„Maximos“ klientų apklausa: ruošiantis šventėms svarbiausia saugumas

Pasaulyje siaučianti pandemija koreguoja ne tik įprastą gyvenimo ritmą, bet ir švenčių tradicijas. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ atlikta lojalių klientų apklausa rodo, kad šiemet žmonės kur kas atsakingiau vertina savo bei artimųjų saugumą. Taip pat šiemet reikšmingai daugiau pasisakančiųjų, jog ketina pirkti mažiau dovanų, tačiau joms skirti didesnę sumą. O per karantiną įgyti ar prisiminti pirkinių planavimo įgūdžiai praverčia ir ruošiantis šventėms – apsilankymai parduotuvėje ir toliau kruopščiai planuojami, dovanos bei ilgo galiojimo produktai šventiniam stalui perkami jau dabar.

Šventes praleis glaudžiame rate su naujomis tradicijomis

Kūčios ir šv. Kalėdos išlieka šeimos švente, tačiau dėl objektyvių priežasčių šiemet jos bus kitokios. Didžioji dalis lietuvių sutinka, kad esama COVID-19 situacija koreguos švenčių planus – dauguma laiką praleis glaudesniame šeimos rate.

„75 proc. apklaustųjų sako, kad prastėjant epidemiologinei situacijai šventes planuoja pasitikti mažesniame artimųjų rate, nelankyti draugų ar rizikos grupei priklausančių artimųjų. Įprastai šv. Kalėdas pasitikti ketina vos penktadalis apklaustųjų. Vis dėlto, ruošiantis didžiausioms metų šventėms, šiemet trečdaliui respondentų svarbiausia šeimos ir artimųjų saugumas. Tai rodo, kad daugelis linkę koreguoti įprastą šventės scenarijų, atsižvelgdami į aplinkybes“, – tyrimo rezultatus pristato „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Tiesa, nors lietuviams svarbios senosios Kūčių ir Kalėdų tradicijos, tokios kaip 12 tradicinių patiekalų, burtai ar apsikeitimas dovanomis, tautiečiai vis drąsiau išbando ir naujus būdus pasitikti šventes.

„Jei pernai naujas tradicijas teigė kuriantys 16 proc. apklaustųjų, šiemet tokių žmonių jau daugiau. Nors galimybių aplankyti kitas šalis ar užsiimti pramogomis mažiau, šias veiklas kartu su išvykomis į gamtą kaip savo švenčių tradiciją įvardijo beveik penktadalis. Dar 17 proc. apklaustųjų svarbūs žaidimai, burtai ir advento kalendoriaus kūrimas, o 16 proc. išbando naujus patiekalus ar savas klasikinių patiekalų gaminimo variacijas“, – pasakoja E. Dapkienė.

Pandemija šventinės nuotaikos nesugadins

Šiemet pasiruošimą šv. Kalėdoms ketvirtadalis lietuvių planuoja pradėti anksčiau nei įprastai. Tą atspindi ir lapkričio mėn., lyginant su analogišku laikotarpiu pernai, net keletą kartų išaugęs kalėdinių prekių populiarumas – saldumynų, kūčiukų, šventinių dekoro detalių ir kt.

„Pasiruošimas šventėms jau yra prasidėjęs. Analizuodami pardavimų tendencijas fiksuojame, jog ilgesnio galiojimo produktais šventinio stalo ruošai, dovanomis, dekoro elementais klientai rūpinasi jau dabar. Manome, jog artėjant šventėms klientai parduotuvėse įsigys tik tai, ko trūks, pagrinde, trumpo galiojimo produktus. Apsipirkimus planuoti ir ruoštis šventėms iš anksto rekomenduojame ir mes“, – teigia „Maximos“ atstovė.

E. Dapkienė taip pat pažymi, jog apklausos duomenimis, šiemet lietuvių šventinio stalo gausumui pandemija neturės pernelyg didelės įtakos. Net 57 proc. apklaustųjų planuoja išleisti analogišką pinigų sumą kaip ir praėjusiais metais.

„Nors daugiau kaip du trečdaliai lietuvių planuoja šventiniam stalui šiemet skirti iki 100 Eur, penkiais nuošimčiais daugiau planuoja išleisti didesnę nei 121 Eur pinigų sumą. Taip pat galime daryti prielaidą, kad per metus lietuvių skonis pernelyg nepasikeitė – 57 proc. sako šiemet pirksiantys įprastus produktus šventiniam stalui“, – teigia „Maximos“ atstovė.

Dėmesys tvarumui

E. Dapkienė priduria, kad jau kelerius metus tarp pirkėjų pastebima tendencija rinktis ekologiškus, mažiau maisto priedų turinčius ir sveikesnius produktus. „Lietuvių pastangas šiemet vartoti tvariai atspindi ir tyrimo rezultatai, mat net keturi iš penkių apklaustųjų stengiasi ar net labai stengiasi, jog po švenčių neliktų nesuvartotų vaišių, kurias tektų išmesti. Iš respondentų atsakymų galima išskirti tris „receptus“, kaip išvengti maisto pertekliaus: apsipirkti pagal sudarytą sąrašą, maistą suvartoti vėliau arba panaudoti jį gaminant kitus patiekalus“, – pasakoja E. Dapkienė.

Į maisto sudėtimi ir kokybe besirūpinančių klientų poreikius atsižvelgia ir prekybininkai. Anot prekybos tinklo atstovės, savo konditerijos gaminiuose „Maximos“ meistrai mažina pridėtinio cukraus kiekį, vietoj mišrainių su majonezu vis dažniau gamina aliejiniais padažais pagardintas lapines salotas, o į kulinarinius patiekalus deda mažiau druskos.

„Vietoj standiklių taip pat naudojame daugiau vaisių ir uogų tyrių, įprastus miltus keičiame viso grūdo ar speltos alternatyvomis. Į klientų lūkesčius atsižvelgti svarbu ir todėl, kad du trečdaliai jų ant šventinio stalo deda tiek savo gamintus, tiek parduotuvėse įsigytus patiekalus. Todėl stengiamės, kad pastarieji kokybe ir skoniu nenusileistų naminiam maistui“, – sako „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Populiariausios – valgomos dovanos

Didžioji dalis respondentų labiausiai vertina per šv. Kalėdas su šeima praleistą laiką, tačiau lietuviai nepamiršta ir dovanoti. Apklausa rodo, kad šiais metais reikšmingai daugiau yra tų, kurie ketina pirkti dovanų mažiau, tačiau įdomu pastebėti, kad yra didesnė dalis žmonių, kurie šiemet dovanoms ketina išleisti daugiau. Šiemet 35 proc. apklaustųjų planuoja dovanoms skirti daugiau kaip 121 Eur, nors pernai tokių buvo 30 proc.

„Maximos“ klientai taip pat akcentavo, jog daugiau dėmesio skirs emocinei dovanos vertei. Kad dovana keltų šiltus jausmus ir geras emocijas, teigė sieksiantys beveik 7 iš 10 apklaustųjų. Pasak E. Dapkienės, pastebima, jog šiemet išaugo knygų populiarumas, o populiariausių dovanų gretose savo pozicijų neužleidžia įvairios valgomos dovanos, pavyzdžiui, šventiniai saldainiai ar šokoladai. Taip pat tradiciškai populiarūs vaikiški žaislai ir „Maximos“ dovanų kortelės, kai dovanojama laisvė dovaną išsirinkti.

„Panašu, kad nors šių metų šventės bus kitokios, tačiau ne mažiau šiltos ir jaukios, praleistos artimiausių žmonių rate. Žmonės šiemet atidžiau vertina savo ir artimųjų saugumą ir tikisi, kad dovanos praskaidrins nuotaiką, pradžiugins sukeldamos teigiamus jausmus. Savo ruožtu esame kruopščiai suplanavę asortimentą, kad galėtume atliepti visus klientų poreikius. Taip pat užtikriname maksimalų saugumą parduotuvėse, kad šventės nebūtų sutrikdytos“, – reziumuoja E. Dapkienė.

Kasmetinę savo lojalių klientų apklausą „Maxima“ atliko lapkričio 10-16 d. Joje dalyvavo 1952 respondentai – atsitiktine tvarka atlikti „Maximos“ pirkėjai, užsiregistravę „Ačiū“ paskyroje ir sutikę gauti rinkodarinius pasiūlymus el. paštu.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Sponsored video


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: