Naujiems mokslo metams mokyklos ruošiasi iš anksto: pirmieji jau pasirūpino ir skaitmeniniu turiniu

Dar šiems mokslo metams nepasibaigus, švietimo bendruomenė jau dėlioja planus naujiems: rūpinasi skaitmeninio turinio licencijomis, ruošiasi mokyklų renovacijai, atnaujina kompiuterinę įrangą.

Anot jų, rugsėjį tikimasi sugrįžti į klases, tačiau pasiruošti kokybiškam nuotolinio ugdymo procesui taip pat būtina. Tai, kad kaip niekada anksti ugdymo įstaigos pradėjo rūpintis virtualiomis mokymosi priemonėmis, pastebi ir elektroninių mokymosi aplinkų vystytojai – jie fiksuoja 60 proc. išaugusį užklausų skaičių.

Pradėjo ruoštis anksčiau

Regina Mikalauskienė, VGTU inžinerijos licėjaus direktorė įsitikinusi, kad skaitmeninis ugdymo turinys – puiki alternatyva tradicinėms mokymo priemonėms.

„Jau mąstome apie kitus mokslo metus ir planuojame jų įsigyti. Dalis mūsų mokyklos mokytojų skaitmenines mokymo priemones kuria patys, tačiau mėgsta naudoti ir Nacionalinės švietimo agentūros  rekomenduojamas. Mokamomis  priemonėmis aprūpiname visus mokytojus ir dalį mokinių. Kuomet ministerija skyrė finansavimą skaitmeniniam ugdymo turiniui įsigyti – aprūpiname ir mokinius pagal mokytojų pasirinkimą“, – pasakoja R. Mikalauskienė.

Kauno Žaliakalnio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, atliekanti  direktoriaus funkcijas, sako, kad jau pasirūpino visų dalykų mokymosi priemonėmis.

„Mes gyvename tokiu laikotarpiu, kai elektroninės EMA pratybos mus itin gelbsti – jos labai svarbios nuotolinio  ugdymo metu. O ir mokytojams lengviau – jie mažiau užtrunka taisydami užduotis“, – teigia Taisija Kovalenkina.

Savivaldybės taip pat nesnaudžia

Panevėžio r. savivaldybė 2020 m. visoms rajono švietimo įstaigoms nupirko skaitmeninės mokymosi aplinkos „EDUKA  klasė“ prisijungimo licencijas, tai planuoja padaryti ir šiais metais.

„Iš anksto planuojame 2021 m. biudžetą ir lėšas, todėl žymiai anksčiau nei įprastai, dar lapkričio mėnesį pradėjome domėtis skaitmeninio turinio licencijomis kitiems mokslo metams, kalbėtis su mokyklomis. Dabartinėmis sąlygomis šios priemonės – tai numeris vienas, o kai sugrįšime į normalų gyvenimą, tai bus naudojama kaip papildoma priemonė“, – kalba Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Algirdas Kęstutis Rimkus.

Ukmergės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinas sako, kad kaip tik dabar savivaldybė renka informaciją ir stengiasi koordinuoti visų švietimo įstaigų apsirūpinimą virtualaus ugdymo aplinkų licencijomis.

„Siekiame mokyklas centralizuotai aprūpinti kokybiškomis ir mokyklų poreikius geriausiai patenkinančiomis mokymosi aplinkomis, taip pat kiekvienas mokytojas dar naudoja ir savo pasirinktas papildomas priemones. Virtualus ugdymo turinys yra neišvengiamybė šiuo metu, be jų neįsivaizduojamas kokybiškas nuotolinis ar mišrus mokymas mokyklose“, – teigia V. Kalinas.

Daugiau užklausų sulaukia mokymosi platformų kūrėjai

Išaugusį susidomėjimą skaitmeniniu turiniu ateinantiems mokslo metams pastebi ir elektroninių mokymosi platformų vystytojai. Anot jų, 80 proc. mokyklų licencijomis 2020-2021 mokslo metams pasirūpino rugpjūčio mėnesį, o šiais metais aktyvumas jaučiamas jau nuo vasario.

„Mokymosi įstaigos kaip niekada anksti pradėjo rūpintis skaitmeniniu turiniu – pirmosios mokymosi įstaigų užklausos mus pasiekė dar vasario mėnesį, o šių metų kovą mes sulaukėme 60 proc. daugiau užklausų nei 2020 m. kovą“, – pristato Edgaras Jasalinis, UAB „Ateities pamoka“ direktorius.

Anot jo, mokyklų poreikiai aptarti su beveik visų savivaldybių atstovais ir jau apie pusę jų, pasitarę su mokyklomis, pateikė preliminarius užsakymus. Tokį ankstyvą mokyklų sujudimą E. Jasalinis aiškina tuo, kad šiais mokslo metais mokyklos įvertino virtualių mokymosi platformų svarbą, tad, kol dar neprasidėjo svarbus egzaminų metas, norima greičiau sutvarkyti formalumus.

Nuotolinio ugdymo patirtis užmiršta nebus

Jau keturiasdešimt metų mokykloje dirbanti T. Kovalenkina sako, kad niekada negalėjo įsivaizduoti mokyklos be mokinių. Ir nors nuotolinis mokslas vyko sklandžiai, nesulaukė jokių nusiskundimų nei iš moksleivių ar jų tėvų, nei iš mokytojų, ji tikisi naujais mokslo metais sugrįžti į klases.

Jai antrina ir R. Mikalauskienė, sakydama, kad įgauta nuotolinio mokymo patirtis bus naudinga ir sugrįžus į klases.

„Esame optimistai, tikimės, kad kitais mokslo metais mokysimės kontakto būdu, tačiau nuotolinio ugdymo patirtis ir skaitmeninis ugdymo turinys bus sėkmingai taikomi ugdyme“.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: