Lietuva išlaiko vienos pigiausių šalių Europoje poziciją

Lietuva stabiliai išlaiko vienos pigiausių Europos valstybių poziciją – pagal populiariausių kasdienių prekių kainas yra trečia pigiausia šalis po Bulgarijos ir Lenkijos. Tai parodė nepriklausomas prekybos tinklo „Maxima“ atliekamas 70-ies maisto produktų ir kitų dažniausiai vartojamų prekių kainų 14-oje skirtingų Europos šalių palyginimas.

Trečios pigiausios šalies Europoje poziciją, kurią Lietuva užėmusi jau penkerius metus, ji išlaiko ir visus 2015-uosius metus – analogiško tyrimo rezultatus „Maxima“ šiemet jau skelbė dukart, sausį ir balandį. Palyginus sausio ir liepos mėnesių tyrimų rezultatus, matyti, kad kainos Lietuvoje per šį laikotarpį kito labai nežymiai – bendra visų 70-ies vertintų prekių krepšelio vertė Lietuvoje išaugo vos 3 eurais. Balandžio rezultatus lyginant su sausio, krepšelio kaina buvo paaugusi 1 euru. Daugiausia įtakos tam turėjo įprasti sezoniniai kainų svyravimai.

„Mūsų reguliariai atliekamo kainų tyrimo net 14-oje Europos šalių rezultatai patvirtina, kad maisto ir kitų kasdienių prekių kainos Lietuvoje tikrai yra vienos mažiausių Europoje. Maisto kainas lemia daugybė dalykų – žaliavų derlius ir nuo to priklausančios kainos, mokesčiai, energijos išteklių kainos ir daug kitų dalykų, tad natūralu, kad kainos svyruoja. Šiais metais žemas populiariausių maisto ir kitų kasdienių prekių kainas padėjo užtikrinti ir mūsų pasirinkta ilgalaikė kainų mažinimo strategija „Atpigo“. Ją įgyvendindami jau esame vidutiniškai 12 proc. savo pelno sąskaita atpiginę beveik 3 tūkst. prekių“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Šių metų liepos pabaigoje 14-oje Europos šalių atliktas kainų tyrimas parodė, kad, kaip ir sausį, trečia pagal kainų mažumą Lietuva atsiduria ne tik įvertinus visą 70 dažniausiai perkamų prekių krepšelį. Ta pati pozicija Lietuvai atitenka ir rikiuojant šalis pagal importuojamų prekių, kurias gamina garsūs pasauliniai prekės ženklai, kainas. Taip pat ir lyginant mažiausios kainos prekes, kurios neretai yra parduodamos su prekybos tinklo privataus prekės ženklo etikete.

Po Lietuvos kainų didėjimo seka vertinant visų 70-ies prekių kainas rikiuojasi Latvija, Estija, Ispanija, Čekija, Vokietija, Didžioji Britanija, Italija, Prancūzija, Austrija, Airija ir Šveicarija. Lyginant sausio ir liepos tyrimus, pigiausių šalių sąraše vietomis susikeitė Latvija ir Estija, Čekija ir Vokietija, o Italija pagal šį tyrimą tapo pigesne šalimi už Austriją ir Prancūziją.

Prekių kainų palyginimas 14 skirtingų Europos šalyse parodė, kad Lietuvoje iš visų šalių pigiausiai liepą kainavo bulvės, druska be jodo, margarinas, parūkytos ir virtos dešrelės, šviesi duona, šviežia kiauliena, šviežia vištos krūtinėlė, šviežios vištų blauzdelės ir virtos dešrelės, „Marlboro“, „Maggi“, „Nesquik“ ir „Colgate“ produkcija.

Mažiau nei vidutinė kaina Lietuvoje liepą buvo mokama perkant baltą duoną skrudinimui, citrinas, cukrų, degtinę, druską be jodo, duonines bandeles, fermentinius sūrius, grietinę, jogurtus, kvietinius miltus, makaronus, negazuotą vandenį, obuolius, popierinius rankšluosčius, sviestą, šviežią jautieną, šviežią viščiuką, tepamą lydytą sūrį, tualetinį popierių ir vištų kiaušinius. Taip pat „Actimel“, „Activia“, „Coca-Cola“, „Evian“, „Heinz“, „Helmanz“, „Kelloggs“, „Knorr“, „Pampers“, „Pepsi“, „Raffaello“, „Red Bull“, „Snickers“ prekės ženklų gaminius.

Palyginus liepos ir sausio mėnesiais atlikto tyrimo duomenis matyti, jog liepą mažiau nei metų pradžioje lietuviai mokėjo už cukrų, paprikas, pasterizuotą pieną, pomidorus, popierinius rankšluosčius, „Maggi“ bei „Coca-Cola“ prekės ženklų gaminius. Sausio ir liepos mėnesių kainų palyginimas parodė, kad liepą buvo pabrangusios bulvės, balta duona skrudinimui, citrinos, virtos dešrelės, vištų kiaušiniai, ryžiai, obuoliai, „Colgate“, „Dove“, „Malboro“, „Red Bull“, „Milka“ bei „Nesquik“ prekės ženklų gaminiai. Šių produktų kainos išaugimui įtakos galėjo turėti sezoninė daržovių derliaus kaita ar žaliavų kainos. Labai panašios tendencijos vyravo ir vertinant populiariausių prekių krepšelį 14-oje šalių balandžio mėnesį.

Tarp populiariausių prekių, kurių kainos yra vertinamos tyrimo metu, yra tokios prekės kaip apelsinai, balta duona, bananai, bulvės, citrinos, cukrus, druska, degtinė, duoninės bandelės, fermentiniai sūriai, grietinė, grikiai, jogurtai, kvietiniai miltai, makaronai, margarinas, negazuotas vanduo, obuoliai, paprika, parūkytos dešros, pasterizuotas pienas, pomidorai, popieriniai rankšluosčiai, ryžiai, saulėgrąžų ir sojų aliejus, sviestas, šviesi duona, šviesusis alus, šviežia mėsa – jautiena, kiauliena, vištienos krūtinėlė, blauzdelės ir visas viščiukas, taip pat tepamas lydytas sūris, tualetinis popierius, virtos dešrelės ir vištų kiaušiniai.

„Maxima“ analitikai analogišką kainų skirtingose Europos šalyse tyrimą atlieka net kelis kartus per metus. Lyginamos panašios koncepcijos ir tam pačiam kainų segmentui priklausančių prekybos tinklų viešai pateikiamos kainos.  Pavyzdžiui, Airijoje atsižvelgta į „Tesco“, Austrijoje „Billa“, Čekijoje „Nakuptesi“, Italijoje „Pronto Spesa“, Ispanijoje „Capraboacasa“, Prancūzijoje „Auchan Direct“, Lenkijoje „Lecrerc“, Švedijoje „Coop“, Vokietijoje „Rewe“, Didžiojoje Britanijoje „My Supermarket“, Baltijos šalyse – „Maxima“ prekybos tinklo kainas.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: