai pamatome, koks svarbus šis įrenginys yra. Niekas tikrai nenori gyventi su automobiliu, pro kurio ventiliacijos angas nuolat pučia karštas oras arba pro kurias iš viso niekas nepučia. Kad padėtume jums išvengti diskomforto ir rimtų sveikatos problemų, apžvelgsime dažniausias A/C gedimų automobilyje, priežastis.

Nuteka arba pasibaigė freonas

Jūsų oro kondicionieriuje yra šaldymo „agentas“ (šaltį perduodanti medžiaga) – freono dujos. Jos cirkuliuoja kondicionieriaus viduje esančiuose mazguose ir taip šaldo orą, kuris išpučiamas per ventiliacijos angas. Freono dujos kai kada pasibaigia, o kai kada ir nuteka. Bet kokiu atveju jums reikalinga paslauga yra kondicionierių pildymas. Šios apžiūros metu galima patikrinti sistemos sandarumą, ją užsandarinti, jeigu yra spragų bei užpildyti freono dujomis. Tad galima sakyti, kad šios problemos sprendimas yra paprasčiausias apsilankymas pas kondicionierių pildymo paslaugą siūlančius meistrus.

Nebeveikia ventiliatorius

Tam, kad šaltą orą pavyktų pūsti į automobilio saloną, reikia, kad veiktų ventiliatorius. Jis slepiasi už ventiliacijos angų ir, jeigu kyla su juo susijusių problemų (pvz., jis sulūžta arba įvyksta mechaninis gedimas), paprasčiausiai nejausite jokio vėsaus oro gūsio.

Dažniausiai ventiliatorių gedimai yra elektriniai – trumpas jungimas, tačiau kai kada nutinka ir taip, kad jį pažeidžia koks nors svetimkūnis ar pašalinis objektas, patekęs iš lauko. Dauguma mechanikų turėtų ganėtinai lengvai sutvarkyti šią problemą (pakeisti pažeistas ar sugedusias dalis).

Problemos su kompresija

Kompresorius yra vienas svarbiausių A/C komponentų, kurio dėka oras gali cirkuliuoti po visą sistemą ir vėsinti arba šildyti automobilį. Tačiau, jeigu kompresijos nėra, tuomet ir oro srauto nebus. Dažniausiomis kompresorių gedimo priežastimis tampa per retas ir per mažas jų naudojimas. Tad, jeigu žiema užsitęsė labai ilgai arba, jeigu automobilis ilgai buvo nevažinėtas, kyla didesnė kompresoriaus gedimo rizika. Taip pat dažnai koją jų veikimui kiša ir mechaniniai gedimai. Saugikliai (vadinamos sankabėlės) gali užstrigti ir kondicionierius nuolat bus įjungtas arba išjungtas, nepriklausomai nuo to, ką spausite ar keisite savo prietaisų skydelyje. Toks gedimas tvarkomas mechaniškai.

Elektriniai gedimai

Dažnas gedimas dėl kurio kondicionierius ima veikti tik įjungtas į galingiausią režimą yra tas, kad sugenda arba pažeidžiama kontrolinė varža. Ji reguliuoja elektros srovę, patenkančią į kondicionierių. Būtent elektriniais impulsais reguliuojamas kondicionieriaus veikimo stiprumas, tad, jeigu ši varža nustoja veikti tinkamai, kondicionierius turės tik du režimus – išjungtą arba maksimalaus pajėgumo. Ši problema tvarkoma mechaniniu būdu keičiant sugedusią ar pažeistą varžą į naują. Gedimo tvarkymas yra pakankamai nebrangus.

Reklama: Padangos


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: