Gamintojo nuotr.
Naują elektromobilį išbandęs V. Žala prakalbo apie svarbų lūžio tašką
Lietuvoje jau prasidėjo išankstiniai naujojo „Škoda Elroq“ elektromobilio užsakymai. Tiesa, modelio mūsų keliuose dar reikės šiek tiek palaukti, bet markės ambasadorius lenktynininkas Vaidotas Žala jį jau išbandė per pristatymą Maljorkos saloje. Kuo išsiskiria naujas elektrinis čekiškas krosoveris ir ką pastebėjo profesionalus vairuotojas?
Elektros pavara žengia į populiariausią segmentą
Elektrifikuotų modelių gamą plečianti „Škoda“ pristatė jau antrąjį baterijose kaupiama energija varomą elektromobilį „Elroq“ – mažesnį „Enyaq“ brolį. Pastarasis 2020-aisiais pasirodęs automobilis greitai sulaukė pripažinimo ir įsitvirtino populiariausių elektromobilių Lietuvoje penketuke. „DataCenter“ duomenimis, šio modelio vairuotojais praėjusiais metais mūsų šalyje tapo 137 vairuotojai.
Neabejojama, kad pigesnis „Elroq“ su kompaktiškesniu kėbulu ne tik pakartos, bet ir pranoks „Enyaq“ sėkmę, mat šios klasės automobiliai Lietuvoje yra perkamiausi. „DataCenter“ duomenimis, čekų gamintoja mūsų krašte pernai pardavė per 1 100 vnt. kompaktinių „Kamiq“ ir „Karoq“ visureigių su vidaus degimo varikliais.
Tai sudarė beveik trečdalį visų „Škoda“ parduotų automobilių ir leido bendrovei iškopti į antrąją paklausiausių markių vietą: „Škoda“ aplenkė „Volkswagen“ ir nusileido tik „Toyota“. Visiškai elektrinis „Elroq“ taps puikiu tramplinu čekų gamintojai galutinai įsitvirtinti karščiausiame SUV segmente.
Kad įsigalėtų segmente, šis modelis, kurį Lietuvoje jau galima užsisakyti „Škoda“ atstovybėse, pasižymi tinkamais skaičiais. Konkurencinga kaina prasideda nuo 34 700 eurų, jis yra komplektuojamas su 55, 63 arba 82 kWh talpos baterijomis, variklių galia siekia nuo 125 iki 210 kW.
Krosoveris viena įkrova gali nuvažiuoti iki 370–560 kilometrų (pagal WLTP ciklą), priklausomai nuo pasirinktos elektros sistemos konfigūracijos, o įkrovimas nuo 10 iki 80 proc. sparčiojo įkrovimo stotelėse trunka mažiau nei pusvalandį. Į „Elroq“ įdiegta dar daugiau patobulintų technologijų nei pirmtakuose ir jis išsiskiria itin didele erdve savo klasėje.
„Mano akimis, tai yra didelis lūžis „Škoda“ elektrifikacijos kelyje, nes pirmą kartą turime elektromobilį, kainos prasme nedaug besiskiriantį nuo vidaus degimo varikliais varomų modelių. Jo geri skaičiai: viena įkrova nuvažiuoja daugiau nei 500 kilometrų, įsikrauna greičiau nei per pusvalandį ir dar gali pasiekti beveik 300 AG. Manau, jis gali sudominti net ir tuos, kurie nėra vairavę elektromobilio“, – įžvalgomis po bandomųjų važiavimų pasidalijo V. Žala.
Tradicines „Škoda“ vertybes papildė dinamiškumu
Tiesa, vien skambių skaičių sėkmei pasiekti nepakanka, automobilis turi gerai važiuoti. „Škoda“ ambasadorius V. Žala išbandė jį pirmasis iš lietuvių per išankstinį pristatymą Maljorkos saloje.
„Škoda“ visas geriausias didesniojo „Enyaq“ savybes sutalpino į mažesnį paketą: vidus išsiskiria didele erdve tiek priekyje, tiek gale ir didžiausia klasėje (470 litrų) bagažine; salonas solidus, ergonomiškas ir pilnas išmanių „Simply Clever“ sprendimų, važiuoja jis tikrai rafinuotai, komfortiškai, puikiai sugeria kelio nelygumus“, – išlaikytas tradicines „Škoda“ vertybes pažymėjo V. Žala.
Vis dėlto jam didžiausią įspūdį paliko mašinos valdymo savybės. Į kompromisus neinantys racionalieji čekų inžinieriai taip ištobulino mažesnį modelį, kad jis sugebėjo vairavimu pradžiuginti netgi lenktynininką.
„Dėl kompaktiškesnio kėbulo ir mažesnio svorio automobilis tapo vikresnis, galiniai varomi ratai leido inžinieriams puikiai subalansuoti vairavimo savybes neaukojant komforto, o naujas, „Elroq 85“ versijoje montuojamas 210 kW galios motoras automobilį pavertė netikėtai dinamišku ir gana karštu. Jis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 6,6 sekundės! Lėkti siaurais ir vingiuotais Maljorkos keliukais buvo netikėtai smagu“, – stebėjosi Lietuvos ralio čempionas.
Naujos technologijos ir dizainas žymi naują erą
V.Žalą taip pat nustebino aukštos klasės medžiagos racionaliai įkainotame elektromobilyje, didesniam broliui „Enyaq“ jis nenusileidžia ir pažangiomis technologijomis. Naujausios kartos radarai ir jutikliai leidžia sparčiau apdoroti išorės informaciją, o vairuotojai gali mėgautis naujomis šios markės modelių paslaugomis.
Pavyzdžiui, aktyvavęs „Remote Park Assist“ funkciją, vairuotojas per telefone įdiegtą „MyŠkoda“ programėlę gali valdyti transporto priemonės parkavimą išlipęs iš jos ir nutolęs iki 4 metrų atstumu. O „Trained Parking“ funkcija leidžia mašinai įsiminti iki penkių skirtingų parkavimo vietų ir jų apylinkes 50 metrų atstumu.
Gamintojai atnaujino ir informacijos bei pramogų sistemą, valdomą 13 colių centriniame ekrane, – ji tapo dar patogesnė. Čia galima nustatyti iki 5-ių sparčiųjų klavišų, leidžiančių aktyvuoti dažnai naudojamas funkcijas.
„Bene labiausiai sužavėjo skaitmeninė balso asistentė Laura. Anksčiau automobilio funkcijų valdymas balsu visuomet buvo komplikuotas, o dabar „ChatGTP“ integracija jį perkėlė į visiškai naują lygį. Laura gerai supranta žmogaus kalbą, tad dabar viską galima valdyti net nenuimant rankų nuo vairo. Taip pat asistentė gali surasti gerą restoraną pagal preferencijas maistui ar pakeliui esantį lankytiną objektą“, – pastebėjimais pasidalijo V. Žala.
Naujos, aukštesnio lygio technologijos ir aukščiau iškelta kokybės kartelė žymi ir naująją „Škoda“ modelių kartą, kurią galima atskirti iš naujosios dizaino kalbos. „Elroq“ yra pirmasis gamos modelis, įkūnijantis „Modern Solid“ dizaino koncepciją. Pagal ją, automobilis pasižymi tvirtumo, funkcionalumo ir autentiškumo derme.
Naujoviški dizaino elementai leido inžinieriams sukurti itin aerodinamišką „Elroq“ kėbulą: jo oro pasipriešinimo koeficientas tėra 0,26. Vėliau šias savybes perims ir kiti „Škoda“ modeliai.
Pirmieji „Elroq“ elektromobiliai Lietuvoje pasirodys 2025 kovo mėnesį. Juos „Škoda“ centruose galima užsisakyti jau dabar, o išmėginti bandomuosiuose važiavimuose – artėjantį pavasarį.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!