Asm. archyvo nuotr.

Komunikacija kriziniu laikotarpiu: kaip šiuo metu elgtis socialinių tinklų influenceriams?

Šiuo įtemptu laikotarpiu, kai visų mintys nukreiptos į Ukrainą ir jos žmones, įvairių produktų reklamos socialiniuose tinkluose didelei daliai vartotojų sukelia neigiamas emocijas ar net atmetimo reakciją. Tačiau influenceriai, kuriems komunikacija socialinėje medijoje yra pagrindinis pajamų šaltinis, susiduria su keblia situacija – ką daryti ir kaip komunikuoti šiuo metu? Nors pastarąsias keletą savaičių galėjome stebėti prekių ženklų susilaikymą nuo reklamos bei gerokai mažesnį nei įprastai influencerių rinkodaros kiekį, gyvenimas, kaip bebūtų, tęsiasi ir daugelis verslų bei nuomonės formuotojų bando grįžti į normalų ritmą. Tad kaip pamažu vėl sugrįžti prie darbų ir tęsti komunikaciją socialinėje medijoje? Patarimais dalijasi kūrybinės agentūros „Love Media“ vadovė Armina Staniulienė.

Palaikykite balansą. Suprantama, kad sustojus darbams, kyla nerimas dėl pajamų. Tačiau nepanikuokite ir nesielkite desperatiškai – rimstant situacijai nepulkite reklamuoti visko iš eilės. Grįžkite į darbus palaipsniui, stebėkite, kaip reaguoja jūsų auditorija ir kaip jaučiatės patys. Būtinai įsivertinkite reklamos kiekius bei reklamuojamų produktų kategorijas – reikėtų gerai apsvarstyti, ką ketinate komunikuoti. Apgalvokite, koks komunikacijos formatas, tonas bei kiekis tinkamas šiam periodui. Stebėkite aplinką, nes situacija keičiasi nuolatos, tad reaguokite į ją ir būkite nuoširdūs bei atviri. Reklamuokite tik tuos produktus ar paslaugas, kurie atitinka jūsų vidinę būseną. Nebijokite atsisakyti reklamos, jei jaučiate, kad ji šiuo laikotarpiu būtų netinkama.

Neignoruokite esamos situacijos. Net ir po truputį grįžtant prie reklaminių integracijų savo turinyje, neapleiskite temos apie vykstantį karą. Nuomonės formuotojai, turėdami didžiules sekėjų gretas, turi neįkainojamą galią greitai ir plačiai skleisti žinią apie esamą situaciją, renkamą paramą ar pagalbos prašymus. Tad išnaudokite savo balsą ir toliau, dalindamiesi aktualia bei naudinga informacija – pasitelkite savo platformą prasmingų dalykų sklaidai. Panašu, kad šis karas bus ne sprintas, o maratonas, tad pagalbos ir paramos reikės dar labai ilgai. Neleiskite, kad karas taptų savaime suprantamu reikalu, todėl nenustokite kalbėti šia tema su savo sekėjais. Nepamirškite, kad būtent jūs šiuo metu galite pasiekti dideles auditorijas bei sutelkti visus kilnių tikslų įgyvendinimui.

Tikrinkite informaciją. Turint galimybę pasiekti dideles auditorijas, šioje vietoje susiduriama ir su tam tikrais pavojais. Pasimesti informacijos gausoje šiuo metu labai lengva, tad prieš skleisdami tam tikrą žinią, būtinai įsitikinkite jos patikimumu. Kalbėkite tik apie tai, kas yra patikrinta – netapkite dezinformacijos skleidėjais. Net ir tokiu sunkiu metu atsiranda žmonių, siekiančių pasipelnyti,  pasinaudojant esama situacija. Tad prieš platindami žinutę savo auditorijai, įsitikinkite, kad informacija, kuria dalijatės, atkeliavo iš patikimų šaltinių.

Pasidomėkite prekių ženklais, su kuriais dirbate. Prieš sugrįžtant į darbus, išsamiau pasidomėkite, su kuo bendradarbiaujate. Kaip žinia, daugelis įmonių taiko įvairias sankcijas, palieka Rusiją, o tie, kurie vis dėlto nusprendžia to nedaryti, susilaukia itin neigiamų visuomenės reakcijų. Tad būtinai pasitikrinkite, ar prekių ženklas, su kuriuo ketinate pradėti bendradarbiauti ar jau esate dirbę anksčiau, neturi kokių nors sąsajų su Rusija. Įsivertinkite, ar dirbate su jūsų ideologiją ir vertybes atitinkančiais prekių ženklais – šiuo metu net ir mažiausias paslydimas gali labai greitai pakenkti jūsų reputacijai.

Nesidarykite reklamos, prisidengdami gerais darbais. Nors apie pagalbą ir nuveiktus gerus darbus kalbėti netgi patartina, tačiau jokiu būdu nesinaudokite šia jautria situacija savo ar prekių ženklų reklamai. Kalbėkite tik apie realią pagalbą, tikrus projektus, jų naudas ir vertes. Viena yra daryti gerus darbus ir apie juos pasakoti ir visai kas kita – iš to darytis reklamą. Net neabejokite, auditorija viską puikiai jaučia ir supranta jūsų ketinimus. Tad būkite atsargūs, komunikuodami apie savo žygdarbius ir nesistenkite iš jų pasipelnyti – tai tiesus kelias link reputacijos susigadinimo ir sekėjų praradimo.

Neišsigąskite pablogėjusių rodiklių. Tikėtina, kad dėl esamos situacijos, ne tik pastarųjų keleto savaičių, bet ir ateinančių mėnesių rezultatai gali smarkiai kristi. Natūralu, kad žmonėms šiuo metu aktualesni visai kiti dalykai. Tad nenustebkite, jeigu jūsų reklamos pasiekiamumo bei įsitraukimo rodikliai šiuo metu gerokai skirsis nuo tų, prie kurių buvote įpratę anksčiau. Pasikalbėkite apie tai ir su klientais – iš anksto juos informuokite, kad nesitikėtų tokių pačių rezultatų, kuriuos demonstravote ankstesniu laikotarpiu.

Prisitaikykite prie naujos realybės. Akivaizdu, kad ateitis bus kitokia. Bent jau kurį laiką. Tad ieškokite būdų ir formų, kaip komunikuoti remiantis dabartine situacija ir realijomis. Turima patirtis ir tai, kaip viską darėte anksčiau jau nebegalioja. Nusiteikite, kad teks įdėti gerokai daugiau pastangų, siekiant tinkamai iškomunikuoti reklamą. Prekių ženklai taip pat bus jautresni ir reiklesni, tad tai, kas anksčiau buvo visiškai įprasta ir atrodė paprasta, dabar pareikalaus daugiau jūsų dėmesio ir laiko. Nesinervinkite, jeigu klientas jūsų prašys pakoreguoti reklamos žinutę ar jos turinį – bendradarbiaukite ir ieškokite abejoms pusėms tinkamų sprendimų, kurie leis ir toliau dirbti drauge.

Bendraukite su savo auditorija. Jeigu jaučiatės nedrąsiai, grįždami prie reklaminio turinio savo paskyroje – taip ir pasakykite. Būkite su savo sekėjais nuoširdūs ir atviri, pasidalykite tuo, kas jus neramina. Nebijokite klausti jų nuomonės apie tai, koks turinys šiuo metu jiems atrodo priimtinas, pasidomėkite, kiek jūsų paskyroje nori matyti reklaminio, kasdieninio bei paramai skirto turinio. Sekėjai yra puikus indikatorius, leisiantis sužinoti, ar komunikuojate teisinga linkme.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: