Lietuvos naujienos - Verslas - 2021-05-01

Kuo skiriasi SEO ir Google Ads reklama ir kuri naudingesnė?

Internetinė svetainė – kiekvienos įmonės, organizacijos ar įstaigos veiklos veidrodis. Čia pateikiama pagrindinė informacija apie įmonės teikiamas paslaugas ar parduodamas prekes. Tai pigiausias būdas reklamuoti parduodamus produktus, supažindinti potencialius klientus su įmonės veikla ir paskatinti juos pirkti įmonės prekes ar paslaugas. Neretai tai netgi pagrindinis pardavimo kanalas. Tiesa, kad svetainė teiktų įmonei naudos, vien susikurti internetinės svetainės nepakaks.

Pirmiausia, reikia, kad šią svetainę pamatytų tiksliniai vartotojai. Šiandien dažniausiai žmonės ieško informacijos Google paieškoje. Norint, kad potencialus klientas apsilankytų įmonės svetainėje, būtina, kad ši pakiltų į kuo aukštesnę Google paieškos poziciją. Šiam tikslui įgyvendinti skaitmeninio marketingo specialistai teikia SEO bei Google Ads paslaugas. Nors abi reklamos formos užtikrina, kad pagal tam tikrus raktinius žodžius vartotojams internetinė svetainė bus lengviau pasiekiama, visgi, tai nėra du tapatūs dalykai. Kuo jie skiriasi ir kuris iš jų yra naudingesnis? Skaitykite ir sužinokite.

Kaip veikia Google Adwords reklama ir SEO paslaugos?

Google Ads reklama rodoma Google paieškoje, kai vartotojas suveda tam tikrus raktinius paeiškos žodžius. Google Adwords reklama lanksčiai apima visas reikalingas paieškos frazes. Tai puiki mokama reklama, kuri, tik pradėjus naudotis internetine svetaine, iškart matoma pirmame paieškos sistemos puslapyje. Kad Google Adwords reklama būtų sėkminga, pirmiausia reikia sužinoti verslo tikslus, tada pagal juos numatyti reklaminės kampanijos strategiją. Turint tikslą ir strategiją, reikia suplanuoti biudžetą, o pagal tai sukurti reklaminę kampaniją. Parengtą kampaniją reikia prižiūrėti, koreguoti parametrus, kad būtų pasiektas iškeltas tikslas.

SEO paslaugos – SEO arba interneto svetainės optimizavimas paieškoms sistemoms. Tai bandymas iškelti jūsų interneto svetainę į pirmą Google ar kitos paieškos sistemos puslapį. Norint gauti natūralius rezultatus visoms reikalingoms paieškos frazėms, prireiks daug laiko. Siekiant optimizuoti interneto svetainę, reikia atsižvelgti į interneto svetainės kodą, kaip svetainės turinys atitinka paieškos rezultatus ir  per kiek laiko užsikrauna svetainė.

Google Adwords reklama vs. SEO optimizacija

Tiek Google Ads reklama, tiek SEO optimizacija remiasi raktiniais žodžiais, tačiau šios dvi reklamos skiriasi net keletu veiksnių: laiku, kuris sugaištamas, norint pasiekti rezultatų, mokesčiu, kurį reikia sumokėti, norint įgyvendinti reklaminę kampaniją, vartotojų pasirinkimo dažnumu, teikiamos naudos trukme, reklamos užimama pozicija Google paieškoje ar raktinių žodžių kontrolės galimybe.

Greitesni rezultatai

Pasirinkus Google Ads, reklama pradedama rodyti labai greitai, nepriklausomai nuo įmonės svetainės  gyvavimo laiko. Patvirtinus reklamą, ji netrukus pradedama rodyti, todėl internetinės svetainės lankytojų srautas tampa žymiai didesnis. SEO optimizacija nesuteikia naudos taip greitai. Pirmųjų rezultatų pavyks pasiekti maždaug po dviejų mėnesių, jei pasirinkti raktiniai žodžiai bus tinkami ir konkurencingi.

Vartotojų pasirinkimas

Įprastai internetu besinaudojantys vartotojai mieliau renkasi natūralią paiešką nei reklaminius skelbimus. Maždaug penktadalis paiešką vykdžiusių vartotojų užkibs ant Google Ads reklamos – paspaus reklaminį skelbimą, tačiau dauguma atliks natūralią paiešką ir vadovausis jos rezultatais.

Ilgalaikė nauda

Naudojantis reklama, dažnas tikisi naudos, kuri būtų maksimali ir teiktų ilgalaikių rezultatų. Pasirinkus Google reklamą, teks investuoti nuolat, nes reklama užsakoma tik pasirinktam laikotarpiui. Pasibaigus Google reklamos biudžetui – reklama nutraukiama, o tada baigiasi ir naujų lankytojų srautas į įmonės svetainę. Nors SEO procesas žymiai lėtesnis, tačiau rezultatai – daug stabilesni ir labiau ilgalaikiai. SEO optimizacijos metu pirmiausia tam tikrą laiką keliami raktiniai žodžiai, o tik po to siekiama palaikyti jų poziciją. Todėl, jei darbas buvo atliktas tinkamai, drastiškų pozicijų kritimų neturėtų būti.

Investicijos kaina

Pasirinkus vienokią ar kitokią reklamos formą, vienas iš esminių klausimų, kylančių užsakovams – kiek tai kainuos? Google reklamai gali būti reikalingas visai nedidelis biudžetas, tačiau reklamos kainai įtakos turi tai, kokie konkretūs raktažodžiai pasirenkami. Be to, pasirinkus Google Ads reklamą, reikia mokėti už kiekvieną reklamos spustelėjimą, todėl reklaminiai skelbimai rodomi tik tol, kol išeikvojamas nustatytas biudžetas. Užsakius SEO paslaugas, mokama tik už konkrečių raktažodžių arba vidinių puslapių, kuriuose tos raktinės frazės yra, optimizavimą.

Raktinių žodžių kontrolė

Google Ads reklamos privalumas – galimybė pasirinkti naudingiausius raktinius žodžius, pagal kuriuos būtų rodoma reklama, ir atsisakyti neigiamų, pagal kuriuos nerodytų reklaminių skelbimų. Pasirinkus SEO paslaugas, negalima keisti ar kontroliuoti informacijos, rodomos natūraliuose rezultatuose, be to, neįmanoma pritaikyti svetainės vienodai gerai visiems raktiniams paieškos žodžiams.

Pozicija Google paieškoje

Mokama Google Adwords reklama visada rodoma aukščiau už natūralios paieškos rezultatus. Todėl Google Ads skelbimai yra aukštesnėje Google paieškos pozicijoje (dažniau matomi) už SEO optimizuotas svetaines.

Google Ads ir SEO paslaugų derinys

Akivaizdu, kad tiek viena, tiek kita reklamos forma skiriasi ne tik savo veikimo principais, bet ir turimais pliusais bei minusais. Visgi, ten, kur viena reklamos forma pralaimi, kiti – nugali. Siekiant maksimaliai išnaudoti įmonės svetainės galimybes, vertėtų apsvarstyti Google Adwords ir SEO paslaugų derinį. Taip vienos reklamos privalumai atlygins kitos trūkumus. Todėl bus pasiekti maksimalūs rezultatai, kurie padės svetainei tapti labiau matomai ir žinomai bei atneš didesnius pardavimus.

Suderinus šias dvi reklamos formas:

  • Užsitikrinamas maksimalus svetainės lankytojų srautas.
  • Tinkamai optimizuotų svetainių skelbimams, Google Adwords priskiria aukštesnį kokybės įvertinimą, kuris turi įtakos mažesnei reklamos kainai ir aukštesnei reklamos pozicijai.
  • Aukštesnės SEO iškeltų raktažodžių pozicijos užtikrins ilgalaikį nuolatinį lankytojų srautą, o Google Adwords reklamos gali būti tik papildomai įjungiamos: akcijoms, specialiems pasiūlymams ar norint paskatinti tikslinių produktų pardavimą.
  • Atlikus SEO optimizaciją, dalis raktinių žodžių pakyla į gana aukštą poziciją, todėl Google Ads reklamos biudžeto dalį galima sumažinti, o susidariusį skirtumą paskirstyti kitiems raktažodžiams.

AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: