Kokie dažniausi automobilių gedimai Lietuvoje?

Kelių ir oro sąlygos bei tam tikros bendros vairuotojų elgesio tendencijos lemia, kad Lietuvoje tam tikri automobilių gedimai pasitaiko dažniau. Nors tai būdinga kiekvienai šaliai (mat, visur didelę įtaką daro klimatas bei keliai) ir kiekvienas automobilio modelis gali būti labai skirtingas, tarp Lietuvoje eksploatuojamų transporto priemonių ir jų remonto istorijų tikrai galime rasti panašumų. Šiame straipsnyje būtent ir norėtume atkreipti dėmesį į tai, kokie dažniausi Lietuvoje pasitaikantys automobilių gedimai.

Važiuoklės gedimai

Dėl to, kad daug kur Lietuvoje vis dar yra ganėtinai prastos kokybės keliai (daug duobių, sutrūkinėjęs ir nelygus asfaltas), važiuoklės remontas yra dažnam automobilių savininkui reikalinga paslauga. Didesniu greičiu pataikius į duobę arba, kai labai dažnai ir periodiškai tenka dardėti nelygiu keliu, neišvengiama tai, jog anksčiau ar vėliau teks tvarkyti važiuoklę. Dažniausiai nuo to nukenti visureigių ir prabangesnės klasės, tačiau jau senesnių nei 7m amžiaus automobilių vairuotojai, kur automobilis varomas visais keturiais ratais arba pakaba yra labai technologiškai sudėtinga.

Stabdžių sistemos bėdos

Ši problema – būdinga visoms šalims, kur didžioji dalis gyventojų juda miesto eisme. Ypač piko metu, eismas mieste yra labai netolygus. Vieną akimirką galima važiuoti 60-70 km/h ir tuomet srautas netikėtai stoja, tenka smarkiau stabdyti, manevruoti. Dėl tokio įnirtingo važiavimo ir stabdymo, daug greičiau dėvisi stabdžių kaladėlės, diskai, o dėl nusidėvėjimo gali išlysti ir didesnės problemos. Paprastai apie prastą stabdžių veikimą praneša: cypiantys stabdžiai, labai prastas stabdymas, stabdymas riedant laisva eiga, pojūtis, jog stabdant dreba vairas ir taip toliau. Reikėtų prisiminti, kad stabdžių sistemą sudaro mechaninė ir elektroninė (ABS, ESP, TCS ir kt.) dalys. Gedimas ir defektas gali būti ne tik mechaninis, bet ir elektroninis.

Variklio problemos

Varikliai visuomet genda dėl dviejų, tarpusavyje susijusių priežasčių – amžiaus ir netinkamo eksploatavimo. Jeigu iki darbinės temperatūros neužšilusį motorą vairuotojas miklina keldamas apsukas iki raudonos žymos, nieko gero – nebus. Nors teoriškai tokio variklio resursas bus 200,000km (pavyzdžiui), netinkamai eksploatuojant, tas resursas sumažės 30-50%.

Jeigu su automobiliu važiuojate taip, kad jį naudotumėte pagal paskirtį (miesto automobilis – ramus važiavimas mieste, sportinis kupė – trasoje ir dinamiškesnis važiavimas) – tikėtina, kad problemų išvengsite. Dažniausiai varikliuose pirmiausiai paveda elektroniniai komponentai, ypač dažnai tai ištinka 6, 8, 10 ir 12 cilindrų, didelės kubatūros benzininius bei dyzelinius agregatus. Hibridinė technologija Lietuvoje nėra populiari taip ilgai, kad būtų pastebimi bendros tendencijos dėl tokių motorų problemų.

Sugedusi arba pažeista transmisija

Per retai keičiami greičių dėžės tepalai, netinkamai perjungiamos pavaros, nuolatinis automobilio važiavimas „ant ribos“ arba paprasčiausias susidėvėjimas gali lemti tai, kad pažeisite transmisiją. Šie gedimai niekada nežada kažko gero, tačiau Lietuvoje, ypač su 12m. amžiaus ir vyresniais automobiliais su automatine greičių dėže yra labai dažni. Daug kas prieš pirkimą paprasčiausiai nepagalvoja, kad ir greičių dėžė turi resursą ir jį pasiekus, neišvengiamai artėja dėžės gedimas bei kapitalinis remontas.

Užvedimo sistema

Dėl šalto oro, prastos kokybės degalai bei paprasčiausias susidėvėjimas bei nenoras taisyti problemos ankstyvojoje fazėje lemia tai, kad daug kas į servisą savo automobilį pristato todėl, kad jis, tiesiog nebeužsiveda. Turbūt bet kuris autoservisas Panevėžyje, Kaune, Vilniuje ar kitame mieste per metus aptarnauja dešimtis, jeigu ne šimtus automobilių, kurie susidūrė su užvedimo sistemos problemomis. Ją sudaro elektrinė ir mechaninė dalis. Abi jos gali gesti dėl įvairių priežasčių, todėl reikalinga meistro apžiūra.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: