Lenktynininkas Giedrius Notkus: didžiausias vairuotojų priešas vasarą –atsipalaidavimas

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų šalies keliuose kartais pavojingiau nei lenktynių trasoje, nes atsipalaidavę vairuotojai neprognozuojami. Šiuos įspūdžius patvirtina ir eismo įvykių statistika, rodanti, jog atšilus orams avarijų skaičius išauga kone trečdaliu.

Vairuojant svarbiausia… vairuoti

„Ralio trasoje važiuoju ekstremaliais greičiais, bet viskas priklauso tik nuo manęs ir mano patirties, tad avarija gali kilti tik dėl mano klaidos. Keliuose važiuoju saugiu greičiu, bet visada turiu galvoti ne tik apie tai, kaip aš važiuoju, bet ir stebėti kitus. Tiesiog atsipalaidavę vairuotojai padaro tikrai labai keistų, visiškai nelogiškų manevrų, tad gal ir skamba paradoksaliai, bet keliuose avarinės situacijos kur kas dažnesnės nei lenktynių trasoje “, – įspūdžiais dalinasi patyręs lenktynininkas G. Notkus.

Ralio čempiono manymu, vienas didžiausių vairuotojų priešų – atsipalaidavimas.

„Nors sąlygos vairavimui vasarą geresnės, bet visi atsipalaiduoja, vasaros nerūpestingumas, įsitikinimas savo saugumu dažniausiai ir pakiša koją. Ir pati didžiausia klaida kurią darome – tai užsiėmimas pašaliniais dalykais, ypač naudojimasis telefonu. Kai vairuoji, visą dėmesį reikia skirti vairavimui“, – moko G. Notkus.

Pasak jo, nors vasarą keliai neslidūs ir galima pagalvoti, jog važiuoti yra saugu, iškyla eilė kitų kliūčių – šiltuoju metų laiku į kelius išrieda daugiau vairuotojų, tad eismas tampa intensyvesnis, be to nemaža dalis vairuotojų būtent vasarą gauna vairuotojo pažymėjimus ir dar neturi reikiamų vairavimo įgūdžių. Daug lemia ir tai, kad labiau atsipalaidavę vairuotojai dažniau spusteli greičio pedalą.

„Manau, kad eismo įvykių statistikai daug įtakos turi ir tai, kad būtent pavasarį suskumbama mokytis vairuoti, gaunami vairuotojo pažymėjimai, o vasarą jauni, dar neįgiję patirties žmonės sėda prie vairo ir pasijaučia lenktynininkais. Nori išbandyti savo jėgas, kartais pasirodyti prieš draugus, kurie dar ir patys neapdairiai paskatina rizikuoti“, – svarsto čempionas.

Statistika negailestinga

Lietuvos policijos tarnybos statistika rodo, jog vasarą eismo įvykių keliuose padaugėja maždaug trečdaliu. Pavyzdžiui šiemet sausį fiksuoti 237 eismo įvykiai, vasarį 199, o vos atšilo orai šis skaičius iškart šoktelėjo: balandį keliuose įvyko 313 nelaimių, o gegužę – 301.

Panaši statistika ir jos svyravimai fiksuoti ir pernai, o avaringiausiu mėnesiu tapo rugpjūtis, kuomet Lietuvos keliuose įvyko 357 eismo nelaimės.

Iš viso 2018 m. šalyje fiksuoti 3211 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 170, o sužeisti – 3783 žmonės. Šiemet per penkis mėnesius įvyko 1175 įskaitinės eismo nelaimės, kuriose žuvo 56 žmonės, o dar 1424 buvo sužeisti.

Saugus vairavimas virtualioje erdvėje

Siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų ir pajusti, jog vairavimas nėra poilsis, bet atsakingas, daug dėmesio ir koncentracijos reikalaujantis užsiėmimas G. Notkus ypač jauniems vairuotojams siūlo savo jėgas išbandyti aikštelėse su profesionaliais instruktoriais, o pirmąjį kartą tai padaryti prie kompiuterinio simuliatoriaus.

Virtualų vairavimą ir savo jėgas visi norintieji galės išbandyti per rugpjūčio 9-10 d. vyksiantį „Samsonas rally Rokiškis“, kur įsikurs saugaus eismo paviljonas ir vyks Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) inicijuojamos akcijos #branginkgyvybe renginiai. Pasak akcijos organizatorių, pasėdėjęs prie šio simuliatoriaus vairo ne vienas jaunas vairuotojas iš naujo įvertina savo galimybes ir suvokia, kad anksčiau gerokai pervertino tiek savo įgūdžius, tiek ir automobilio galimybes.

Taip pat paviljone dvi dienas bus galima išbandyti ir daugiau akcijos #branginkgyvybe veiklų. Pavyzdžiui nusifotografuoti su lenktynininko apranga, dalyvauti saugaus eismo viktorinoje ir laimėti prizų, susipažinti su saugaus vairavimo pagrindais bei išgirsti vertingų ekspertų patarimų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: