Laikrodžiai vyrams internetu: renkantis ieškoma apžvalgų, bet ar visos jos patikimos?
Ne paslaptis: laikrodžiai vyrams internetu ypač populiarūs. Ieškoma gero varianto darbui, sportui, laisvalaikiui… Elektroninėse parduotuvėse patogu rinktis, o jei koks laikrodis labai sudomina, netrunkama surasti apžvalgų. Tiesa, čia reikėtų būti atsargiems: ne kiekviena apžvalga yra patikima. Štai kodėl.
Kuriai interesantų grupei priklausote?
Ne visiems ir ne visada svarbu, kiek tiesos yra laikrodžio apžvalgoje. Šiuo atžvilgiu galima išskirti tris žmonių grupes. Pirmoji – entuziastai, kolekcininkai, kurie turi sukaupę nemažą žinių bagažą, domisi laikrodžių istorija, seka naujienas ir t. t. Antroji – žmonės, kurie rinkdamiesi laikrodį paskaitinėja apie prekių ženklus, įsigilina į keletą ypatybių, tačiau nekolekcionuoja laikrodžių, nepriskiria jų prie savo didžiausių hobių. Ir trečioji grupė – tie, kuriems reikia tiesiog gražaus, galbūt patikimo aksesuaro, nepaisant prekės ženklo ir įvairių niuansų.
Paskiausiai paminėtos grupės atstovams apžvalgos nėra labai aktualios. Jie gali laikrodį įsigyti vos žvilgtelėję ir įsitikinę, ar kaina nėra per didelė. O štai kitoms dviem grupėms laikrodžių apžvalgos – tikrai naudingas orientyras. Visgi egzistuoja grėsmė pasiklysti ir slystelėti ant neprofesionalios ar nesąžiningos informacijos ledo. Džiugu, kad yra keletas rodiklių, kaip to išvengti.
Svarbu ne tik „kodėl“, bet ir „kaip“. T. y. kaip atskirti, ar apžvalga yra verta pasitikėjimo, ar geriau užverti tinklalapį ir ieškoti informacijos kitur?
Kas fotografavo (filmavo) laikrodį?
Laikrodžiai vyrams internetu apžvelgiami rašant straipsnius ir kuriant filmukus. Pirmuoju atveju derėtų atkreipti dėmesį į nuotraukas. Jeigu tai gamintojo nuotraukos, iš karto kyla klausimas: ar teksto autorius tikrai įsigijo laikrodį ir aprašo savo įspūdžius apie jį? O gal tik pateikia elementarią informaciją, „sukramto“ tai, ką pateikia gamintojas ir ką rašo kiti apžvalgininkai? Tuomet 99 proc. tikimybė, kad apžvalga jums nebus naudinga.
Kitokį įspūdį sukuria gyvos nuotraukos. Profesionalūs apžvalgininkai linkę fotografuoti laikrodį įvairiais rakursais, parodo ne tik ciferblatą, bet ir galinę korpuso pusę, apyrankės užsegimą, nufotografuoja, kaip aksesuaras atrodo ant rankos.
Tas pats pasakytina ir apie filmuotas apžvalgas. Jeigu tai trumpas, reklamą primenantis klipas, vėlgi kyla klausimas: gal tai gamintojo vaizdinė informacija? Tada irgi tikėtina, kad apžvalgininkas paprasčiausiai komentuoja, ką rado internete, ir neprideda jokių įžvalgų, kurios galėtų pagelbėti žmonėms, ieškantiems laikrodžio.
Gera filmuota apžvalga atrodo taip: matote žmogų (ar bent jo rankas) ir laikrodį. Jis aptariamas demonstruojant iš visų pusių, komentuojamos įvairios detalės.
Ar ne per daug pagyrų?
Yra viena labai aiški nuoroda, kad daiktas ne apžvelgiamas, o veikiau reklamuojamas. Tai pagyrų perteklius. Be abejo, kadangi laikrodžius dažniausiai aptaria entuziastai, jie apskritai mėgsta šią sritį, veikiausiai turi ir favoritų. Todėl savaime suprantama, kad pagyrų pasitaiko. Tačiau jos konstruktyvios. Pavyzdžiui, aprašomas ar filmuojamas laikrodis su pasaulyje puikiai vertinamu mechanizmu. Arba pigus laikrodis su apyranke, kuri atrodo kur kas prabangesnė nei panašiai įkainotų modelių.
Tačiau tarp privalumų pasitaiko ir trūkumų. Itin mažas atsparumas vandeniui? Galbūt laikrodis nestandartinio dydžio ir tiktų ne kiekvienam? Gal bendras vaizdas puikus, tačiau apžvalgininkas pastebi, kad už tokią kainą tikėtųsi ne mineralinio, o safyrinio, įbrėžimams ypač atsparaus stikliuko?
Jeigu tai labiau reklama, o ne apžvalga, kai kurie klausimai gali būti praleisti, paminint tik geriausias savybes.
Ar išmatuotas dydis?
Reikia paminėti ir korpuso dydį. Kuo didesnis laikrodis, tuo „kiečiau“? Ne. Užkietėję laikrodžių kolekcininkai stebėtinai daug kalba apie dydį. Tokiose apžvalgose nevengiama aptarti korpuso skersmens ir storio, apyrankės pločio. Taip pat užsisegus laikrodį vaizduojama, kaip jis atrodo ant riešo (ir parašoma ar pasakoma, kokia apžvalgininko riešo apimtis, kad skaitytojai ar žiūrovai galėtų geriau įsivaizduoti, ar jiems patiems laikrodis tiktų).
Kiek laiko skirta bandymui?
Dar vienas rodiklis, kad laikrodis apžvelgiamas nekokybiškai, – jo bandymo trukmė. Tai labai lengva suprasti, jei žiūrite filmuotą apžvalgą. Produktas išpakuojamas ir čia pat imama komentuoti? Tuomet galima užduoti retorinį klausimą: ar įmanoma, vos išpakavus daiktą, jį visapusiškai apžvelgti? Žinoma, įvertinamas dizainas, išsakomas pirmasis įspūdis, tačiau tai tik maža dalis. Juk reikia išbandyti kiek ilgiau, kad būtų galima įvertinti patogumą, veikimą, tinkamumą skirtingose situacijose ir t. t.
Panašūs dalykai – ir rašytinėse apžvalgose. Yra skirtumas tarp „ką tik gavau naują laikroduką ir nusprendžiau aprašyti, kas su juo gerai ir blogai“ ir „šį laikrodį gavau prieš mėnesį ir dabar galiu aprašyti pastebėtus pliusus ir minusus“.
Gera pagalba renkantis
Nei vienas vyras nenori išmesti pinigų į balą. Todėl rinkdamasis stilingą daiktą tikisi, kad jis atitiks visus lūkesčius. Kokybiškai parengta apžvalga iš tiesų padeda susiorientuoti. Kadangi laikrodžių vyrams pasirinkimas yra platus, tai ir apžvalgų netrūksta. Tik tenka atsirinkti, kas sąžininga, o kas – vien reklama. Žinodami šiuos keletą aptartų dalykų, lengviau suprasite, ar autorius išbandė laikrodį, ar jums kalba (rašo) tiesą, ar truputį perdeda apie gerąsias savybes ir ignoruoja blogąsias.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!