Mažieji tyrinėtojai

Mažieji tyrinėtojai

115
0
DALINTIS

Pažinimų, tyrinėjimų ir atradimų diena „Vyturio“ progimnazijoje 1-4 klasių mokinius skatino mąstyti, stebėti, bandyti ir atrasti daug naujų bei netikėtų dalykų. Mažieji tyrinėtojai, norėdami kuo plačiau pažinti pasaulį, kartu su savo mokytojais nagrinėjo aplinką, atliko bandymus, sukūrė projektus.

Pirmų klasių mokiniai vykdė projektą „Lietuvoje žiemojantys paukščiai“. Atliekant įvairias veiklas mokiniai aiškinosi, kodėl vieni paukščiai pasilieka žiemoti, o kiti išskrenda į šiltuosius kraštus. Žiūrėdami nuotraukas, aptardami paukščių išvaizdą ir mitybą, pirmokai mokėsi atpažinti žvirblį, varną, balandį, zylę, kuosą ir kitus dažnai matomus paukščius. Klausėsi jų balsų įrašų, bandė patys pamėgdžioti paukščių balsus. 1b klasės mokiniai įtvirtino savo žinias dalyvaudami edukacinėje programoje „Išgirsk miško pasaką“, kuri vyko Panevėžio kraštotyros muziejuje. O 1a, 1c, 1d klasių mokiniai, atlikdami užduotis planšetėse, pasitikrino, ko išmoko: parinko tinkamus pavadinimus paukščiams, suskirstė paukščius į dvi grupes: žiemojančius Lietuvoje ir išskrendančius į šiltuosius kraštus. Projektinę dieną pirmokai užbaigė pasigamindami atmintinę su žiemojančiais paukščiais. Jie džiaugėsi, kad dabar jau atpažins sparnuočius, dažnai sutinkamus šaltuoju laikotarpiu miestuose ir miškuose.

Antrokų projektinė diena buvo skirta pažinčiai su Panevėžio įžymiomis vietomis. Dieną pradėjo nuo dokumentinio filmo apie Panevėžį peržiūros, po to vartė nuotraukas ir bandė nuspėti kur yra tos įžymios vietos, o gal kas šalia jų gyvena? Po to pasiėmę žemėlapius išskubėjo į miestą ir žymėjo įžymias miesto vietas. Grįžę į klases sukūrė lankstinuką apie savo miestą.

Trečių klasių mokiniai turėjo integruotą dieną „Svoris“. Mokiniai mokėsi kelti hipotezes, mokyklos laboratorijoje sverdami balansinėmis svarstyklėmis darė išvadas, patvirtino arba paneigė savo išankstinius spėjimus, robotikos užsiėmimo metu patys konstravo svarstykles, aiškinosi, kuris daiktas sunkesnis, pildė diagramas. Pažiūrėję animaciją apie Archimedą, aiškinosi išradimų reikšmę žmogaus gyvenimui.

Ketvirtų klasių mokiniai dalyvavo projektinėje dienoje ,,Traukos, tamprumo ir trinties jėgos“. Laboratorijoje dirbdami grupėse matavo įvairias jėgas, kėlė hipotezes. Tyrimų duomenis surašė į lenteles. Grižę į klases, tyrimų duomenis panaudojo diagramoms braižyti, išvadoms užrašyti. Grupinius darbus pristatė savo klasės draugams. Vėliau žiūrėjo filmuką, kuriame sužinojo, kur dažniausiai gyvenime susiduriame su šiomis jėgomis.

Mokytoja Janina Tubienė

NĖRA KOMENTARŲ

PARAŠYTI KOMENTARĄ

Komentarų sistema leidžia skaitytojams išsakyti savo nuomonę, pasidalinti įdėjomis, pateikti papildomos informacijos ar pasiginčyti su oponentais. Redakcija pasilieka teisę pašalinti skaitytojų vulgarius, skatinančius smurtą, įžeidžiančius, skatinančius tautinę, rasinę, religinę ar kitokią neapykantą ir grasinančius komentarus.