Lietuvos naujienos - Verslas - 2020-05-31

Miegas ir sveikatos problemos: kuo tai susiję?

Visame pasaulyje daugybė suaugusiųjų susiduria su lėtiniu skausmu. Apskaičiuota, jog vien Amerikoje tokių yra net 50 milijonų. Neturėtų stebinti tai, kad žmonės, kenčiantys fizinį skausmą, dažniausiai turi vienokių ar kitokių miego problemų. Daugeliu atvejų tai būna miego trūkumas, kuris yra vienas iš lėtinį skausmą didinančių faktorių. Taigi šios dvi problemos tarsi maitina viena kitą.

Miego trūkumas – lėtinio skausmo priežastis

Nors miegas ir skausmas turi abipusį ryšį, tyrimais nustatyta, kad dažniau miego trūkumas sukelia lėtinį skausmą nei atvirkščiai. Todėl įdomu sužinoti, kodėl gi tokiai nemažai daliai žmonių nepavyksta tinkamai pailsėti? Bene pirmasis tokiu atveju į galvą šaunantis dalykas – čiužiniai, kurie turi didelę įtaką poilsio kokybei. Tačiau ne ką mažiau svarbūs yra tinkami miego įpročiai ir higiena.

Štai keletas praktikų, kurias verta pritaikyti norintiems geriau pailsėti ir įveikti ar bent jau sumažinti jaučiamą lėtinį skausmą:

  • Žinokite, kiek miego jums reikia. Suaugusiesiems įprastai pakanka maždaug 7–7,5 val. nakties miego, tačiau kai kuriems jo gali reikėti ir daugiau.
  • Visada eikite į lovą tuo pačiu metu. Reguliarus miego grafikas padeda lengviau užmigti ir atsikelti.
  • Rinkitės ramią poilsio vietą. Tikriausiai daugeliui net nereikia sakyti, kad triukšmas neigiamai veikia miego kokybę. Todėl prieš eidami ilsėtis pasirūpinkite, kad jūsų netrikdytų nemalonūs garsai.
  • Išlaikykite miegamąjį tamsų ir vėsų. Tokia aplinka padeda organizmui lengviau pasiruošti miegui. Norint ją sukurti svarbūs ir čiužiniai, kurie dėl išskirtinės struktūros leidžia kūnui kvėpuoti. Spauskite ant nuorodos ir sužinokite apie juos daugiau.
  • Lovą naudokite pagal paskirtį. Ji nėra skirta darbui, valgymui ar kitoms nesusijusioms veikloms.
  • Ribokite naudojimąsi įrenginiais. Jų ekranų skleidžiama šviesa intensyvina smegenų veiklą, todėl rekomenduojama bent valandą prieš miegą nesinaudoti išmaniuoju telefonu, planšete ar kompiuteriu, nežiūrėti televizoriaus.

Galbūt iš pirmo žvilgsnio šie patarimai ir atrodo paprasti, tačiau jų laikantis galima pasiekti išties neblogų rezultatų.

Lėtinis ir ūminis skausmas

Tiek lėtinis, tiek ūminis skausmas gali sukelti miego problemų, kurias ne visuomet padeda išspręsti net ir tinkamai parinkti čiužiniai. Ieškant efektyviausio sprendimo, itin svarbu atidžiai įvertinti individualią situaciją.

Lėtinis skausmas dažniausiai tęsiasi ilgiau nei 3–6 mėn. Jis gali būti pagrindinis sveikatos sutrikimas arba atsirasti kaip gretutinė kitos lėtinės ligos patologija. Tačiau net ir išsprendus pirminę problemą, lėtinis skausmas gali nedingti.

Ūminis skausmas dažniausiai atsiranda staiga ir yra pakankamai stiprus. Tačiau jis nesitęsia itin ilgai. Tokio skausmo priežastys lengvai atpažįstamos: traumos, sužalojimai, operacijos.

Skirtingi su miegu susijusio skausmo tipai

Skausmas, kuris sukelia miego problemas, gali būti labai įvairus. Jau aptartas lėtinis skausmas apima tokius sveikatos sutrikimus kaip: artritas, Laimo liga, fibromialgija, miego apnėja ir t. t. Priklausomai nuo sąlygų, jis gali skirtingai paveikti žmogų. Pavyzdžiui, kenčiantys nuo miego apnėjos pabunda dėl deguonies trūkumo sutrikus kvėpavimui.

Dar viena pakankamai dažna miego problemų priežastis – nugaros skausmas. Statistiniais duomenimis, su jais susiduria net 50 % dirbančių amerikiečių. Tinkamą atramą kūnui suteikiantys čiužiniaipadeda atpalaiduoti įsitempusius raumenis, todėl gali sumažėti jaučiamas skausmas.

Jei jaučiate kaklo skausmus, rekomenduojama pasirūpinti ne tik jūsų poreikius atitinkančiu čiužiniu, bet ir pagalve. Pastaroji leidžia išlaikyti taisyklingą stuburo padėtį. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir taisyklingos laikysenos dirbant. Būtent dėl netinkamos sėdėjimo ar stovėjimo pozos gali įsitempti kaklo raumenys, atsirasti skausmas.

Ilgai trunkantis skausmas gali išvarginti tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Nesvarbu, jį sukelia miego trūkumas ar kitos problemos – rūpintis savo sveikata svarbu visuomet. Kartais tam prireikia pakankamai nedaug – tik naujo čiužinio ar pagalvės.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: