Mokytojas-mentorius: vienu žingsniu arčiau mokinių!

Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijoje įvykdytas jau šeštas pedagoginio personalo mokymosi mobilumas pagal „Erasmus+“ K1 programos projektą „Pagalbos mokiniui sistemos sukūrimas ir įdiegimas“.

Siekiant projekte numatytų tikslų įgyvendinimo bei visapusiškos pagalbos mokiniams užtikrinimo, projekto koordinatorė bei anglų kalbos mokytoja Neringa Frolovaitė rugsėjo 24 – spalio 3 dienomis dalyvavo 10-ies dienų trukmės kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Koučingas ir Mentorystė mokykliniame ugdyme“ pietų Italijoje įsikūrusiame Kalabrijos regione, Soverato mieste. Ši kvalifikacijos tobulinimo veikla sukvietė gausybę pedagogų bei pagalbos mokiniui specialistų iš Estijos, Vokietijos, Ispanijos bei Italijos bendrojo lavinimo mokyklų, nes mentorystė vis dažniau tampa neatsiejama įvairiapusiškos pagalbos mokiniui teikimo, o taip pat kokybiško ugdymo užtikrinimo dalimi.

Kursų metu pedagogai ne tik gilinosi į naujausias ES gaires, reglamentuojančias mentoriavimą visose ugdymo pakopose, bet taip pat dalinosi egzistuojančia mentoriavimo praktika savo šalyse. Tik prie diskusijų stalo susirinkę pedagogai suvokė, kaip skirtingai mentoriavimo sistema traktuojama bei įgyvendinama kiekvienoje šalyje: Ispanijoje ši pareigybė egzistuoja tik privačiose mokyklose, Lietuvoje bei Estijoje mentoriavimas daugiau siejamas su pagalba jauniems mokytojams, tuo tarpu Vokietijoje mentorystė tapatinama su pagalba mokiniui ne tik padedant mokantis, bet ir sprendžiant asmenines, psichologines, šeimos problemas. Visose sesijose lektorė bei „Jump“ asociacijos įkūrėja Erika Gerardini kvietė pedagogus bendram tarpkultūriniam dialogui siekiant atsakyti į klausimus: „Kas iš tiesų yra mokytojas-mentorius?“, „Ar kiekvienas pedagogas ir yra mentorius?“, „Ar šiuolaikiniam pedagogui užtenka tik mokyti siekiant aukštų mokinių mokymosi rezultatų?“ ir „Kaip mentoriavimas gali paskatinti mokinių mokymosi motyvaciją siekiant užsibrėžtų tikslų įgyvendinimo?“.

Naudojant vaidmenų metodą, pedagogai buvo nuolat skatinami ne tik kritiškai mąstyti, bet ir išeiti iš savo komforto zonos siekiant įsijausti į šiuolaikines mokinius užklumpančias problemas. Dirbdami porose bei grupėse mokytojai ieškojo sprendimų bei patys kūrė ir imitavo galimas pagalbos mokiniams teikimo priemones į pateiktas įsivaizduojamas situacijas. Ypatingas dėmesys kvalifikacijos tobulinimo veiklų metu buvo skiriamas daugiakultūrių klasių mokinių ugdymui ir mentoriaus vaidmeniui ugdant emigravusių šeimų bei politinių pabėgėlių vaikus.

„Jump“ asociacijos inicijuota kvalifikacijos tobulinimo veikla džiugino vietinių mokyklų lankymo gausa, kur pedagogai susipažino su Italijos švietimo sistemos realijomis, pristatė savo šalies švietimo sistemos ypatumus. Pedagogai bei pagalbos mokiniui teikimo specialistai dalinosi sėkmingų europinių projektų gerąja praktika, ypatingą dėmesį skirdami „Erasmus+“ K2 ateityje numatomoms strateginėms mokyklinėms partnerystėms, kuriose akcentuojama mokinių mobilumo galimybė.

Kvalifikacijos tobulinimo kursai „Koučingas ir Mentorystė mokykliniame ugdyme“ nestokojo neformalių pažintinių-kultūrinių vizitų į aplinkinius vietinius XIV-tą amžių datuojamus kaimelius: Badolatą, Satrianą, Davolį, kur visi projekto dalyviai galėjo pasidžiaugti egzotiška Italijos gamta, nacionaliniais šios šalies valgiais ir daugiakultūre kolegų draugija.

Ne paslaptis, kad „Erasmus+“ K1 programa – puiki priemonė pedagogams bendrauti ir bendradarbiauti tarptautiniu mastu, atrasti naujų draugų, keistis sukaupta pedagoginio darbo patirtimi, susipažinti su kitų šalių pedagogų darbo specifika, keistis idėjomis. Tai didžiulė galimybė ieškoti ir atrasti, tobulėti bei tapti tarptautinės mokytojų bendruomenės dalimi.

Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijos anglų kalbos mokytoja Neringa Frolovaitė


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite:

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *