Ministrės vizitas – mokyklų išlikimo ir ugdymo kokybės klausimai

Ignalinoje savivaldybės vadovų kvietimu vasario 21 dieną  lankėsi švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė. Kartu su ja atvyko viceministras Ramūnas Skaudžius, patarėjai Agnė Andriuškevičienė, Dainoras Lukas bei ,,Tūkstantmečio mokyklos“ projekto vadovas Tomas Liubeckas. Ministrė ir jos komanda susitiko su savivaldybės, Švietimo ir kultūros skyriaus vadovais, vėliau bendravo su rajono švietimo įstaigų direktoriais,  aplankė Ignalinos Česlovo Kudabos gimnaziją ir Lietuvos žiemos sporto centrą. Buvo skirtas laikas atsakyti į žiniasklaidos atstovų klausimus. Susitikimuose aptarti savivaldybei ypač aktualūs ir nerimą keliantys mokyklų tinklo reformos klausimai, išsakytos nuomonės ir siūlymai. Susitikimuose dalyvavo ir Seimo narys Gintautas Kindurys.

Meras Justas Rasikas sakė, kad šis vizitas labai lauktas ir tikimasi, kad jis duos teigiamų poslinkių. Akcentuotas savivaldybės noras išlaikyti esamas mokyklas ir vaikus jose, pritraukti investicijas, kurti darbo vietas, kad šeimos neišvažiuotų dirbti  į kitą miestą ir neišsivežtų vaikų. Kitu atveju, pvz., Dūkšto miestas rizikuoja likti be mokyklos ir tai būtų labai skausminga. Meras prašė ministrės atsižvelgti į rajono specifiką ir įgyvendinant mokyklų reformos reikalavimus skirti pereinamąjį laikotarpį. ,,Žinome, kad statistika mums yra nepalanki, tačiau už skaičių stovi konkretūs žmonės, šeimos. Bendraujant su tėvais aiškėja, kad juos gąsdina nežinia, dalis jų tikrai nenori, jog  vaikai būtų vežiojami į kitas mokyklas.“,– kalbėjo meras.

Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja Gražina Mackonienė pristatė dabartinę švietimo situaciją rajone bei jau įvykdytus įstaigų reorganizavimo darbus, kai nuo 2020 m. rugsėjo Didžiasalio ,,Ryto“ gimnazijos skyriais tapo Naujojo Daugėliškio ir Dūkšto mokyklos, o nuo 2021 m. rugsėjo Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija buvo prijungta prie Ignalinos gimnazijos. Minėta, kad šiuo metu bendrojo ugdymo mokyklų tinklas yra sutvarkytas ir atitinka gyventojų švietimo poreikius. Rajone 1-12 klasėse mokosi 1075 mokiniai (56 mokomi jungtinėse klasėse), yra 73 klasių komplektai (7 jų nepilni), dirba 219 pedagogų (iš jų 126 mokytojai).  Savivaldybė skiria lėšų finansuoti nepilnoms klasėms ir tai yra ne tik indėlis į švietimą, bet ir pastangos kurti palankesnę socialinę ekonominę aplinką.  Vedėja siūlė bent jau pereinamuoju laikotarpiu gimnazijų skyriuose leisti išlaikyti pradinį ugdymą ir su mažesniu mokinių skaičiumi, nei numatyta, sudarant savivaldybei galimybę prisidėti daliniu finansavimu, kaip ir buvo iki šiol.

Ministrė Jurgita Šiugždinienė pastebėjo, kad analizuojant statistiką, kai kur situacija išties atrodo tragiška. Ji retoriškai klausė, ar tikrai bendruomenės nori išlaikyti mokyklų skyrius su jungtinėmis klasėmis, ar apskritai socialiai teisinga laikyti vaikus mažose klasėse, negi tėvai nenori, kad jie gautų kokybiškesnį ugdymą, geresnę ugdymo aplinką… ,,Aiškiai matome, kad didesnėse mokyklose yra didesnis įstojimo į aukštąsias mokyklas procentas, o mažose – trūksta motyvacijos mokytis. Mokyklos, siekdamos geresnės statistikos, dažnai  neišleidžia mokinių rinktis profesinį mokymą, kuris  šiuo metu Lietuvai itin reikalingas…“,– kalbėjo ministrė. Ji pritarė minčiai, kad reikės ieškoti būdų, kaip išlaikyti nuo rajono centro nutolusią Didžiasalio ,,Ryto“ gimnaziją, tačiau dar kartą patikino, kad 5-8 klasių tikrai nebus leidžiama jungti ir šis klausimas daugiau nebus svarstomas. Bus galimybė jungti tik po dvi pradines klases. Po diskusijos susitarta dar kartą susitikti nuotoliniu būdu ir, išanalizavus konkrečius savivaldybės pasiūlymus, galutinai aptarti kai kuriuos klausimus.

Trumpai kalbėta ir apie ,,Tūkstantmečio mokyklos“ programą, kurios pagrindinis tikslas – stiprinti ugdymo kokybę ir mažinti ugdymo rezultatų skirtumus, taip pat ugdymosi sąlygas pritaikyti įvairių poreikių vaikams. Ministrė gyrė savivaldybės iniciatyvą dalyvaujant šioje programoje bendradarbiauti su Visagino savivaldybe ir taip pasiekti didesnių rezultatų.

Susitikime su švietimo įstaigų vadovais ministrė išklausė kiekvienos įstaigos pristatymą, pasiekimus ir viltis ateičiai. Kalbėta apie ugdymo sąlygas, neformalųjį švietimą, galimybę mokiniams lankyti įvairius sporto ir meno būrelius, taip pat pedagogų kvalifikaciją ir darbo krūvius. Ministrė teigiamai įvertino savivaldybės atliktą mokyklų sujungimą. Tai ji patvirtino ir susitikime su žurnalistais. Na, o po apsilankymo Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijoje (abiejuose jos pastatuose), buvo pasidžiaugta  jaukia ir kūrybiška aplinka, puikiai  sutvarkytomis klasėmis, moderniomis ugdymo sąlygomis.

Vizito pabaigoje ministrė J. Šiugždinienė apsilankė Lietuvos žiemos sporto centre, čia susitiko su direktoriumi Andriumi Leškevičiumi bei nuotoliniu būdu bendravo su dalininku Algirdu Puišiu, kuris pristatė centro viziją, jau padarytus darbus ir planuojamus projektus. Buvo išsakytas noras, kad šis nacionaliniu mastu svarbus ir išskirtinis objektas taptų multifunkciniu centru, o savivaldybės bei privačios iniciatyvos sulauktų ir ministerijos pagalbos bei paramos. Plačiau tai bus aptarta su sporto srities klausimus kuruojančiu viceministru Linu Obcarsku, kuris Ignalinoje lankysis kovo mėnesį.

Meras Justas Rasikas po ministrės vizito sakė, kad Ignalinai buvo parodytas išskirtinis dėmesys, o savivaldybė savo ruoštu padarė viską, ką šiuo metu ir šioje situacijoje galėjo. Visi susitikimai praėjo labai dalykiškai ir maloniai bendraujant, kai kurie klausimai atidėti tolimesniam svarstymui.  Ministrė džiaugėsi savivaldybėje vykusia konstruktyvia diskusija ir sakė laukianti Ignalinos paraiškos dalyvauti ,,Tūkstantmečio mokyklos“ programoje. ,,Savivaldybė yra nusiteikusi rasti geriausius sprendimus mokinių ugdymo kokybei ir pažangai stiprinti. Aš tikiu, kad svarbiausi bus vaikų interesai, jų galimybės mokytis geriausiomis sąlygomis ir siekti savo svajonių.“,– rašoma ministrės Facebook paskyroje.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: